Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CharlyBrown schreef:Abercrombie schreef:Omaprezol is een geneesmiddel en op de site van de Douane staat dat je voor zo een middel een vergunning moet hebben om het te importeren. Vandaar
Tenzij ik het verkeerd begrijp. Maar vandaar dat ik het spannend vind om het in het buitenland te bestellen.
Ik heb het idee dat Abler zijn eigen slimme manier heeft om de douane te omzeilen.. Mijn Abler bestelling kwam al eens via roemenie en een paar keer via engeland... In een neutrale enveloppe.. Maar het is altijd keurig op tijd aangekomen, en ze zijn anders ook goed te bereiken via de mail
Yellomofoon schreef:Ik kom hier ook even meelezen...
Mijn merrie is bijna een jaar geleden bevallen, is nog steeds niet op gewicht ondanks onbeperkt ruwvoer en goede kwaliteit krachtvoer.
Ze krijgt nu haar 2de kuur van abler. Na de eerste kuur was het stukken beter, ik heb gewoon te snel gestopt en niets ondersteunends gegeven... Stom!
Ze doet het ook erg goed met de gastro 8 van cavalor als supplement voor haar maag, maar ik wil graag de maagzweren weg hebben, en dan preventief gastro 8 geven afwisselend met abler omeprazole.
Ik heb nu ook alle granen weggenomen, ze krijgt de jepaardgezondenfit bodybuilder en veel luzerne.
Ze heeft verder hele vage symptomen (dierenarts is donderdag nog geweest).
Ze zwiept erg veel met haar staart bij het stappen (ook gewoon aan de hand!), ik ga morgen eens kijken wat ze op wandeling doet, maar ik verwacht hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen waarom ze het wel aan de hand in de piste zou doen en niet op straat...
Ook duurt het lang voor ze "opgewarmd" is in draf, ze loopt met kortere pasjes... Na een kwartier loopt ze normaal.
Kent iemand deze vage symptomen?
Yellomofoon schreef:Snap ik wel, maar omdat andere maagsupplementen ook aanslaan bij haar wou ik haar de stress nog besparen. Daar ging mij dierenarts trouwens mee akkoord.
Als ze binnen dit en 3 weken nog niet zichtbaar beter is, dan wordt bloed genomen, komt daar niets uit dan volgt de gastroscopie. Ook komt volgende maand de osteopaat, hopelijk vindt die ook nog iets. En afgelopen donderdag is ze nog behandeld voor haar schildklier en haar weerstand. Ik hoop zo dat ik snel mijn paard terug heb![]()
Haar mest is trouwens nog nooit beter geweest dan op dit moment ook qua gas zit ze goed, dus iets aan haar darm zou me verbazen!
_Patrick_ schreef:Misschien in de toekomst haar rond de hengstigheid ook op de omeprazole zetten.
Ze heeft vanaf ongeveer dec.tot april rond de hengstigheid koliek.
Nu laat ik haar dit jaar weer dekken.
Caballos schreef:Yellomofoon schreef:Snap ik wel, maar omdat andere maagsupplementen ook aanslaan bij haar wou ik haar de stress nog besparen. Daar ging mij dierenarts trouwens mee akkoord.
Als ze binnen dit en 3 weken nog niet zichtbaar beter is, dan wordt bloed genomen, komt daar niets uit dan volgt de gastroscopie. Ook komt volgende maand de osteopaat, hopelijk vindt die ook nog iets. En afgelopen donderdag is ze nog behandeld voor haar schildklier en haar weerstand. Ik hoop zo dat ik snel mijn paard terug heb![]()
Haar mest is trouwens nog nooit beter geweest dan op dit moment ook qua gas zit ze goed, dus iets aan haar darm zou me verbazen!
Wanneer heeft ze voor het laatst ontworming gehad?
Hoipiepeloii schreef:Abercrombie schreef:Ik voer op aanraden nu Cavalor fiber force ivm minder suiker en dergelijke. Maar lees nu ook weer dat het bij paarden met maagproblemen juist weer voor extra problemen kan zorgen
Iemand hier ervaring mee? Voeren jullie lucerne of pavo c4l of iets anders??
Waarom dan?