Marstall Muesli

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Marstall Muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:01

lonnie schreef:
Mij werd ook de naurell aangeraden, omdat hier geen melasse en granen inzitten.

Nagelbijten / Gniffelen Geen granen?

Marstall schreef:
De basis van deze pelletvrije natuurmuesli zijn granen

Of bedoel je haver?

Ik heb vandaag met Marstall gebeld omdat ik de Sinfonie eigenlijk als enige 'krachtvoer' wilde geven naast al het ruwvoer. Zij gaf echter aan dat Sinfonie tijm bevat en dit zou schadelijk kunnen zijn voor het veulen tijdens de dracht en lactatie (ff nagezocht en zie http://www.kruidengeneeskunde.be/tijm.html)? Dus werd me de Optimaal versie aangeraden. Lijkt mij een leuke variant! Heeft iemand er ervaring mee? Want ik kan verder nergens de ingredienten vinden.. De dealer gaat het nu voor me bestellen..

http://www.marstall.nl/pdf/Optimaal7.pdf

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:39

hmm volgens mij bedoel ik idd haver, foutje Haha!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:29

mijn pony krijgt marstall concours en savonds pavo biks
een perfecte combi
maar als ik alleen een marstall mocht geven koos ik voor marstall concours daar zit alles in wat ze nodig hebben.
en je heb ook nog marstall concours extra alle info erover staat precies op www.marstall.com of .nl dat weet ik niet meer ....

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:41

M'n KWPN'er(intensieve arbeid) krijgt Champion, Welsh (matige arbeid) krijgt Naturell en Arabje (lichte arbeid) krijgt zowel Naturell en Cornmuslie

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:02

Mijn nu niet meer te dikke Fries kreeg 2 handjes per dag van de Zonder haver versie, en deed het daar heel goed op. Nu krijgt ze iets meer, omdat ze toch iets meer energie nodig blijkt te hebben om de wintervacht aan te maken, en extra hooi. Daarna stappen we ook over op de Naturel. Ik ben zeer tevreden over Marstall, ze blinkt altijd als een spiegeltje sinds ik dat ben gaan voeren.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:23

Ik heb en ga weer optimal voeren, mijn pony had veel last van diarree en dat was met de marstall helemaal over. Ook het jeuken en schuren verminderde en verdween. Ik voerde het in combi met de corn.

Cath_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:42

Ik ben ook wel geinteresseerd om over te gaan op Marstall muesli, weet iemand wat de prijzen per zak (a 20 kg?) ongeveer zijn?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:05

Ik betaal voor mijn zonder haver 12.45 dacht ik oid per zak. Doe daar in de zomermaanden bijna de hele zomer mee, in de winter iets korter uiteraard.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:19

Cath-B: De Naturell kost in ieder geval 13 euro, en de synfonie 17 euro. Dat is wat ik gebruik.
De zakken van Marstall zijn allemaal 15 kg zakken.

Cath_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:41

Ok bedankt, maar ben je dan per saldo ongeveer net zo veel kwijt als dat je brokken zou voeren of valt dit voer duurder uit?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:45

volgens mij niet, ik voerde een handje brok en mij werd aangeraden om ok gewoon n handje te voeren. als ze dan nog wat sloom blijft, gooi ik het voer iets omhoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:46

moos24 schreef:
Cath-B: De Naturell kost in ieder geval 13 euro, en de synfonie 17 euro. Dat is wat ik gebruik.
De zakken van Marstall zijn allemaal 15 kg zakken.

hm naturell is hier 15 euro

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:45

Voor wat mijn berekeningen betreft bij mijn paard, is het voer wel wat duurder als een brok. Maar Marstall is daarentegen een erg goed merk. Ben er zeer tevreden over.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:03

lon serieus!? Nagelbijten / Gniffelen ik betaal meen ik ook 12.45 voor een zak naturell.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 07:42

maar als je ziet hoever de naturell moet reizen hierheen. En het wordt speciaal besteld. Ik word gebeld als ze gaan bestellen en ook gebeld als het gearriveerd is. Dus ach

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:41

ik weet trouwens niet eens wat ik betaal, zit al 4 weken op de rekening te wachten Haha! misschie was de eerste zak gratis haha. Ik kan het me niet voorstellen, maar ik denk dat ze daar iets vergeten zijn op te sturen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:51

Ik voer ook Marstal. Manege en optimal doorelkaar. Ik voer maar 2 keer een halve schep, voor de rest krijgt hij kuil.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:52

Donderdag is een adviseur van Marstall bij mij lop stal geweest. Mijn pony is net zoals die van Lonnie te dik terwijl ik eigenlijk maar weinig brok gaf (1 a 2 handjes per voerbeurt) voer. Ik had haar muesli die ik als beloning gaf ook al gehalveerd om de kilo's er af te krijgen. Maar helaas geen resultaat. Ik wil graag meer energie in mijn pony. Dus werd mij Champion geadviseerd. Dit heeft ze vandaag voor het eerst gehad. Ik bouw het op door bij haar brok steeds wat Champion muesli bij te voegen. Het is de bedoeling dat ze dadelijk op 1 kilo per dag komt te staan, dus een halve kilo per voerbeurt. Op advies heb ik het kuilvoer laten verminderen omdat dit de dikmaker is volgens de adviseur van Marstall. Tis een heel gedoetje met die emmertjes aan de stal hangen maar vindt het t proberen waard. Mijn pony is vandaag geschoren dus moet even bekijken of het niet too much energy in 1 keer gaat worden Nagelbijten / Gniffelen Vindt het best spannend Lachen De adviseur zei dat ik binnen een 1 a 2 weken verschil moet merken. Dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik het een maand ga uitproberen en dan ga kijken of ik er mee verder ga of niet.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:19

Wij voeren sinds een paar maanden de Marstall Optimal en zijn daar erg tevreden over. Een zak van 15kg kost ongeveer 18,-, maar omdat we nu minder hoeven te voeren dan voorheen zijn we niet duurder uit dan met een zak Havens, Pavo etc.
Ondanks dat we nu minder muesli hoeven te voeren dan voorheen blijft ons paard nu beter op gewicht en heeft meer energie. Heel fijn!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:49

Caira schreef:
mijn merrie heeft een leverprobleem en mag dus erg weinig eiwitten en suiker dan is het erg lastig voer zoeken

vito van marstall, laag suiker/zetmeel gehalte voor de eiwitten zou je kunnen bellen emt ze, dat weet ik zo niet

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:58

Is de overgang van Pavo Nature's Best muesli naar Marstall Nature een niet te grote overgang? Ik heb op de site gekeken en deze variant trekt mij het meeste aan Lachen Mijn paard is vrij gevoelig voor de energie waarde in het voer. Mag echter wel wat meer vet aan, maar eet ook vrij snel. Dus hier doet hij misschien wat langer mee?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:00

Kun je het voer anders niet mengen en dan geleidelijk de Pavo afbouwen? Of nu nog even half om half mengen en over 2-4 weken helemaal overgaan op Marstall?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:04

Ja dat kan ook natuurlijk, alleen hoorde ik dat in Marstal veel extra vitamines en mineralen zitten. Dan weet ik niet of het handig is om te mengen..
Is de smaak heel anders van Marstall of PAVO?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:06

Geen idee, nooit geprobeerd Tong uitsteken Ben van Havens naar Pavo naar Marstall overgeschakeld en mijn paard heeft altijd alles (op)gegeten..

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:07

Haha nee echt niet? Wat flauw Huilen van het lachen Maargoed als je paard het gewoon eet, zal het wel meevallen!
Ik ga binnenkort gewoon eens informeren Lachen