Onnodige koliekspuit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JaBa

Re: Onnodige koliekspuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:44

Zo denk ik er ook over. Vind het echt belachelijk, stel je voor dat je nooit wil betalen als achteraf blijkt dat dat het probleem niet was? Maar owee als je dierenarts ooit eens te voorzichtig is en iets niet op tijd gegeven heeft. Dan denk ik dat je ook de rekening niet gaat willen betalen. Die man doet gewoon zijn werk en er is echt geen complot om eigenaars nodeloos op kosten te jagen. Dus als je hem vraagt, heb dan vertrouwen en betaal de man ook gewoon!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:51

JaBa schreef:
Zo denk ik er ook over. Vind het echt belachelijk, stel je voor dat je nooit wil betalen als achteraf blijkt dat dat het probleem niet was? Maar owee als je dierenarts ooit eens te voorzichtig is en iets niet op tijd gegeven heeft. Dan denk ik dat je ook de rekening niet gaat willen betalen. Die man doet gewoon zijn werk en er is echt geen complot om eigenaars nodeloos op kosten te jagen. Dus als je hem vraagt, heb dan vertrouwen en betaal de man ook gewoon!

Tja... dacht iedereen maar zo!! jammergenoeg hoor je dit soort dingen iets te vaak...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:57

Ik denk dat er niets mis is met kritisch zijn, alleen dat dit een beetje mosterd na de maaltijd is.
Dan moet er tijdens de behandeling gevraagd worden welke reden er achter zit en wat het doel is en of het ook daadwerkelijk effect kán hebben in dit geval.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:18

Neen, er is niets mis met kritisch zijn, maar wel iets met mensen die denken alles beter te weten. Ik denk persoonlijk dat je pas de discussie met een dierenarts kan aangaan als je zelf de 6 (of is het 7?) jaar studie hebt aangegaan. Reken dan nog een paar jaar ervaring en dan kan je misschien op hetzelfde niveau eens praten. Vind het nogal arrogant (sorry voor het woord) als je denkt dat je het beter kan weten. Nu ja, ik ben gezegend met de beste dierenarts ooit (vind ik zelf toch) en heb dus geen reden tot klagen. Hij is ook helemaal niet goedkoop, maar hé, voor kwaliteit betaal je, zoals dat voor alles zo is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:22

Ik ben het wel eens met BrittKitt, je moet zeker kritisch zijn en vragen aan je dierenarts waarom hij wat gaat inspuiten.

Alleen inderdaad niet achteraf gaan zeuren dat het onnodig was en dat je niet wil betalen.
Als de dierenarts was weggegaan zonder iets in te spuiten (ik vermoed nog steeds dat hij een (kortdurende) pijnstiller heeft ingespoten) en het paard was niet tot rust gekomen, dan had je een uur of wat later misschien nog eens moeten bellen. En dan had zo'n dierenarts meteen maar wat in moeten spuiten, want hij zag toch dat het paard niet in orde was.
Nu heeft hij daarvoor gekozen en dan is het weer niet goed.
Kortom, praat met je dierenarts, vraag uitleg. Hij/zij heeft er lang genoeg voor gestudeerd, maar kan ook dingen uitleggen, als het goed is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:33

JaBa schreef:
Neen, er is niets mis met kritisch zijn, maar wel iets met mensen die denken alles beter te weten. Ik denk persoonlijk dat je pas de discussie met een dierenarts kan aangaan als je zelf de 6 (of is het 7?) jaar studie hebt aangegaan. Reken dan nog een paar jaar ervaring en dan kan je misschien op hetzelfde niveau eens praten. Vind het nogal arrogant (sorry voor het woord) als je denkt dat je het beter kan weten. Nu ja, ik ben gezegend met de beste dierenarts ooit (vind ik zelf toch) en heb dus geen reden tot klagen. Hij is ook helemaal niet goedkoop, maar hé, voor kwaliteit betaal je, zoals dat voor alles zo is.

6 jaar, gemiddeld doe je er 7 a 8 jaar over Haha!