Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
deniejs schreef:wat ik nou weer op de havens site lees...
De HAVENS H-Licks paardenliksteen kan ook een uitkomst zijn bij paarden met "stalondeugden" zoals kribbebijters en/of luchtzuigers.
Kribbebijten of luchtzuigen bij paarden is vaak een (uit verveling) aangeleerde ondeugd. Door een hele of halve liksteen in de voerbak te leggen zal het paard veel langer over het eten van het voer doen en vaak ook nog gedurende de dag proberen de laatste biks of muesli op te eten.
Anoniem schreef:Voedertijd kan voor paarden een behoorlijk stress moment zijn dus wellicht wordt daarom vaak het krachtvoer als oorzaak aangewezen.
Anya schreef:woehaha een liksteen waardoor ze langer over het eten doen. Daardoor kunnen ze dus langer luchtzuigen. Omdat luchtzuigen dus echt voedsel gerelateerd is. Mijn Lan luchtzuigt vooral tijdens het eten en vlak ervoor. Wat een kul die liksteen.
Mischa4ever schreef:Anoniem schreef:Voedertijd kan voor paarden een behoorlijk stress moment zijn dus wellicht wordt daarom vaak het krachtvoer als oorzaak aangewezen.
Mijn paard krijgt geen krachtvoer en staat 24/7 op het land. Geen stress dus
Anya schreef:Lan heeft wel geprobeerd op haar veulens te luchtzuigen. Maar die liepen weg
Toen op haar ponyvriendinnetje.. maar die trapte. En toen hield ze ermee op. We hebben de wei afgezet met prikpaaltjes.. daarop kun je niet zuigen. Dus in de wei doet ze het niet.
Mischa4ever schreef:Anoniem schreef:Voedertijd kan voor paarden een behoorlijk stress moment zijn dus wellicht wordt daarom vaak het krachtvoer als oorzaak aangewezen.
Mijn paard krijgt geen krachtvoer en staat 24/7 op het land. Geen stress dus