Voer ik te weinig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepelJarig

Re: Voer ik te weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:17

je moet eigenlijk een rekensommetje gaan maken.
wat jouw paard dus aan vitamines en mineralen binnenkrijgt met gras en ruwvoer en wat je paard dagelijks binnen hoort te krijgen.

mooiste is gewoon onbeperkt ruwvoer,staan ze de hele dag te eten en is goed voor de ontspanning.
wat je tekort komt aan vitamines vul je aan met een liksteen en krachtvoer of een supplement

ik weet niet of je naast brok/muesli nog iets er bij moet geven...ik denk dat je gewoon naar je paard moet kijken hoe die het verder doet?

Bix-Peq ken ik! dat is inderdaad goed spul! wel prijzig trouwens.
is ook hier te koop hoor,adres staat wel op internet

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:38

Zo, ik ben even wat aan het nazoeken over die suikerwaarden en spontaan lig ik achter...

@Lianne_z: bedankt voor je reactie. Het probleem zit hem echter niet in de soepelheid van de spieren, dus daarvoor heb ik geen extra's nodig Lachen toch bedankt voor je aanbod!

@Allejandro: Dat is inderdaad wel een goede tip! Die liksteenhouders worden toch één grote smeerboel. gaan ze er niet meer spelen als hij los in de bak ligt? Ik moet zeggen dat ik er niet zo'n zin in heb om die steen om de zoveel tijd uit de sloot te hengelen Lachen

@Jeslivito: Wees maar gerust: ik bouw het rustig op!

Verder iedereen bedankt voor alle raad. Dat het in principe een rekensommetje is dat was en is me duidelijk. De voedingswaarde van gras en voordroog echter niet. Wat ik er zo van begrijp is dat het sterk afhankelijk is van het land waarvan het afkomstig is. Van de voordroog weet ik het niet, maar het land is een prima stuk land, waar met zorg op gepast wordt. (qua bemesting ed). Het wordt dus een beetje passen en meten. Maar nogmaals iedereen bedankt voor het mee-denken, ook via PB!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:14

Ik heb een liksteen, in een houder die je kunt ophangen, je kunt dan een paal in de grond zetten waar je hem aan vast maakt of hem in de stal hangen.