Tenminste niets.... ze krijgt nog wel regumate

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
avensis schreef:mijn paard heeft sinds begin vorige week ineens hele heftige mok aan `1 achterbeen, z'n hele onderbeen is zelf dik en een mokcreme of sudocreme hebben totaal geen effect, ik heb het nu een paar x behandelt met cojosol, maar ook nog niet met echt resultaat. Wanneer zouden jullie de da erbij halen??
malloesje schreef:De mok zal uitbreiden en pijnijker worden. Paard wordt dan zo gevoelig dat ie ook kreupel wordt. En het kan idd Einschuss tot gevolg hebben.
Oorzaak is niet altijd aan te wijzen. Ik heb 2 paarden met mok die dagelijks in een droge en schone stal staan. Wel buiten, maar in een goed weiland met vrijwel geen modder.
Eva_vanO schreef:Hallo,
Mijn paard heeft ook altijd veel mok gehad. Sinds ik haar ben gaan behandelen met betadineshampoo en Helosan is ze vorige winter en zomer helemaal mokvrij geweest. Helaas heeft ze sinds het weer kouder en natter is geworden af en toe weer plekjes. Ik was het altijd eerst met betadineshampoo, dan droog ik het met een handdoek en probeer zoveel mogelijk korstjes eraf te krijgen (als ze los zitten of makkelijk los komen), dan smeer ik er een grote klodder Helosan op. Dit spul werkt echt super bij mijn paard. Ik heb zelf ook ervaren dat voor het ene paard dit middeltje werkt en bij een ander paard weer een ander middeltje. Dit verschilt dus van paard tot paard.
Wat me trouwens wel opvalt is dat veel mensen hun paard met mok en dikke benen hiervan dagen aanmodderen. Ik heb geleerd dat als je paard dikke benen krijgt van de mok dat je gelijk de DA moet bellen. Als je te lang wacht dan kan het zijn dat je paard voor altijd een dik been houd. Ik heb dit in de praktijk ervaren.
Mijn paard heeft ook van de zomer nog met Einschuss gestaan, niet van de mok maar van een wondje op haar pijp. Toen het begon op te lopen heb ik gelijk de DA gebeld en de telefoniste wilde me eerst afschepen met een afspraak voor morgen(omdat het al zo laat was, alsof ik het een dag van te voren plan dat mijn paard ziek word) maar de DA zelf zei gelukkig dat hij wel even langs zou komen. In het begin was ze nog vrolijk en fruitig maar naarmate het dikker werd, werd ze er goed beroerd van. Ze werd hangerig en ze vond zichzelf erg zielig.