Het heet summer sores,maar dan hebben ze ook typische wondjes in de mond.
Ja vreemd hoe ze soms aan iets komen, ap had ook nooit plekjes op zijn borst en nu ineens wel.
nou ja hopelijk blijft het bij deze keer en bebeurd het niet nog eens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Kan het topic zo niet vinden,maar bij nader inzien is het vast wat anders.
Ja vreemd hoe ze soms aan iets komen, ap had ook nooit plekjes op zijn borst en nu ineens wel.
DominiqueDG schreef:ellepel schreef:Kan het topic zo niet vinden,maar bij nader inzien is het vast wat anders.
Nog nooit van Summer Sores gehoord, maar dat ziet er nog heftiger uit (even gegoogled) dan bovenstaande foto.
Het lijkt eerder op een parasiet of worm?
evelienn28 schreef:De zomereczeem is hier zo goed als onder controle sinds hij de rambo deken heeft.
Had eerst een bruine, maar dan schuurde hij nog veel.
Hij staat er ingepakt bij met een masker op om te voorkomen dat hij teveel bij z'n hoofd gaat schuren.
Daarnaast gebruik ik ook de producten van equi protecta, voornamelijk de lotion en de paardenzalf werken erg goed voor hem, is wel de moeite om eens te proberen.
cooper schreef:Fin draagt sinds een week de rambo sweet itch hoody.
Ik had een paar weken geleden een nieuw exceemdeken gekocht maar met die hittegolf was dat echt te warm, hij was helemaal nat van het zweet en dus de pagony er weer op gelegd. Maar die had ik dus al drie keer genaaid, en gezien fin alles sloopt toch maar opgezocht welke deken het "beste" werkte, en dus maar de rambo gekocht.
Momenteel erg tevreden over, past eigenlijk overal erg goed. Zijn oren krijgt hij er wel elke keer uit, en het masker ook, waardoor zijn gezicht nog steeds opengeschuurd wordt, maar zijn manen zijn aan het aangroeien en hij heeft geen schuurplekken meer op zijn schoft en staart.
Wel tussen zijn benen aan zijn penis, het gezicht, en zijn borstkas.
Ik word er eigenlijk verdrietig en moedeloos van. Ik vind het echt erg dat hij zo schuurt, en ik zou willen dat het geneest, maar ze valt niet te genezen....
Ik ben ook erg benieuwd hoe hij de winter zal ingaan. Hij schuurt al non-stop sinds september, heel de winter door, dus ik vraag me af of dat dit jaar veranderd of niet.
Safiera schreef:Goh, dan is een rsih toch nog wel het proberen waard?
Ik heb met verschillende bruine en grijze dekens de jeuk onder controle, maar niet weg.
Zou het komen door meer UV wering? Of de dichtere en zwaardere stof?
De Agradi zocht laatst testers voor zowel de rsih als de zebra-eczeem van bucas. Helaas was de maat van onze c-pony niet beschikbaar.
maralyn schreef:Sushilla88.
Onze merrie heeft dat van dazensteken.
Ze had eerst 3 golfbal bulten op haar borst bij een open deken. Denk aan rambo sweet itch. Waardoor dazen erbij konden komen.
Erg naar want bij haar jeukte het enorm.
Dus met azijn.
Na drie dagen zag het er zo als jou uit.
Sushilla88 schreef:maralyn schreef:Sushilla88.
Onze merrie heeft dat van dazensteken.
Ze had eerst 3 golfbal bulten op haar borst bij een open deken. Denk aan rambo sweet itch. Waardoor dazen erbij konden komen.
Erg naar want bij haar jeukte het enorm.
Dus met azijn.
Na drie dagen zag het er zo als jou uit.
Ja, vorig jaar heeft de dierenarts dus ook een allergie vastgesteld. Voor een één of ander insect. Dat was onder haar hals.
Maar hier lijkt me de plek zo raar, of de daas moet door de deken heen steken. Het zijn overigens geen bulten a la golfballen. En ik trof haar dus al zo aan. Het gaat al wel wat beter, helaas durf ik er geen deken op te doen voordat het helemaal genezen is.
Ze staat nu dus volledig ingesmeerd met olie en vliegenspray buiten, want we hebben eindelijk eens lekker weer hier. Vind het ook zo sneu voor haar.