[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:57

Gut, ik kan ook volgend jaar november bloedonderzoek laten doen. Maar dan is er wel weer een ander excuus om een eventuele daling niet te geloven.

Blijf lekker aan de medicijnen, prima. Maar laat een ander in zijn waarde. Ik dacht dat dit topic aangeland was bij het bespreken van andere mogelijkheden om Cushing aan te pakken. Dat was namelijk het moment waarop ik inhaakte. Maar het verzandt dus weer in een afzeiktopic. Zoals gebruikelijk.
JP, ik hoef door jou niet te worden uitgedaagd. Of denk je dat ik mijn eigen paard Cushing heb bezorgd om me door jou te laten uitdagen?
Zielig.
Laatst bijgewerkt door marietje1000 op 31-12-13 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:59

marietje1000 schreef:
Gut, ik kan ook volgend jaar november bloedonderzoek laten doen. Maar dan is er wel weer een ander excuus om een eventuele daling niet te geloven.

Blijf lekker aan de medicijnen, prima. Maar laat een ander in zijn waarde. Ik dacht dat dit topic aangeland was bij het bespreken van andere mogelijkheden om Cushing aan te pakken. Dat was namelijk het moment waarop ik inhaakte. Maar het verzandt dus weer in een afzeiktopic. Zoals gebruikelijk.

En dan durf jij glashard te beweren dat je niet bijgelezen bent? Foei, marietje, je mag niet liegen van je moeder...

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:00

Ik meen me te herinneren dat jij ook regelmatig anderen afzeikt. Dus ik zal dit niet persoonlijk opvatten, JP.

Ik haakte in op dezelfde pagina waar alternatieven werden besproken. Oh, wat heb ik gelogen. :z

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:02

Ik zou voor en na foto's ook nog wel interessant vinden..maak je die ook?

marietje1000

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:07

Ik heb wel wat foto's gemaakt.

Maar als bloedonderzoek niet als voldoende bewijs wordt gezien, wat voegen foto's dan toe?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:11

Zien is geloven. Graag foto's van beide paarden!
En mensen die wat te bewijzen hebben hoeven geen uitvluchten te verzinnen als daar om gevraagd wordt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:14

Toch mogelijk verschil in de uiterlijke kenmerken, de holtes boven de ogen, de vacht, het gewicht, blik in de ogen en daarnaast lijkt een beschrijving van het gedrag me ook heel belangrijk, dus goed bijhouden.
Eigenlijk de algehele conditie, zo mogelijk nog belangrijker dan de bloedwaarde.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:17

@ Marietje: En als je toch bezig bent.. kun je dan ook alvast een scan maken van het eerste bloedonderzoek - van het originele document en dat hier plaatsen? En dan straks, als je de beide paarden genezen hebt, ook een scan van de vervolgonderzoek uitslag? Voor minder doen we het niet hoor!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:25

Jannepauli schreef:
marietje1000 schreef:
Ik ga, hoe de test ook uitpakt, GEEN paarden behandelen die aan de prascent staan.
De reden? Ik mag en ga niet zeggen dat men moet stoppen met medicijnen.

en dan lees ik dit in een post van Jessix in antwoord op Marietje1000:

Citaat:
Ook bedankt voor je pb, maar ik blijf aan de Prascend.

Moet ik hier uit begrijpen dat je toch weer achter de schermen bezig bent je therapie te verkopen?

Geen conclusies trekken JP. marietje1000 heeft mij slechts gevraagd of ik meer wil weten over de behandeling met bioresonantie, niet of ik mijn paard van de Prascend wil halen of zelf door haal wil laten behandelen.

Ik ben er wel in geïnteresseerd, maar ga mijn bijna 30 jarige paard niet na zoveel moeite weer van de medicijnen afhalen of welk ander behandelplan dan ook starten. Maar ik zou het zeker leuk vinden om de bevindingen van marietje1000 te kunnen volgen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:29

Ik tem ook even, want ik vind een aantal reacties onnodig hatelijk en op de man af.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:32

Marietje: ik ben oprecht geïnteresseerd in het resultaat, maar dan wel van het resultaat in november. Zoals de andere al aangaven is er een natuurlijke daling in mei, dus dan zou je test helemaal niets uitwijzen.

Als je de test op exact hetzelfde moment zou doen, in november en er zou op dat moment een daling aanwezig zijn dan zou je de werking van bio resonantie kunnen aantonen.

Maar ook ik ben sceptisch door je berichtgeving. Daarnaast vind ik het zorgwekkend om een paard met een waarde van 300 niet op de prascend te hebben. Een paard hoeft geen uiterlijke kenmerken te hebben, maar kan intern wel ontzettend lijden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:37

marietje1000 schrijft volgens mij ook nergens dat ze stopt met testen en behandelen in mei. Mei zal ze weer bloedprikken en aan de hand van die waardes en de bevindingen tot dan zal het behandelplan aangepast of vervolgd worden, schat ik zo in.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:07

Ze zegt wel dat ze blij zal zijn met een daling in mei (zie eerste bericht deze pag., daar doet ze het voor), maar die daling is een natuurlijke daling. Als de bio resonantie in mei aangeeft dat er een daling is, is dit geen bewijs dat het werkt gezien de natuurlijke daling

Als de bio resonantie in november een daling aangeeft alsook de bloedtest, dan zou je daaruit kunnen concluderen dat bio resonantie werkt

Maar ik ben, als jurist, van nature iemand die afgaat op feiten en gegevens. Ik zie met prascend/pergolide veel wetenschappelijk bewezen feiten dat de medicijnen de ACTH laat dalen. Dus als Marietje dit kan aantonen in november, dan zou je daarover een bepaalde conclusie kunnen trekken

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:07

ohjajoh6 schreef:
Nee fargo, dat zeg ik helemaal niet. Wij hebben hier net een hele discussie gehad over het verschil in acth waardes per seizoen en dat het dus is onderzocht, dat de acth waarde bij ieder paard, dus of die nou cushing heeft of niet stijgt tijdens de seizoens rijzing en dus vervolgens erna ook weer zakt, altijd. Dus als je nou bloed afneemt, zo rond die hoogste periode, kan die alleen nog maar zakken erna, of je pergolide geeft of niet, of aan biobladiebla doet of niet.... Dat zeg ik. Heeft geen helemaal niets met onder of boven cushing niveau blijven te maken en dus heeft het "onderzoek" geen enkele waarde. Al helemaal niet als je pas jezelf in mei weer gaat melden, als dus ALLE acth waardes op zijn laagst zijn...

Dan is mijn paard dus echt in een sh*tte periode getest..
Eind oktober test hij bijna 52. Cushing dus wordt mij verteld..
Nu staat hij op medicijnen en zal ik hem weer een keer moeten testen.. Maar door de seasonal rise zal dit sowieso lager uitvallen?
Dus weet je niet in hoeverre het door medicatie komt, of door de natuurlijke fluctuatie van ACTH?
Keiharde gegevens krijg je dus nooit begrijp ik hieruit..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:11

Tussen aug en okt is er sprake van een seasonal rise, dus de waardes zijn hoger. Logischerwijs zijn de waardes in aug hoger dan in okt omdat de seasonal rise op zijn einde loopt. Dus ik denk niet dat jouw paard op een verkeerd moment is getest, juist op een goed moment ivm einde seasonal rise en begin normale periode. Dat jouw waarde op 52 ligt, zegt mij dat er duidelijk Cushing is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:28

Douraque schreef:
Marietje: ik ben oprecht geïnteresseerd in het resultaat, maar dan wel van het resultaat in november. Zoals de andere al aangaven is er een natuurlijke daling in mei, dus dan zou je test helemaal niets uitwijzen.

Als je de test op exact hetzelfde moment zou doen, in november en er zou op dat moment een daling aanwezig zijn dan zou je de werking van bio resonantie kunnen aantonen.

Maar ook ik ben sceptisch door je berichtgeving. Daarnaast vind ik het zorgwekkend om een paard met een waarde van 300 niet op de prascend te hebben. Een paard hoeft geen uiterlijke kenmerken te hebben, maar kan intern wel ontzettend lijden.

Precies zoals ik het ook zie.
Ik ben sceptisch maar oprecht benieuwd hoe eea uit zal pakken :j
Wil daarbij dan graag het hele plaatje zien, vandaar dat ik graag foto's zie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:38

Douraque schreef:
Ze zegt wel dat ze blij zal zijn met een daling in mei (zie eerste bericht deze pag., daar doet ze het voor), maar die daling is een natuurlijke daling. Als de bio resonantie in mei aangeeft dat er een daling is, is dit geen bewijs dat het werkt gezien de natuurlijke daling

Als de bio resonantie in november een daling aangeeft alsook de bloedtest, dan zou je daaruit kunnen concluderen dat bio resonantie werkt

Maar ik ben, als jurist, van nature iemand die afgaat op feiten en gegevens. Ik zie met prascend/pergolide veel wetenschappelijk bewezen feiten dat de medicijnen de ACTH laat dalen. Dus als Marietje dit kan aantonen in november, dan zou je daarover een bepaalde conclusie kunnen trekken

Snap ik. Maar ik ben ook blij als ik van het voorjaar een positiever testresultaat heb. Dan weet ik in elk geval dat het niet erger is en zijn we hopelijk op de goede weg. Daar doet iedereen het volgens mij voor? En ook voor mij geldt dat ik een jaar na de eerste test pas echt kan beoordelen of het de gewenste resultaten heeft gehad.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:02

Maar jongens , we hadden inmiddels toch ook al lang bedacht dat de bloeduitslag een moment opname was?
Ik kan behoorlijk wat redenen verzinnen waardoor waardes kunnen veranderen , ook al prik je een jaar later op exact hetzelfde tijdstip...
Ik vrees dat ik daar geen waarde aan kan hechten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:08

Daarom kijk ik ook niet enkel naar bloeduitslagen, maar ook naar de uiterlijke kenmerken die mijn paard vertoond. Maar een bloeduitslag is wel een startpunt om te kijken hoe en wat, dit in combinatie met de symptomen behandel je.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:14

Citaat:
Geen conclusies trekken JP.

Jessix: Ik trek geen conclusies - ik heb een vraag gesteld

Citaat:
Maar ik ben, als jurist, van nature iemand die afgaat op feiten en gegevens

Douraque: Je zult dan ook weten dat feiten en gegevens ergens op gebaseerd moeten zijn en onderbouwd moeten kunnen worden. Gegevens en feiten moeten ook afgezet kunnen worden tegen een controlegroep en vooral: je moet geen fantasie-therapie gebruiken en zeggen dat die echt werkt. Feiten en gegevens hebben niks met toeval te maken. In de hele medische literatuur is geen enkel bewijs geleverd voor de werking van bio-resonantie. Wel een heleboel open deuren en pseudo-medisch gebrabbel, vooral afkomstig uit Oost-Europa en een aantal 'onderzoeken' die nota-bene afkomstig zijn van de hand van de persoon die dit leuk-ogende apparaat gemaakt heeft.

Wil iemand temmen omdat ik te hard en te hatelijk ben? Ga je gang - ik ben oprecht boos als er zich mensen aandienen die als motten op het licht afkomen om hun waar te verkopen. Want dat is uiteindelijk het doel. Marietje zal wel even een paar paarden van de Cushing afhelpen.. genezen .. en dat terwijl de hele medisch-veterinaire wereld weet dat het vooralsnog niet te genezen is maar hooguit gecontroleerd kan worden om de ziekte dragelijk te maken. Zo zou Marietje ook wel een pony van de longproblemen afhelpen. Hoe dat is afgelopen is op bokt te lezen - het topic is wel geëindigd met veel sterkte wensen voor de eigenaar die haar dier heeft laten inslapen. En Marietje zweeg stil om na enige tijd weer op te duiken in dit topic waar eigenaren het al moeilijk genoeg hebben . Valse hoop gloort weer aan de horizon. Dus.. tem gerust - ik heb er een ban voor over.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:22

Essie73 schreef:
Maar ja ik neem aan dat Marietje dat gegeven toch ook mee neemt in haar bevindingen. Net als dat bij onze paarden die behandelt worden met medicatie, zal ook de ACTH waarde van haar paard dalen in de "lage" periode.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben eerlijk gezegd ook geen voorstander van bioresonantie. Ik kies liever voor de veilige en bewezen reguliere zorg. Maar ben er niet op tegen dat mensen hier wel voor kiezen.
En stel nou dat het daadwerkelijk zo is dat bioresonantie aandoeningen kan genezen, dan is dat toch alleen maar geweldig mooi nieuws! (zijn we meteen van het gezeur dure prascend v.s. pergolide af :P )

Maxx had vandaag opeens weer een vochtgevulde schacht. Balen.
met zijn eetlust gaat het nog steeds prima, hij lijkt zelfs meer honger te hebben dan normaal. Hij bedelt als een dwaze.
Nu twijfel ik of ik hem niet te weinig Fiber Force geef. Op verpakking staat dat wanneer het naast ruwvoer gegeven wordt dat je max. 1 kilo moet geven. Ik verdeel dat over 3 porties, en het toont erg weinig. Komt neer op ongeveer 1,5 handje per voerbeurt.

NB, lees net dit:

Gebruiksaanwijzing

Rantsoen (per 100 kg gewicht paard)

Als complementair krachtvoer naast voldoende ruwvoer (hooi en stro) max. 1 kg FiberForce.
Als volledig voeder voor paarden in specifieke conditie die moeite hebben om hooi op te nemen max. 2 kg FiberForce
.

Ik ging er vanuit dat hij dus niet meer dan een kilo per dag mag, maar volgens mij bedoelen ze een kilo per 100kg lichaamsgewicht. Dan zou hij dus maximaal 4,5 kilo p.d. mogen :roll:

Ja maar dan gaan ze er vast van uit dat hij verder weinig ruwvoer krijgt - als vervanger. Voerproducenten zijn daarin wat optimistisch - qua gebruik van hun eigen voer.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:23

ohjajoh6 schreef:
Dat maakt niet uit marietje; bij ELK paard is juist precies in mei de acth waarde op zijn laagst! Dus dit van de domme houden, maar toch PRECIES op de 2 uiterste datums testen, zegt mij persoonlijk meer dan genoeg. En daar ga jij nu al flink mee op je bek marietje...

Dit is een beetje flauw, zij reageerde met dan kom ik in mei wel terug omdat ze zich aangevallen voelde, dus ga nou niet door op die uitspraak want die heb je zelf uitgelokt. Dat is flauw en niet eerlijk discussiëren.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:23

En daarom JP ben ik zo sceptisch hierover, daarom geef ik ook dat je bij een bloedtest in dezelfde periode de werking zou kunnen aantonen.

Ik geloof het pas op moment dat ik een daadwerkelijk verschil zie in waardes, gemeten in dezelfde periode. En dan van allebei de paarden zodat er meerdere paarden zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:25

tylando schreef:
ik geef een handje fiber force icm een kwart schep vito per voerbeurt.
vocht in de schacht? vidar had vd zomer een dikke koker alsof er een insect in had gestoken... kan dit door cushing komen dan?

Een dikke koker, is een ontsteking en dat is zeker iets dat door cushings en weerstandsproblemen kan komen. Het paard van Kimmie dat inmiddels is ingeslapen had daar ook heel erg last van - ook door problemen in het verleden. Willy had het ook wel eens, bij hem was het ook heel belangrijk om in de gaten te houden of zijn koker niet vies was. En ondersteunen van de weerstand om dit op te vangen is super belangrijk (en waar mogelijk werken aan conditie, dat werkt natuurlijk ook door).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:27

IMJ schreef:
Mijne had ook een dikke koker vlak voor de cushing aan het licht kwam.
Het kan ook een ontstoken koker zijn, ze zijn natuurlijk gevoeliger voor ontstekingen, zeker als ze nog niet goed ingesteld staan.

Maar als ze er dikke benen van kunnen krijgen waarom dan geen dikke koker..?
Zou dus mogelijk best van de prascend kunnen komen.

Marietje, de acth gaat sowieso zakken, lees even over de seasonal rise.. :)
vandaar dat ohjajoh zegt dat je het volgens jaar om deze tijd weer zou moeten laten bepalen..

Die dikke koker komt denk ik echt niet van de prascend maar van de cushing zelf.. de weerstandproblemen door cushing en gevoeligheid voor huidproblemen en ontstekingen.