Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marietje1000 schreef:Gut, ik kan ook volgend jaar november bloedonderzoek laten doen. Maar dan is er wel weer een ander excuus om een eventuele daling niet te geloven.
Blijf lekker aan de medicijnen, prima. Maar laat een ander in zijn waarde. Ik dacht dat dit topic aangeland was bij het bespreken van andere mogelijkheden om Cushing aan te pakken. Dat was namelijk het moment waarop ik inhaakte. Maar het verzandt dus weer in een afzeiktopic. Zoals gebruikelijk.
Jannepauli schreef:marietje1000 schreef:Ik ga, hoe de test ook uitpakt, GEEN paarden behandelen die aan de prascent staan.
De reden? Ik mag en ga niet zeggen dat men moet stoppen met medicijnen.
en dan lees ik dit in een post van Jessix in antwoord op Marietje1000:Citaat:Ook bedankt voor je pb, maar ik blijf aan de Prascend.
Moet ik hier uit begrijpen dat je toch weer achter de schermen bezig bent je therapie te verkopen?
ohjajoh6 schreef:Nee fargo, dat zeg ik helemaal niet. Wij hebben hier net een hele discussie gehad over het verschil in acth waardes per seizoen en dat het dus is onderzocht, dat de acth waarde bij ieder paard, dus of die nou cushing heeft of niet stijgt tijdens de seizoens rijzing en dus vervolgens erna ook weer zakt, altijd. Dus als je nou bloed afneemt, zo rond die hoogste periode, kan die alleen nog maar zakken erna, of je pergolide geeft of niet, of aan biobladiebla doet of niet.... Dat zeg ik. Heeft geen helemaal niets met onder of boven cushing niveau blijven te maken en dus heeft het "onderzoek" geen enkele waarde. Al helemaal niet als je pas jezelf in mei weer gaat melden, als dus ALLE acth waardes op zijn laagst zijn...
Douraque schreef:Marietje: ik ben oprecht geïnteresseerd in het resultaat, maar dan wel van het resultaat in november. Zoals de andere al aangaven is er een natuurlijke daling in mei, dus dan zou je test helemaal niets uitwijzen.
Als je de test op exact hetzelfde moment zou doen, in november en er zou op dat moment een daling aanwezig zijn dan zou je de werking van bio resonantie kunnen aantonen.
Maar ook ik ben sceptisch door je berichtgeving. Daarnaast vind ik het zorgwekkend om een paard met een waarde van 300 niet op de prascend te hebben. Een paard hoeft geen uiterlijke kenmerken te hebben, maar kan intern wel ontzettend lijden.
Douraque schreef:Ze zegt wel dat ze blij zal zijn met een daling in mei (zie eerste bericht deze pag., daar doet ze het voor), maar die daling is een natuurlijke daling. Als de bio resonantie in mei aangeeft dat er een daling is, is dit geen bewijs dat het werkt gezien de natuurlijke daling
Als de bio resonantie in november een daling aangeeft alsook de bloedtest, dan zou je daaruit kunnen concluderen dat bio resonantie werkt
Maar ik ben, als jurist, van nature iemand die afgaat op feiten en gegevens. Ik zie met prascend/pergolide veel wetenschappelijk bewezen feiten dat de medicijnen de ACTH laat dalen. Dus als Marietje dit kan aantonen in november, dan zou je daarover een bepaalde conclusie kunnen trekken
Citaat:Geen conclusies trekken JP.
Citaat:Maar ik ben, als jurist, van nature iemand die afgaat op feiten en gegevens
Essie73 schreef:Maar ja ik neem aan dat Marietje dat gegeven toch ook mee neemt in haar bevindingen. Net als dat bij onze paarden die behandelt worden met medicatie, zal ook de ACTH waarde van haar paard dalen in de "lage" periode.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben eerlijk gezegd ook geen voorstander van bioresonantie. Ik kies liever voor de veilige en bewezen reguliere zorg. Maar ben er niet op tegen dat mensen hier wel voor kiezen.
En stel nou dat het daadwerkelijk zo is dat bioresonantie aandoeningen kan genezen, dan is dat toch alleen maar geweldig mooi nieuws! (zijn we meteen van het gezeur dure prascend v.s. pergolide af)
Maxx had vandaag opeens weer een vochtgevulde schacht. Balen.
met zijn eetlust gaat het nog steeds prima, hij lijkt zelfs meer honger te hebben dan normaal. Hij bedelt als een dwaze.
Nu twijfel ik of ik hem niet te weinig Fiber Force geef. Op verpakking staat dat wanneer het naast ruwvoer gegeven wordt dat je max. 1 kilo moet geven. Ik verdeel dat over 3 porties, en het toont erg weinig. Komt neer op ongeveer 1,5 handje per voerbeurt.
NB, lees net dit:
Gebruiksaanwijzing
Rantsoen (per 100 kg gewicht paard)
Als complementair krachtvoer naast voldoende ruwvoer (hooi en stro) max. 1 kg FiberForce.
Als volledig voeder voor paarden in specifieke conditie die moeite hebben om hooi op te nemen max. 2 kg FiberForce.
Ik ging er vanuit dat hij dus niet meer dan een kilo per dag mag, maar volgens mij bedoelen ze een kilo per 100kg lichaamsgewicht. Dan zou hij dus maximaal 4,5 kilo p.d. mogen
ohjajoh6 schreef:Dat maakt niet uit marietje; bij ELK paard is juist precies in mei de acth waarde op zijn laagst! Dus dit van de domme houden, maar toch PRECIES op de 2 uiterste datums testen, zegt mij persoonlijk meer dan genoeg. En daar ga jij nu al flink mee op je bek marietje...
tylando schreef:ik geef een handje fiber force icm een kwart schep vito per voerbeurt.
vocht in de schacht? vidar had vd zomer een dikke koker alsof er een insect in had gestoken... kan dit door cushing komen dan?
IMJ schreef:Mijne had ook een dikke koker vlak voor de cushing aan het licht kwam.
Het kan ook een ontstoken koker zijn, ze zijn natuurlijk gevoeliger voor ontstekingen, zeker als ze nog niet goed ingesteld staan.
Maar als ze er dikke benen van kunnen krijgen waarom dan geen dikke koker..?
Zou dus mogelijk best van de prascend kunnen komen.
Marietje, de acth gaat sowieso zakken, lees even over de seasonal rise..
vandaar dat ohjajoh zegt dat je het volgens jaar om deze tijd weer zou moeten laten bepalen..