Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Wellicht een domme vergelijking, maar ik had een prachtige smoel met tanden zonder gaatjes op mijn 38 jaar en nu op mijn 45e en 5 jaar hartmedicatie is daar niks meer van over. Komt bij mij van de medicijnen en pergolide is ook beste bocht, dus het zou mij niet verbazen als het ook daarvan kan komen...
Maris schreef:Dieseltje, ben je gelijk begonnen met die 1/2 tablet te geven ? Want die dosering is al best hoog voor een shet.
l
Natalie36 schreef:Dieseltje, maximale waarde tijdens de sr periode is 47 pg/ml van november tot augustus 29 pg/ml. Mocht je paardje dus meer dan 20 punten gezakt zijn kan je ervan uit gaan dat de prascend zijn werk doet.
Ter vergelijking, mijn paard stond vanaf februari op een half tablet. Zijn bloedwaarde lag in die tijd rond de 20 geloof ik. In augustus heb ik hem verhoogd naar een hele om de sr voor te zijn. Begin september is hij getest en bleek hij op 128pg/ml te staanda en ik waren not amused. Dosis verhoogd naar 1,5 tablet per dag en afgelopen week is hij hertest. 31pg/ml
. Was eigenlijk niet nodig door zijn gedrag en omdat hij weer lekker aan het uitvullen was wist ik al dat we weer op de goede weg zaten. Zo'n daling komt niet alleen door het einde van de sr.
Mocht de prascend bij jouw paard niet aanslaan zijn er nog andere medicijnen te krijgen. Prascend wordt als eerste voorgeschreven omdat dit de enige is die als diergeneesmiddel geregistreerd staat.
Normaal gesproken is met 6 tot 8 weken aantoonbaar of de medicatie werkt maar vaak laten paarden al eerder verbetering zien. Succes in ieder geval.
llora schreef:ohjajoh6 schreef:Wellicht een domme vergelijking, maar ik had een prachtige smoel met tanden zonder gaatjes op mijn 38 jaar en nu op mijn 45e en 5 jaar hartmedicatie is daar niks meer van over. Komt bij mij van de medicijnen en pergolide is ook beste bocht, dus het zou mij niet verbazen als het ook daarvan kan komen...
Ik ben er ook van,overtuigd dat medicatie niet goed is voor de tanden. En voor meer dingen ook niet goed. En ja pergolide en prascend is echt best wel zware medicatie