[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:23

Ik ben ook wel benieuwd naar de naam van die bacterie. Ino bleek toen ik hem net had ook een bacterie in zijn longen te hebben. Dat waren moraxella bacterien (kwam gisteren toevallig het papier tegen waar het op staat, papiertje is bijna 10 jaar oud Tong uitsteken ), alleen Ino was er echt heel erg ziek van. Er is mij toen vertelt dat het een bacterie is die bij 90% van de paarden in de longen zit en alleen het paard ziek maakt na een operatie of zware ziekte, na een aanslag op de weerstand dus, en dan alleen nog bij paarden die van zichzelf al een zwakkere weerstand hebben. Ino had er een abnormaal hoge waarde van in zijn longen. Ik kreeg dus te horen dat mijn nieuwe paardje waarschijnlijk een weerstand probleem had Ach gut . Daar hadden ze iig gelijk in Haha! .

Ik wil zoals ik al eerder had geschreven graag naar Laarakker toe. Ik ben er alleen nog niet in geslaagd vervoer te vinden, en de paardentaxi word een erg dure bezigheid. Ik ben nu aan het zoeken voor alternatieven in de buurt, liefst iemand die langskomt. Als ik dat niet vind word het alsnog de taxi. Ik moet iets, hij stond gister zelfs in de stal vreselijk te schudden Verdrietig .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:31

?
jammer dat je niet in de buurt woont,anders hadden wij misschien van stal uit kunnen helpen.
trailer huren?
geen kennis die mee kan rijden met een trailer?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:40

Trailer huren lukt wel.
Ik heb ook een collega waar ik in dit geval een beroep op kan doen.
Alleen een auto die een trailer kan trekken is een probleem. Ik ben daar vaker mee bezig geweest en ik had vroeger na lang zoeken 1 adres die auto's verhuurde die sterk genoeg waren. Alleen die zijn er mee gestopt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:01

Hoi,

Ik heb het niet helemaa gevolgd , maar ik las dat jullie metacam geven ? Oei ! Slecht voor de lever !! En slecht voor de lever houdt ook weer in slecht voor allergieen .... Of mis ik nu even iets ?
Er zijn wel alternatieven voor metacam trouwens ...

Groetjes,

Maris

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:09

Daar waren we het al over eens Maris Haha! Knipoog

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:56

Ik heb zelf ook een headshaker gehad. Ik ben eerst naar een dierenarts geweest en die zei meteen dat het niet goed was en dat het waarschijnlijk minder zou worden aan het einde van het seizoen. Medicijnen gehad, hielp allemaal niets.
Toen is er een vrouwtje bij geweest die erachter kwam dat hij reageerde op pollen en licht, dus ook een lichtallergie. Wij zo'n kap gekocht, in het donker proberen te rijden, maar ook dit hielp niets.
Toen hebben we besloten om hem een poos rust te geven om te kijken of het minder zou worden als het pollenseizoen en de zonnige periodes voorbij waren. Maar ook daarna werd het niet minder! Het was zo erg dat je er ook echt niet op kon zitten. Vulcanis gooide zijn hoofd overal (heel hard) tegenaan en liep met zijn ogen dicht door de bak. Het was gewoon levensgevaarlijk als je erop zat! Tijdens het eten stootte hij zelfs zijn hoofd open tegen de etensbak.
Uiteindelijk was het een 'kapotte zenuw' achter zijn oog die ervoor zorgde dat hij dus een tik had. Opereren doen ze daar niet graag omdat er natuurlijk heel veel zenuwen op die plek zitten en de kans dat het daarna verholpen zou zijn was zeer klein. Waarschijnlijk zou het dan even goed gaan, maar toch weer terug komen.
Op 10 januari hebben we Vulcanis laten inslapen en ik ben blij voor het beestje dat hij eindelijk rust heeft gekregen! En ik moet zeggen dat ik er zelf ook vrede mee heb, klinkt misschien heel raar na zo'n beslissing, maar het is niet leuk om je paard altijd zo 'verdrietig' te zien.
Ik heb net wat zitten lezen en heb wel gezien dat jullie paarden niet hebben wat Vul had, maar allemaal veel sterkte en succes met het zoeken naar een oplossing!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:38

Wat een droevig verhaal Denise82!
Ik vind dat je een dappere beslissing hebt genomen!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:42

Ik vond Niek vandaag wel verdacht veel briesen. Heb er geen goed gevoel bij!

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:48

singasong schreef:
Ik vond Niek vandaag wel verdacht veel briesen. Heb er geen goed gevoel bij!

Dat doet die van mij als sinds zaterdag Verdrietig

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:55

Het is gelukt, 20 februarie gaan we naar De Bilt. Wel op een rot tijd, kwart over 10, we moeten dus dwars door alle file's heen. Gelukkig vind Ino het wel gezellig in de trailer zolang hij maar genoeg te knagen heeft.

Het schudden lijkt nu wel iets afgenomen te zijn, gelukkig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:28

denise jeetje wat een verhaal zeg!!

hoe zijn ze er nou uiteindelijk achter gekomen dat die zenuw kapot was?

singasong:
ap staat alweer te schudden vanaf woensdag..toen kwam de zon erbij en zag ik de eerste knikjes alweer.gister schuude hij behoorlijk heftig..
tja hij kan niet tegen die zon he....ik zal es zien dat ik t nog filmen kan, is wel interresant om te zien..

inoterry:
20 februari is al snel! ben heeeeel benieuwd,

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:49

De rust was helaas van korte duur. We zijn vandaag aan de hand gaan wandelen en als Ino niet met zij neus verstopt onder mijn arm liep was hij aan het schudden.
De pro-biotica kuur is nu klaar. Dat heeft dus helaas niet de gehoopte verbetering gebracht. Ino schudt nu bijna net zo erg als 8 jaar geleden.
We gaan gewoon vol goede moed naar Laarakker. We hebben iig niks te verliezen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:09

Inoterry schreef:
De rust was helaas van korte duur. We zijn vandaag aan de hand gaan wandelen en als Ino niet met zij neus verstopt onder mijn arm liep was hij aan het schudden.
De pro-biotica kuur is nu klaar. Dat heeft dus helaas niet de gehoopte verbetering gebracht. Ino schudt nu bijna net zo erg als 8 jaar geleden.
We gaan gewoon vol goede moed naar Laarakker. We hebben iig niks te verliezen.

Hoe lang heb je het gegeven?

Hopelijk heeft Laarakker de oplossing voor je!!

Balen Ellepel dat Ap weer schudt! Hoe wat het gisteren en vandaag?

Niek had het van de week een beetje met de briesen en hier en daar een knikje maar daar bleef het wel bij. Maar goed, het is toch weer een begin denk ik Verdrietig

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:38

Hoi,

Bij jullie schudden de paarden ook als ze gewoon los buiten lopen op de wei/paddock ?

Erik heeft als anti hooikoorts middelen, volgens mij, pollen extra vet, teunisbloemolie ( om de pollen extra vet. beter te laten werken ), pro biotica, drainage comp. . Verder kan ik even niet bedenken eigenlijk.
Misschien nog e.m.a en sinus complex, maar dat werkt meer op bacterie gebied etc.

Groetjes,

Maris

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:53

singasong, de pro-biotica zou een kuur van 4 weken zijn en dat is nu klaar. Dit spul mag je wel langer geven en ik heb nog een pot staan dus ik blijf het (tegen beter weten in) nog voeren.

Maris. Ino schud ook als hij los loopt. Hij heeft al theunisbloemolie en pollenkuur van Laarakker gehad, dat heeft toen goed geholpen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:57

Inoterry schreef:
singasong, de pro-biotica zou een kuur van 4 weken zijn en dat is nu klaar. Dit spul mag je wel langer geven en ik heb nog een pot staan dus ik blijf het (tegen beter weten in) nog voeren.

Maris. Ino schud ook als hij los loopt. Hij heeft al theunisbloemolie en pollenkuur van Laarakker gehad, dat heeft toen goed geholpen.

Ik zou maar 1 pot geven! Als hij verder geen darmproblemen heeft zou de flora weer gewoon op peil moeten zijn na 1 pot!

Ja, Niek heeft zo'n beetje ook al alles gehad!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:09

singasong schreef:
Balen Ellepel dat Ap weer schudt! Hoe wat het gisteren en vandaag?

Niek had het van de week een beetje met de briesen en hier en daar een knikje maar daar bleef het wel bij. Maar goed, het is toch weer een begin denk ik Verdrietig

ben donderfag voor het laatst geweest Knipoog
mogen weer, en hij staat vast wel te schudden.
we hadden vorig jaar bar weinig zon,wil wel geloven dat hij toen minder schudde.
ik zei het morgen wel

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:18

Sjors is ook blijven schudden sinds mijn laatste post..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:10

Balen dat het pollenseizoen nu al weer begint! Voor ons is dat warme weer wel lekker maar voor de paarden kan het maar beter koud zijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:25

en donker,die zon mag wel achter de wolken blijven zitten voor appie Knipoog

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:55

ellepel schreef:
en donker,die zon mag wel achter de wolken blijven zitten voor appie Knipoog

Dat geldt ook voor die van mij. Wat een ramp weer met die zon. Ik laat hem maar lekker onder mijn arm kruipen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:39

Ik heb net de afspraak metde kliniek verzet. 26 Februari komt Charlotte Willekens van de kliniek naar Waarde. Dan kan ik er gewoon aan de hand naar toe, het is dan maar 2 kilometer.

We moeten dan wel 6 dagen langer geduld hebben maar het schilt een hoop gedoe.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:56

Inoterry schreef:
Ik heb net de afspraak metde kliniek verzet. 26 Februari komt Charlotte Willekens van de kliniek naar Waarde. Dan kan ik er gewoon aan de hand naar toe, het is dan maar 2 kilometer.

We moeten dan wel 6 dagen langer geduld hebben maar het schilt een hoop gedoe.

Das super fijn !
Maarre je schreef dat de pollen extra vet en de teunisbloem goed hielpen een vorig jaar. Waarom begin je daar dan niet weer mee ?

Groetjes,

Maris

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:01

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5387&hl=nl

heb even gereden vandaag en was behoorlijk schudden.

heb dus een filmpje gemaakt toen hij later weer in de wei stond gaf hij dus zijn eigen typische knikjes.

denk dat die van jullie ook zo ongeveer wel staan,soms wat heftiger en soms wat minder heftig

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:49