[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:28

hij heeft het vanaf de geboorte gehad.. en hij is nu 5
dus het was wel daadwerkelijk zomerexceem
maar hij had lichte exceem

ja 24/7 het gehele jaar door

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:32

vanaf de geboorte?
Heb nog geen paard meegemaakt die het vanaf zijn geboorte al had.

Vidoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:45

Hallo allemaal,
ik krijg de vraag of ik ook 250 ml flessen Derfen kan leveren voor paarden die minder verbruiken en om te voorkomen dat de houdbaarheiddatum wordt overschreden. Die heb ik momenteel niet in het assortiment, maar als er vraag naar is kan ik natuurlijk altijd bestellen. Wie zou daar interesse in hebben?
Groetjes
Martine de Koning
Vidoma

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:04

Ik heb nog nooit een veulen gezien met ZE.... wel twenters, geen veulens.. En ik zie ook niet hoe 24/7 buiten je problemen zouden kunnen oplossen. Ik zou dat dan ook absoluut niet willen aanraden voor mensen met een ZE paard :o ..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:42

ik heb mijn eczemers juist altijd 24/7 buiten gehad, ben ook zeker fan van plekken waar ze niet kunnen schuren.
Denk dat 24/7 buiten alleen bij hele erge eczemers niet aan te raden is, bij de rest kun je door aangepaste voeding en een deken al een boel leed voorkomen immers?
Maar het lost zeker geen eczeem op, zou kunnen komen door gebrek aan plekken om te schuren, of door andere voeding en beweging dan op stal.

Storm heb ik vorig jaar verkocht en staat nu in Soest op stap-afstand van het bos, nog geheel eczeem-vrij :)
Darren is vorig jaar verkocht en staat in Den Helder, aan de zee en dus eczeemvrij :)
Wisse heb ik sinds de verkoop van de pony's en is vorig jaar al redelijk doorgekomen en gaat nu super :)

Zou er nog een uitbarsting komen; het gaat met bijna alle eczemers nog zo ontzettend goed nu!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 05:43

aam_mic schreef:
Ik gebruik al bijna 2 jaar veendrenkstof. Mijn pony glimt en heeft een hele gezonde vacht. Ook vind ze het erg lekker en likt ze haar hele emmer schoon. Ik geef het zelf samen met granen en spelt zodat ze zo vitaminen en mineralen binnenkrijgt, ook omdat het natuurlijk is.

klinkt goed, en hoe staat het met eczeem?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 05:46

galley schreef:
Ik ben aan het twijfelen of mijn pony zomerexceem heeft, mischien weten jullie hier raad.

Een paar weken geleden merkte ik dat mijn merrie haar manen schuurde, niet veel, maar ze klitte een beetje van het schuren. Een week of 2 geleden ontdekte ik korstjes naast de voorpluk, ik gokte op schimmel en ben het zo gaan behandelen. Het is niet weg, integendeel, er zijn nu een viertal korstjes op haar voorhoofd verschenen en plekjes in haar manen. Het zijn gelige korstjes met zwarte huid eromheen, in ieder geval op haar hoofd. Ook schuurt ze ze open. Een stalgenoot merkte op dat ze het ook in haar oren heeft, deze denkt aan zomerexceem, en ik neig er ook naar. Een andere stalgenoot zegt dan weer dat het dat niet is, omdat de niet de 'ribbels' naast haar manen heeft. Haar staart schuurt ze zeer licht, ik heb nog geen korstjes gevonden. Ze staat zonder deken. Ik ga in ieder geval een vliegenkap voor haar hoofd halen, maar weet niet hoe ik het nu moet behandelen. Ik gebruik nu een middel tegen zomerschuur.

Klinkt dit iemand bekend?

Mijn moeder is nogal terughoudend wat dierenarts en hulpmiddelen betreft, daarom zou ik jullie mening graag weten.

als je paard plekken in de oren heeft moet er toch echt een veearts bij komen want dan denk ik aan eventueel mijt of een soort schimmel.
zomereczeem in de oren heb ik nog nooit van gehoord,dan is het eerder verbrand of zit er wat in wat behandeld moet worden??
kun je een foto maken van die plekken in de oren?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 05:48

bello2005 schreef:
hij heeft het vanaf de geboorte gehad.. en hij is nu 5
dus het was wel daadwerkelijk zomerexceem
maar hij had lichte exceem

ja 24/7 het gehele jaar door

gaaf dat het over is!

maar jouw paard had dan een allergie voor iets wat in de stal was en niet buiten, waarschijnlijk strooisel of bepaald voer.
nu je paard buiten loopt is dat weg en de eczeem dus ook.
maar dan had je paard een contactallergie en geen zomereczeem,want dat is allergie voor vliegjes, en die zijn er buiten juist meer als binnen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:00

ellepel schreef:
galley schreef:
Ik ben aan het twijfelen of mijn pony zomerexceem heeft, mischien weten jullie hier raad.

Een paar weken geleden merkte ik dat mijn merrie haar manen schuurde, niet veel, maar ze klitte een beetje van het schuren. Een week of 2 geleden ontdekte ik korstjes naast de voorpluk, ik gokte op schimmel en ben het zo gaan behandelen. Het is niet weg, integendeel, er zijn nu een viertal korstjes op haar voorhoofd verschenen en plekjes in haar manen. Het zijn gelige korstjes met zwarte huid eromheen, in ieder geval op haar hoofd. Ook schuurt ze ze open. Een stalgenoot merkte op dat ze het ook in haar oren heeft, deze denkt aan zomerexceem, en ik neig er ook naar. Een andere stalgenoot zegt dan weer dat het dat niet is, omdat de niet de 'ribbels' naast haar manen heeft. Haar staart schuurt ze zeer licht, ik heb nog geen korstjes gevonden. Ze staat zonder deken. Ik ga in ieder geval een vliegenkap voor haar hoofd halen, maar weet niet hoe ik het nu moet behandelen. Ik gebruik nu een middel tegen zomerschuur.

Mijn moeder is nogal terughoudend wat dierenarts en hulpmiddelen betreft, daarom zou ik jullie mening graag weten.

als je paard plekken in de oren heeft moet er toch echt een veearts bij komen want dan denk ik aan eventueel mijt of een soort schimmel.
zomereczeem in de oren heb ik nog nooit van gehoord,dan is het eerder verbrand of zit er wat in wat behandeld moet worden??

De oren zijn eerder schilferig, ze zitten nog in de wintervacht, ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken tussen de haren door. Verbrand lijkt me sterk, gezien het meeste onder de manen/voorpluk valt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:08

opisop_shop schreef:
ik heb mijn eczemers juist altijd 24/7 buiten gehad, ben ook zeker fan van plekken waar ze niet kunnen schuren.
Denk dat 24/7 buiten alleen bij hele erge eczemers niet aan te raden is, bij de rest kun je door aangepaste voeding en een deken al een boel leed voorkomen immers?
Maar het lost zeker geen eczeem op, zou kunnen komen door gebrek aan plekken om te schuren, of door andere voeding en beweging dan op stal.

Storm heb ik vorig jaar verkocht en staat nu in Soest op stap-afstand van het bos, nog geheel eczeem-vrij :)
Darren is vorig jaar verkocht en staat in Den Helder, aan de zee en dus eczeemvrij :)
Wisse heb ik sinds de verkoop van de pony's en is vorig jaar al redelijk doorgekomen en gaat nu super :)

Zou er nog een uitbarsting komen; het gaat met bijna alle eczemers nog zo ontzettend goed nu!

Nee, maar het is geen oplossing, 24/7 zonder deken buiten zetten voor een ZE-er, zodat ze dan dus maar geen ZE meer hebben. Jij hebt Wisse ook onder een deken staan, met smeersels etc. Niet alleen buiten en probleem opgelost.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:38

ellepel schreef:
aam_mic schreef:
Ik gebruik al bijna 2 jaar veendrenkstof. Mijn pony glimt en heeft een hele gezonde vacht. Ook vind ze het erg lekker en likt ze haar hele emmer schoon. Ik geef het zelf samen met granen en spelt zodat ze zo vitaminen en mineralen binnenkrijgt, ook omdat het natuurlijk is.

klinkt goed, en hoe staat het met eczeem?

Ik ben het tegelijk gaan geven toen ze ook de deken kreeg en celzouten. Het is wel minder geworden, ze kreeg alleen wel jeuk op haar hoofd en benen. Maar staart en manen gaat goed. Tot nu toe heeft ook nog niet veel last. Af en toe een beetje jeuk maar niet veel, dus hopen dat het zo blijft!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:49

Vidoma schreef:
Hallo allemaal,
ik krijg de vraag of ik ook 250 ml flessen Derfen kan leveren voor paarden die minder verbruiken en om te voorkomen dat de houdbaarheiddatum wordt overschreden. Die heb ik momenteel niet in het assortiment, maar als er vraag naar is kan ik natuurlijk altijd bestellen. Wie zou daar interesse in hebben?
Groetjes
Martine de Koning
Vidoma

Wat gaat een fles van 250 ml dan kosten? Ik heb misschien interesse. Wil eerst nog even kijken of ze goed blijft reageren (proefflesje 1 is bijna op en proefflesje 2 heb ik van de week bij jullie besteld)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:09

sammetje schreef:
Vidoma schreef:
Hallo allemaal,
Groetjes
Martine de Koning
Vidoma

Wat gaat een fles van 250 ml dan kosten? Ik heb misschien interesse. Wil eerst nog even kijken of ze goed blijft reageren (proefflesje 1 is bijna op en proefflesje 2 heb ik van de week bij jullie besteld)

Afbeelding Op de franse site kost een 250 ml fles 24,99. Ik denk, zoals ik ook al bij Martine heb aangegeven, dat mensen met eczemers voor die prijs eerder bereid zijn om een fles uit te proberen als dat je gelijk weer 40 euro kwijt bent met het risico dat de fles in de kast beland. Hierbij neem ik aan dat de probeerflesjes niet leverbaar blijven en die zijn eigenlijk ook weer te klein om het goed uit te proberen. Bijkomend voordeel is de aplicatietuit.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:39

Zomerexceem kan ook best op de oren zitten hoor, dat hebben die van mij ook wel gehad. Die vliegjes komen overal, het zijn net vlooien zo klein en daar waar ze prikken krijgen ze plekken en jeuk.
Met mijn excemers gaat het supergoed gelukkig, ze jeuken niet. Goede deken om en op tijd opstallen werkt het allerbeste bij mijn paardjes.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:33

ellepel schreef:
galley schreef:

Die van mij heeft dus wel exceem in de oren als ik niet smeer en een kap op doe. Jauke van Daniëlle (Amable) heeft dat dus ook. Ik heb wel vaker gehoord dat ze ook last van de oren hebben.
Ik heb de pony van Galley gezien en vind het wel degelijk op exceem lijken. Het punt is nu met wat ze het gaat behandelen.
Ik heb haar een fles MCQ gegeven, dat werkt niet voldoende, spul van EJ werkt ook niet. Lijkt me verstandig om een kap op te gaan doen. Heb ook nog wel meer smeerseltjes die ze mag proberen als ze wil ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:38

yvonnedv schreef:
Afbeelding Op de franse site kost een 250 ml fles 24,99. Ik denk, zoals ik ook al bij Martine heb aangegeven, dat mensen met eczemers voor die prijs eerder bereid zijn om een fles uit te proberen als dat je gelijk weer 40 euro kwijt bent met het risico dat de fles in de kast beland. Hierbij neem ik aan dat de probeerflesjes niet leverbaar blijven en die zijn eigenlijk ook weer te klein om het goed uit te proberen. Bijkomend voordeel is de aplicatietuit.

Blij dat op de grote fles die aplicatiemonden bij zijn gevoegd, want krijg net dat kleine flesje binnen waar niks bij zit. :+

Ging zowaar over mijn nek toen ik er daar straks aan rook. Wat een meur! Kan me voorstellen dat een mug door die stank al snel afstand houdt. _O-

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:39

Overigens zou ik interesse hebben in flessen van 250 ml. :j Ook i.v.m. houdbaarheid etc. Maar het lijkt me ook handiger in gebruik. :j

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:11

Ik heb ook interesse in flessen van 250ml. Dan kan je het uitproberen voor een langere periode en het is ook wat goedkoper. Ik heb namelijk al zo'n grote verzameling van half lege flessen en potjes.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:58

gillian schreef:
Die van mij heeft dus wel exceem in de oren als ik niet smeer en een kap op doe. Jauke van Daniëlle (Amable) heeft dat dus ook. Ik heb wel vaker gehoord dat ze ook last van de oren hebben.
Ik heb de pony van Galley gezien en vind het wel degelijk op exceem lijken. Het punt is nu met wat ze het gaat behandelen.
Ik heb haar een fles MCQ gegeven, dat werkt niet voldoende, spul van EJ werkt ook niet. Lijkt me verstandig om een kap op te gaan doen. Heb ook nog wel meer smeerseltjes die ze mag proberen als ze wil ;)

in de oren?
wat vreeemd joh,had er dus nog nooit van gehoord dat dat ook kon

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:31

Ik denk dat er nog een heleboel een terugklap gaan krijgen.
De nachten zijn nog redelijk fris hóór, vergis je daar niet in.
Hier op stal gaan er ook een paar nog redelijk goed.

Maar ik voel aan mijn water dat er een bom gaat vallen binnenkort.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:53

Reken maar dat er inderdaad nog een mindere tijd komt. Tot op heden hebben we weinig warmte gehad, warmte die door stuwt in de nacht. Maar ik verwacht die binnen een maand wel eens en dan zijn we onder de eczemers vast minder blij...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:20

Muzefee schreef:
Blij dat op de grote fles die aplicatiemonden bij zijn gevoegd, want krijg net dat kleine flesje binnen waar niks bij zit. :+

Volgens mij zit dat ook niet op de 500ml flessen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:21

Hmm... Vind het namelijk wel enorm fijn om zo tussen de haren door de huid te bereiken, zeker bij de staartwortel. :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:31

Ik lees dat de grote fles ook wel een aanbrengtuit heeft. :j

Citaat:
Derfen is now sold in a 500ml(16fl.oz) bottle, flexible, opaque and resistant. A light pressure on the bottle is needed to apply derfen. The special applicator was designed to apply the liquid directly on the skin and avoid to slather it all. Any part of the horse has become reachable! Derfen must be used each time your horse has itching.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:34

Geen idee of het hier mag, maar ik wil toch even melden dat Epplejeck de RSIH nu voor 124 euro verkoopt.