Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lotus83 schreef:Ook ik kan me weer melden....![]()
Vorig jaar, precies om deze tijd begon mijn paard met hoesten, veel snot, echt ziekjes.
Destijds Respulmin, Sputolysin en een AB kuur gehad en na een week of 2 was ze weer de oude.
2 weken geleden heeft ze op maandag 2x gehoest en s avonds koorts,dierenarts is geweest, klieren opgezet en dus meteen weer AB, ze is verder niet ziek geweest, gewoon vrolijk, eten etc.
Maar nu vanmiddag, echt behoorlijk hoesten, geen koorts, eet goed en is vrolijk..
maar toch klonk ze echt niet lekker![]()
Nu 10ml Balsamic Air gegeven en ga straks nog even terug naar stal om temp te meten
Ik kijk het even aan en anders wederom de dierenarts.....
Ik denk dat het aan de tijd van het jaar ligt aangezien ze het vorig jaar ook precies om deze tijd had.
Nandos schreef:Hier gaat het echt een stuk beter!! Hopelijk blijft dat zo. Af en toe hoor ik nog een kuch, maar echt zoveel minder dan eerst. Donderdagavond was ze al echt veel meer opgeknapt, wat frisse lucht kan doen zeg!! Zie haar ook niet meer knijpen.
Hebben mensen hier ervaring met prednisolon? Is het hoesten na de kuur volledig gestopt?
Daphneeeej schreef:Ik kom hier even binnen vallen. (98 agina's is beetje erg veel om door te lezen)
Eventjes terug is mijn paard begonnen met hoesten. Dit nadat hij voor rhino geent is (voor eerst in zijn leven) en op de dag dat hij rustig aan moest doen heet hij zich op de weide vol in het zweet had gerend. Eerst even aangekeken of het over ging, hij krijgt standaard fenegriek voor de luchtwegen. Uiteindelijk veearts er toch bij, die geeft aan dat het misschien een licht branchitusje is of een virusje door de enting (adh van mijn verhaal). Hij heeft 10 dagen respulmin gehad wat naar mijn idee niet veel uitgehaald heeft. Nu is hij daar 5 daagjes vanaf en toen gestart met Balsamic air en de Balsamic control.
Hij hoest vooral als hij zich moet inspannen, ergens van schrikt, na rollen etc.
Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die het zelfde hebben gehad met hun paard, wat deden jullie er aan? Hoe lang duurde het voor het over was? Wanneer gingen jullie weer rijden/aan het werk met je paard?
Daphneeeej schreef:@nandos: De veearts hoorde geen tekenen van slijm. Paard hoest ook niks op, geen snotneus of iets. Het enigste waar de dierenarts aan zag dat het iets met de longen moest zijn was dat hij niet helemaal in 1 keer uitaademd, dat hij dan beetje moet doorduwen om alle lucht uit de longen te krijgen voor hij weer een nieuwe ademteug kan nemen.
Silver_Fox schreef:@Nandos Onderdrukkers van hoest bedoel je? Ventipulmin zorgt er voornamelijk voor dat de trilhaartjes het slijm beter kunnen afvoeren dus als je paard minder hoest dan lijkt me wel dat het zn werk doet, maar heb je het al meerdere keren moeten geven?
Edit: prednisolon zou een onstekening moeten verminderen (in de luchtwegen)