Hier hetzelfde probleem! Ik heb er hier ook al een topic over geopend (Shetje kwijlt enorm)
Mijn 2 shetjes hebben er enorme last van. Ze kwijlen ook de hele dag door. Dierenarts erbij gehaald, die dacht aan een slokdarmverstopping. Maar ze eten nog gewoon, dus dat vond hij er dan weer niet bij passen.
Daarna moest ik van hem maar eens de tanden laten controleren. Dat ook gedaan. Toen was het kwijlen 1 week over. Ze hadden wat haken aan de kiezen. Wij blij, dachten de oplossing gevonden te hebben. En nu is het weer begonnen.
Mijn DA weet zich er ook geen raad mee. Ik vroeg hem of het misschien een schimmel kon zijn in het gras, maar daar had hij nog nooit van gehoord. Ze konden het wel van pesticiden krijgen, maar die gebruiken wij niet.
Bovendien staan ze in een wei zonder onkruid/klaver. Ik doe aan strookbegrazing, en ze krijgen er iedere dag een stukje lang uitgegroeid gras bij. Aan het gras kan ik verder niks zien. Er zitten geen zwarte puntjes op.
Bij ons is het rare dat het weg is, (1 week) en daarna weer terug komt.
En ze hebben er allebei last van. Dus dan zou je toch denken dat het iets is wat ze binnen krijgen.
We gaan nu eens proberen om ze in een andere wei te zetten. En als dit helpt, maaien we dat lange gras af.
Staan jullie paarden ook de hele dag door te smakken? Met de tong door te mond te slobberen? Net alsof ze iets gegeten hebben dat heel vies smaakt? En daarna komt er een klodder kwijl uit.