Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
brendalover schreef:femmefatale1 schreef:
Bovendien is bietenpulp zeer geliefd bij veel paarden!!
Laat het aub inderdaad wel goed weken..
Als het onvoldoende geweekt is, kan het alsnog uit gaan zetten in de maag met alle koliek-gevolgen van dien.
Superfijn spul dus, en erg lekker voor ze, maar zorg dat je het goed weekt.
jazeker ik ben ervan op de hoogte, ik kijk eerst of ik informatie over het product kan vinden, daarna ga ik het pas voerenik ben benieuwd hoe mijn paard het oppakt, en ik ga de verhouding met zemelen/ bietenpulp nog even berekenen ivm. de calcium/ fosfor verhouding.
.
. En geloof niet al die mensen die nu meteen NIETUS beginnen te roepen...en ONZIN, ik spreek uit eigen ervaring en heb de verandering in de paarden gezien toen ze van de pulp afgehaald werden; mijn paard werd sloom en die andere 2 werden opeens gewoon rijdbaar. Isabonny schreef:Van bietenpulp kan een paard wel hitsig worden.
Er wordt wel van gezegd dat het het afval is van de suikerbiet en dat er daardoor niet veel energie meer inzit, maar uit eigen ervaring weet ik dat mijn B-ponietje er erg wild van werd en ook de kruising Fjord-Appaloosa van mijn schoonzus.
Zij krijgen dus geen bietenpulp meer. Mijn e-pony, kruising volbloed, kan het echter goed hebben, maar als die zowieso te weinig krachtvoer krijgt, is ze ook niet vooruit te branden ,dus zij kan die extra energiestoot wel aan.
Zou je echter merken dat je paard erg heftig word met werken, dan reken er maar op dat dit door de pulp komt. En geloof niet al die mensen die nu meteen NIETUS beginnen te roepen...en ONZIN, ik spreek uit eigen ervaring en heb de verandering in de paarden gezien toen ze van de pulp afgehaald werden; mijn paard werd sloom en die andere 2 werden opeens gewoon rijdbaar.
Dan heb ik het iig geprobeerd
Santigo_ schreef:pff... Volgens mij hadden wij het van een paarden/dierenwinkel die ook veel voer verkocht. Zit zoiets niet bij jou in de buurt?

Ik ben 'opgegroeid' met nat

) nou wil ik er zemelen bij gaan doen om de verhoudingen goed te houden, ik hoop dat het werkt
hij is namenlijk nogal dun. ik wil eerst dit gaan proberen als het niet werkt ga ik hem mais voeren.
gaat ook voor n groot deel over bietenpulp