Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Abercrombie schreef:Yellomofoon schreef:Ik kom hier ook even meelezen...
Mijn merrie is bijna een jaar geleden bevallen, is nog steeds niet op gewicht ondanks onbeperkt ruwvoer en goede kwaliteit krachtvoer.
Ze krijgt nu haar 2de kuur van abler. Na de eerste kuur was het stukken beter, ik heb gewoon te snel gestopt en niets ondersteunends gegeven... Stom!
Ze doet het ook erg goed met de gastro 8 van cavalor als supplement voor haar maag, maar ik wil graag de maagzweren weg hebben, en dan preventief gastro 8 geven afwisselend met abler omeprazole.
Ik heb nu ook alle granen weggenomen, ze krijgt de jepaardgezondenfit bodybuilder en veel luzerne.
Ze heeft verder hele vage symptomen (dierenarts is donderdag nog geweest).
Ze zwiept erg veel met haar staart bij het stappen (ook gewoon aan de hand!), ik ga morgen eens kijken wat ze op wandeling doet, maar ik verwacht hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen waarom ze het wel aan de hand in de piste zou doen en niet op straat...
Ook duurt het lang voor ze "opgewarmd" is in draf, ze loopt met kortere pasjes... Na een kwartier loopt ze normaal.
Kent iemand deze vage symptomen?
Iets wat ook van die vage klachten geeft en waar vaak niet aan gedacht wordt is insuline resistentie.
Ik weet niet hoe ze die diagnose stellen maar dat is allicht minder lastig dan een scopie.
Aimee schreef:kara schreef:Ik zie hier lijnzaad gekookt voorbij komen. Daar heb ik aan gedacht. Maar hoe doe je dat? Lijnzaad met water komen en dan krijg je slijmerige brei. En dan weet ik het niet meer.
En dan gewoon voeren....
CharlyBrown schreef:Ik had gelezen dat je de lijnzaad wel een flink tijdje (iets van een uur) moet laten koken ivm blauwzuurgas
Peet_Paneel schreef:Ik geef ook gekookte lijnzaad. Ik kook het 10 minuutjes. Ook voldoende om een slijmerige brij te krijgen. 2 x per dag een beetje bij de bietenpulp en de coolstance. En ik meng er veel luzerne door. Zodat ze wel tot 5 min kauwen hebben.
Mijn merrie lijkt het nu goed te gaan doen op de Ultimate balancer van D&D. Beetje opgetrokken nog maar super helder en veel soepeler buikje.
Geven nog meer de gastro 8? Supplement bij ter ondersteuning?
Peet_Paneel schreef:Ik geef ook gekookte lijnzaad. Ik kook het 10 minuutjes. Ook voldoende om een slijmerige brij te krijgen. 2 x per dag een beetje bij de bietenpulp en de coolstance. En ik meng er veel luzerne door. Zodat ze wel tot 5 min kauwen hebben.
Mijn merrie lijkt het nu goed te gaan doen op de Ultimate balancer van D&D. Beetje opgetrokken nog maar super helder en veel soepeler buikje.
Abercrombie schreef:Hoipiepeloii schreef:
Waarom dan?
Bedoel je waarom problemen? Ivm de ingredienten als ik het goed begrijp. Zou de maag juist onrustiger maken.
henshem schreef:Peet_Paneel schreef:Ik geef ook gekookte lijnzaad. Ik kook het 10 minuutjes. Ook voldoende om een slijmerige brij te krijgen. 2 x per dag een beetje bij de bietenpulp en de coolstance. En ik meng er veel luzerne door. Zodat ze wel tot 5 min kauwen hebben.
In de ultimate balancer zit duivelsklauw en dat is heel slecht voor de maag. Pas ajb op! Vivat hier op het forum heeft over haar negatieve ervaringen geschreven.
Vivat schreef:Ik had al eens contact hierover gehad met Peet-Paneel volgens mijwat voor het ene paard goed of slecht uitpakt hoeft natuurlijk niet bij elk paard zo te zijn. De ultimate balancer is in principe wel supergoed voer alleen misschien niet voor élk paard
Peet_Paneel schreef:Als je niet veel voert is even koken en dan af laten koelen lang genoeg. Sommigen gieten er kokend water overheen. Deed ik vroeger ook en nooit problemen gehad!
Hoipiepeloii schreef:Abercrombie schreef:
Bedoel je waarom problemen? Ivm de ingredienten als ik het goed begrijp. Zou de maag juist onrustiger maken.
Oke ik vraag me alleen af welke ingrediënten dan. Want ik voer het inderdaad ook en behoorlijk veel ook. Maag/darmproblemen en dat gaat vrij goed.
Geef trouwens ook lijnzaadvlokken van de paardendrogist.