Leedebee schreef:
Ja super, daar had ik ook al opgekeken, bedankt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ladyx5 schreef:ow haha, maar waarom staat op sommige sites dat het alleen via de da verkrijgbaar is?
karuna schreef:Singasong van 2 plantjes die erin zitten krijgt hij het heel erg benauwd en gaat hij hoesten. Ik moet het dus niet eens proberen te geven omdat hij dan binnen het kwartier stikbenauwd is. Zijn allergie is in reactie te vergelijken met een pinda allergie bij mensen. Niet iets om mee te experimenteren.
Hoefschoenen gebruiken we al jaren bij onze tinker. Werkt perfect, hij loopt er soepeltjes mee te stampen alttijd.
ladyx5 schreef:Weet iemand dit: als je hooi weekt gaan er suikers uit (http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... ekt-worden) staat hier uit onderzoek. Er staat ook bij dat dan het hooi waardevollen nutrienten kan verliezen. Hoe lossen jullie dit op en hoelang weken jullie het hooi?
Jannepauli schreef:ladyx5 schreef:Weet iemand dit: als je hooi weekt gaan er suikers uit (http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... ekt-worden) staat hier uit onderzoek. Er staat ook bij dat dan het hooi waardevollen nutrienten kan verliezen. Hoe lossen jullie dit op en hoelang weken jullie het hooi?
Je weekt hooi circa 60 minutn in koud water, of 30 minuten in warm water.
Er gaan alleen wateroplosbare koolhydraten (30%) en kalium verloren.
Als je het stuk nog even terug leest zie je dat 'waardevolle nutriënten" alleen verloren gaan ná 16 uur weken.
karuna schreef:Hooi week ik eigenlijk nooitmvoor suiker verlies omdat dan veel verloren gaat als je het langer doet. Ik moet nu we gaan weken weer helaas vooral omdat kalium dan verloren gaat. En na het laatste bloedonderzoek en overleg met de dierenarts gister gekozen voor geen aanvulling voorlopig. Magnesiumgehalte is goed en mag niet te hoog zijn. Alleen zijn kaliumgehalte bungelt aan de onderkant van wat goed is. Dat aanvullen is wat lastiger. En hooi weken maakt dat alleen maar erger.