trustHim schreef:is de merrie van jou? heb je zeggenschap over drachtigheid??? ik denk dat ze na 13 jaar wel genoeg kinders gehad heeft
Ik heb de merrie een jaar lang gereden voor de fokkers.
Maar aangezien de laatste keer moeilijk drachtig werd (zegt al genoeg denk ik...
) neem ik de merrie mee naar huis, waar ik haar hopelijk nog even door kan rijden en een goede oude dag kan bezorgen.De merrie komt uit een (zeeeeeeeeeeeeeeer!) goede bloedlijn, en voert hele goede veulens (o.a. ggk dekhengst)..
Fokkers kijken op een andere manier naar zo'n merrie dan zo iemand als ik; die hobby matig met de merrie aan het werk gaat in de bak, en af en toe een winstpuntje in het Z1 probeert te scoren..
Ik kreeg als advies dus om eerst wat hooi te voeren zodat de darmen op gang komen! Daarnaast krijgt ze muesli met lijnzaadolie. Dit moest grove muesli zijn waar ook hooi e.d. doorheen zat (Ik voer dr de pavo varianten) Hier gooi ik dan ook nog brokken doorheen.
Verder presteerd het paard op Z niveau ook perfect, en mij lijkt niet dat een paard met bloedarmoede dat nog doet.. teminste.. ik heb zelf ook bloedarmoede gehad en maanden aan de ijzertabletten gezeten, en ik voelde me niet écht alsof de hele wereld aan kon!