Jennyxx schreef:Franka_Vosje schreef:Verder heb ik nog een nieuwtje, er staat nl een oproep in de Bit voor eigenaren van eczeempaarden:
In opdracht van St. Educatie Holistische Diergeneeskunde gaat in maart 2007 een WETENSCHAPPELIJK onderzoek van start naar orale behandeling van eczeempaarden.
Paarden moeten minimaal 1 jaar eczeem hebben en in koppels van minimaal 2 dieren per locatie worden aangemeld.
Paarden moeten voor en tijdens het onderzoek behandeld worden volgens het zelfde rigime (BOETT, uitwendige middelen, opstaltijd, weidegang ed)
Daarnaast krijgen paarden max tweemaal daags een supplement in de vorm van poeder. Het onderzoek duurt twee tot drie maanden en na aanmelding ontvang je een vragenlijst, dit is voor de selectie van de paarden voor het onderzoek.
staartenmaneneczeem@stehd.nl
Ze vragen vast om 2 paarden van 1 stal, zodat de omstandigheden voor beide gelijk zijn. Ik krijg wel een beetje het vermoeden dat ze dan 1 van de twee paarden het echte supplement geven en het andere paard een placebo. Dit is eigenlijk de enige manier om te testen of hun supplement werkt. Toch?!
Ik denk ook dat ze meerdere paarden willen hebben omdat ze dan kunnen zien of de algemene omstandigheden (weer, slootjes etc) er niet voor zorgen dat het eczeem minder is. Eén paard voor de tests en behandelingen, 1 voor vergelijking met niks (evt placebo idd). Ik zou het wel willen proberen, maar ben al 1 jaar bezig met een ander protocol (we zullen dit jaar zien of t werkt

Die van mij gaat ook niet op stal tijdens heftige uren, want hij breekt de tent af door kwaadheid en jeuk. Vooral veel vliegenspray en deken op en op een land waar hij niet tegen paaltjes kan schuren...