mok En dan benen scheren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 02:08

hai hai ik moet zeggen , scheren die benen, mijn pony heeft ook altijd ontzettend last gehad, nu na veel en lang geklooi ben ik er achter dat het weggblijft als ik haar benen maar kort geschoren hou dus dit betekend iedere paar weken scheren, lijkt heel tegenstrijdig maar ik spuit ze schoon en klaar droog ze niet eens af, als ze maar schoon zijn de bene niet met bagger enz laten staan dus scheren de mok behandelen en als de mok weg is blijven scheren, het is wel eerder nat maar droogt ook sneller!!!! Succes

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:09

Bij Jip hebben we een aantal zalven geprobeerd (steeds een paar weken). Eerst mokzalf, daarna sudocreme, maar het hielp allemaal niets. Nu zijn benen geschoren zijn rondom de mokplekken en een keer gewassen met cabacil zijn we op aanraden van de dierenarts met gewone vaseline gaan smeren en nu gaan de plekken eindelijk echt weg. Nu maar hopen dat het wegblijft.
Ik weet ook echt niet waardoor het bij hem gekomen is, hij staat al jaren onder de zelfde omstandigheden gehuisvest en heeft er dit jaar voor het eerst last van. Hij staat nooit in de blubber en ook iet in een vieze stal, dus ik heb echt geen idee.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 15:51

Ja het is idd niet erg fijn al die rot mok!!
Die van mij heeft het zelfs een keer gehad, dat het zo'n zeer deed dat ze gewoon niet meer kon lopen ...
Dus ik denk dan toch dat ik het scheer ! *LOL*