Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melina schreef:Mijn Haflingerveulen heeft ook gigantische mok gehad, lees: mega dikke benen (4 stuks, dus allemaal), wonden onderaan haar benen, met korsten, etter en bloed. Ze liep ook nog eens mega kreupel en op haar tenenIk heb het gewassen met betadine, toen alle lange haren eraf geknipt, goed gedroogd en ingesmeerd met acederm. Daarna ben ik een week met droogzetters bezig geweest. Dit hielp niet super veel, maar het werd niet erger. Veearts en hoefsmid erbij geweest, toen op aanraden van de veearts, 1 x per week wassen met betadine, goed drogen!! dan insmeren met zinkzwavelzalf en als inwendige ondersteuning cure mok pillen. Dit heeft bij mijn veulen gelukkig erg goed geholpen. Haar benen zijn mega afgezakt, nog wel iets dikker als normaal, maar al veel minder als hoe ze een aantal weken terug waren. Verder zijn de korsten eraf en zijn de wonden mooi aan het helen (dit gaat mega snel trouwens), geen etter/bloed meer te zien. Veulen loopt niet meer kreupel en is weer vrolijk! Ikke erg blij
Splinter schreef:@ alizeetje, de mok is beter te behandelen als je het scheert, als het weg is en zn weerstand is goed en je houd hem wel een tijdje droog maakt het niet uit dat het been geschoren is. Als je hem in de blub zet heeft zn huid minder bescherming en kan het weer terugkomen, of de huid wordt weker etc,
Ik heb goede ervaringen met antibioticazalf, was met 4 dagen weg