Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pre schreef:Ja haverbulten kan het bij jou paard natuurlijk ook zijn als je haver voert, bij mij is dat alles uitgesloten.
@Maar Caspara, begrijp me niet verkeerd maar waarom rijd je je paard terwijl hij zulke bulten onder het zadel heeft?
Het is logisch dat ze dan in de meeste gevallen verergeren, natuurlijk niet altijd maar in jou geval klinkt het ernstig en dan lijkt het mij verstandig om daar eens geen zadel op te leggen en te laten genezen.
Mijn paard heeft geen last van de bulten maar uit voorzorg rijd ik hem dus ook al enige weken niet meer om ervoor te zorgen dat ze niet erger worden.
Wat ik bedoel is, net voor ze zichtbaar werden onder het zadel, reed ik uiteraard nog wel. Misschien zijn er daardoor grotere bulten op die plek gekomen dan in de hals. Maar misschien is het ook iets anders daar op haar rug want het lijkt niet echt op de plekjes in de hals.

Denk stiekem nog steeds aan een slechtere weerstand, maar dan zou het dit jaar niet meer moeten terug komen eigenlijk.
Maarja, ook daar weet ik niet waar het aan ligt (heeft voor mij niet op gras gestaan dus kan helemaal niet liggen aan van de grond eten enzo). Ondertussen zou ze weer helemaal gezond moeten zijn met een goede weerstand ed, dus ik zou het echt niet meer weten.
Ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat het verstopte talgkliertjes zijn als het er zo ontzettend veel zijn
BrittKitt schreef:Ik bedoelde ook crossmonster, preIk vind het zo moeilijk voor te stellen dat het verstopte talgkliertjes zijn als het er zo ontzettend veel zijn
BrittKitt schreef:Ja maar toch verdwijnt het niet snel bij Elin en heeft het er dus 3kwartjaar gezeten?

Overal komen haar haren overeind en ze heeft nu verschillende kale plekjes waar eerst die bultjes zaten...
). Ze heeft goede ervaringen met DC.
) dus ik weet nog steeds niet of hij onder de microscoop nog wat interessants gezien heeft in het schraapsel van de korstjes.
Heb wel antwoord op dat mailtje dat je eigenlijk twee keer per dag buiten de voertijden moet geven, maar als het écht niet mogelijk is dat het ook in één keer mag (dus 50 druppels in een keer). Ik wil het wel zelf in de hand houden, gewoon om zeker te weten dat het gebeurt en dat het goed gebeurt, dus dan maar 1x per dag heel veel