Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Aimee schreef:ellepel schreef:
Daar ben ik bekend mee. Maar het verhaal klopt niet met de index
Heb 'm al elke dag gecheckt en het risico was steeds laag, terwijl mijn paard wel een reactie heeft die erg lijkt op een hoog fructaangehalte.

ellepel schreef:apart?
bij ons staan er nu namelijk meerdere paarden met dikke benen en dat zou toch van het fructaan komen in het gras die nu hoger is?
tenminste...wij gaan daar van uit dat het daarvan komt
Irene2 schreef:dat kan, maar dat voegt hier niet wat toe aan mijn vraag
Lovely schreef:Het klopt dat in september de voedingswaarde van gras ineens weer heel hoog wordt. Gras krijgt opnieuw een groeiimpuls en dan krijg je hetzelfde effect als in het voorjaar als het weer gaat groeien. Dit heb ik niet zelf bedacht hoor, onze vorige stalmanager heeft me dat eens verteld als waarschuwing.
henny_w schreef:Hmm ... afgelopen maandag he?
Hier hetzelfde verhaal.
Ik zette ze om 9 uur in de wei en na 5 minuten kwamen ze al weer in de bak inrennen.
Dus weer de wei ingestuurd maar ze kwamen aldoor de rijbak weer in.
Heftig stampend en staartzwiepend.
Dus heb ik ze hooi in de bakken gedaan in de rijbak en ze uit de wei gehaald.
Maandagmiddag zaten beide helemaal onder de bulten.
De oudste van de twee heeft het nog. Alsof ze in de brandnetels heeft gelegen.
De ander had het wel iets maar lang zo erg niet en daar is het al wel weggetrokken.
Dit is iets volkomen nieuws wat ik bij geen beide eerder gehad heb.
Het moet 1 of ander insekt zijn geweest waar ze heftig op reageerden want verder is er niets veranderd. Staart en manenkam laten ze ongemoeid, dus geen jeuk daar.
TS, jij woont ook in Twente he?
Het kan haast geen toeval zijn.