[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:17

Ik vind het vooral enorm interessant en ‘smul’ juist van dit soort foto’s en het volgen van de wondgenezing. :')

piquers3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:20

Ik vind het ook prima kunnen hoor, het ziet er allemaal netjes uit

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:20

Ik vind het ook erg interessant! :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:33

lizy29 schreef:
Ik vind het vooral enorm interessant en ‘smul’ juist van dit soort foto’s en het volgen van de wondgenezing. :')

Hier nog eentje. :=

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:44

Ik vind dat je de wonden netjes verzorgd en schoonhoudt TS. Hoe zit het met de pijn omdat ik las dat ze van de Metacam af is?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:08

Deze foto's vind ik ook erg interessant en helemaal niet heftig om te zien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:17

Je zegt dat ze lijnzaadvlokken niet lust. Heb je al een lijnzaadbrokje geprobeerd? De mijne moest de vlokken ook niet, maar het brokje dat ik nu heb gaat er goed in. Ik wil best een zakje opsturen om te proberen :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 23:27

Amanda schreef:
Je zegt dat ze lijnzaadvlokken niet lust. Heb je al een lijnzaadbrokje geprobeerd? De mijne moest de vlokken ook niet, maar het brokje dat ik nu heb gaat er goed in. Ik wil best een zakje opsturen om te proberen :j

Dat durf ik niet meer te zeggen, al zoveel geprobeerd.
Nu doet ze het op dit dieet goed, dus we willen dit eerst even stabilseren.

maria1990 schreef:
Ik vind dat je de wonden netjes verzorgd en schoonhoudt TS. Hoe zit het met de pijn omdat ik las dat ze van de Metacam af is?

Voor zover wij merken heeft ze geen pijn. Enkel met smeren van de buikwobd wat pijn, maar de meeste pijn met smeren doet haar rechterheup. Ze heeft natuurlijk totaal geen vet op de botjes en ondanks dikke deken toch schaafplekken.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:55

Die hechtranden van de stoma zien er echt keurig uit zeg!
Je zou haast kijken of je zo'n medicinaal baby schapenvachtje in de deken kon naaien om haar heupbotten te beschermen tegen doorligplekken.
Met het voer snap ik dat je nu even pas op de plaats doet qua dingen uitproberen. Als die macrogol er in gaat dan is dat al heel prima toch.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:46

Qua rennen ook helemaal met je eens en wat gezegd wordt. Je kan paarden echt beter op een groot stuk vrij laten bewegen, dan op een klein stukje kort laten draaien en gek laten doen. Mensen die dat niet begrijpen, zijn vaak mensen die ze zelf veel binnen houden bij problemen of dat gek doen veel zien door veel op stal en op een te klein stukje los laten.
Juist paarden die veel vrij mogen bewegen zijn heel wijs in hoe en wat.
Overigens zeg ik heel eerlijk; Ik vind een goed leven echt boven een lang leven gaan. Bewegen is altijd van essentieel belang, fysiek en mentaal. Zowel buiten als binnen kunnen er vreselijke dingen gebeuren. Maar als ik er eentje moet laten gaan, dan toch liever na een fijn paarden leven dan opgesloten op stal.

Ik vind de wonden echt mooi schoon. Lijkt ook een goede kleur te hebben, dus petje af voor je werk.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 11:04

Dank jullie wel. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:05

Helemaal mee eens superpony :j zelfde met kuddes: het zijn eigenlijk altijd de mensen die hun paarden weinig buiten hebben, op kleine stukjes, alleen of met maar 1 ander paard die bang zijn van grotere kuddes. Terwijl ik dat juist altijd erg goed heb weten gaan: lekker grote gemengde kuddes met veel plek en veel buiten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 16:11

Ik mis het zonnetje, brrrrrr wat is het gelijk weer koud. :brr:

Madammeke heeft nergens last van en staat met vriendlief Zorro lekker op de wei.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:12

poes schreef:
Helemaal mee eens superpony :j zelfde met kuddes: het zijn eigenlijk altijd de mensen die hun paarden weinig buiten hebben, op kleine stukjes, alleen of met maar 1 ander paard die bang zijn van grotere kuddes. Terwijl ik dat juist altijd erg goed heb weten gaan: lekker grote gemengde kuddes met veel plek en veel buiten.

Dat is dan jouw ervaring. ;) Ik heb juist altijd paarden in grote gemengde kuddes gehad, grote weides en veel buiten, maar dat wil ik absoluut niet meer. Vechten, dekken, altijd gedoe. Altijd wel gewoon gedaan, omdat dat nu eenmaal iets was wat goed voor ze is, contact. Maar toen we op een stal kwamen met een aparte ruinen en merrie kudde was dat zo'n enorme opluchting en gaf zoveel rust bij de paarden. Ik wil dus geen gemengde kudde meer. Huidige merrie staat ook in de paddock en het land met alleen maar merries en dat is zo vreselijk rustig dat ze nu met een peesblessure alsnog gewoon buiten staat.

Qua groot stuk heb ik dat ook wel liever hoor. Ik heb er ooit 1 op klein stukje moeten zetten door blessure, groot genoeg voor stukje galop, maar die draaien die hij moest maken waren niet tof := Dan veel liever zoals TS, de ruimte om ook weer af te remmen zonder rare draaien.

Bij TS zijn het haar eigen paarden, die kent ze door en door. Je hebt ook maar 1 ruin toch, Mirjam? En het is een kleine kudde, met toezicht en de ruimte om haar nu dus samen met haar vriend op een ander stuk te zetten. Mocht het wel te gek worden kan er snel ingegrepen worden. Voor het herstel lijkt het buitenstaan mij heel goed, maar ook voor het mentale deel is het natuurlijk fantastisch. Het ziet er goed uit, jullie zijn echt toppers!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 20:08

4 eigen en 3 pensionpaarden.
2 ruinen, 5 merries.
De laatste twee die erbij zijn gekomen ( ruin en merrie) staan apart. Hebben ook ijzers dus wil ik niet in de groep hebben. :o :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:46

Mywishmax: was dat wel een stabiele kudde of met meer wisselen? Heb ook nog ruinen geweten die bleven vechten/spelen. Nooit ernstig maar wel altijd krasje hier en daar ja. Dat zien veel eigenaren niet graag. Als het daarbij blijft vind ik het nog ok maar kan me inbeelden dat als het erger wordt je afhaakt.

OBLamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:38

Jeetje wat naar dat ze een terugval heeft gehad. Ik vind dat de stoma er zeer goed uitziet. Spoel je de fistel? Heeft ze "plastabletten" gehad na de operatie? Ik zou bijna zon band aanschaffen die om de buik gaat en daar druk geeft (wordt vaak gebruikt bij geschoren paarden die dan spoor afdrukken krijgen). Fijn dat de macrogol helpt en ze verder geen andere medicatie meer nodig heeft!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:08

Neem eens contact op met Hidez.
Ik heb fantastische resultaten gezien met hun "pakken'misschien kunnen ze meedenken.
En nogmaals petje af voor jou.
Wat een top bazin

OBLamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:09

esje01 schreef:
Neem eens contact op met Hidez.
Ik heb fantastische resultaten gezien met hun "pakken'misschien kunnen ze meedenken.
En nogmaals petje af voor jou.
Wat een top bazin

Inderdaad die compressie pakken, moet je er alleen wel een gat uitknippen bij de stoma denk ik.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 15:14

Vandaag geen wei. Staat nu in haar vaste vertrouwde groepje, best spannend.

Zo staat ze er vandaag bij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:19

Ziet er fijn relaxed uit zo, die paarden onderling.

Ze hebben ook wel echt geweldig de ruimte zo, veel keus in wat ze willen, hoe en waar.

Paardenparadijsje.

Hoe gaat het met haar wonden?

En dan vooral dat laatste plekje dat je ontdekte?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 15:23

Goed zal vanmiddag nieuwe foto's maken. :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 18:13

Niet de beste foto's, slechte lichtinval.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uier weer normaal, was in Utrecht heeeeeel dik.
Afbeelding

Stoma nog een keer
Afbeelding

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:15

Oh dat ziet er echt al netjes uit! Die buik is ook al mooi aan het genezen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:21

Ziet er netjes uit inderdaad.

En ze lijkt iets ietsje minder schraal. Of het beeld begint te wennen kan ook. Maar ik zou haast zeggen dat er ietsje op komt.

Dat het herstel maar goed door mag zetten!