Dan zijn die klinieken toch echt strafbaar...de oplossing IMO was geweest je paard 24u/dag op de wei en veel ruwvoer, zo min mogelijk krachtvoer...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aliealie schreef:Heb destijds meerdere artsen en klinieken om advies gevraagd en dit ook echt bloedserieus overwogen voordat ik deze stap heb gezet, maar het was echt de oplossing, en dat bedoel ik niet voor mij maar voor het paard. Ze had zo vaak koliekaanvallen dat ik er daadwerkelijk geen raad meer mee wist. Artsen vertelden mij dat in zo'n heftig geval, de paarden op een gegeven moment kunnen leren het ook met band om voor elkaar te krijgen. Lees ; dit was dus absoluut niet de MAKKELIJKSTE weg voor mij destijds in mijn ogen, maar ook het beste voor het paard, ondanks alle risico's cq. het nihiele slagingspercentage. En het was ook best heftig voor het paard, daar is geen twijfel over mogelijk maar het paard is wel genezen, we zijn nu jaren verder en ze heeft het nooit meer gedaan. Ze heeft er ook totaal geen litteken of dergelijke aan overgehouden. Natuurlijk mag een ieder dit kritisch bekijken zoals hij of zij wil maar ik heb er ONDANKS ALLES geen spijt van gehad....
oja...en verboden? het zal echt zo zijn, maar alle (bekende) klinieken waarmee ik contact heb gehad waren bereid deze operatie uit te voeren in dit schrijnende geval van een enter die op zo'n jonge leeftijd al zo'n heftig stalgebrek had.![]()
![]()
Anya schreef:aliealie schreef:Heb destijds meerdere artsen en klinieken om advies gevraagd en dit ook echt bloedserieus overwogen voordat ik deze stap heb gezet, maar het was echt de oplossing, en dat bedoel ik niet voor mij maar voor het paard. Ze had zo vaak koliekaanvallen dat ik er daadwerkelijk geen raad meer mee wist. Artsen vertelden mij dat in zo'n heftig geval, de paarden op een gegeven moment kunnen leren het ook met band om voor elkaar te krijgen. Lees ; dit was dus absoluut niet de MAKKELIJKSTE weg voor mij destijds in mijn ogen, maar ook het beste voor het paard, ondanks alle risico's cq. het nihiele slagingspercentage. En het was ook best heftig voor het paard, daar is geen twijfel over mogelijk maar het paard is wel genezen, we zijn nu jaren verder en ze heeft het nooit meer gedaan. Ze heeft er ook totaal geen litteken of dergelijke aan overgehouden. Natuurlijk mag een ieder dit kritisch bekijken zoals hij of zij wil maar ik heb er ONDANKS ALLES geen spijt van gehad....
oja...en verboden? het zal echt zo zijn, maar alle (bekende) klinieken waarmee ik contact heb gehad waren bereid deze operatie uit te voeren in dit schrijnende geval van een enter die op zo'n jonge leeftijd al zo'n heftig stalgebrek had.![]()
![]()
sorry hoor.. een paard dat OP STAL staat. Met een band om. Geen actie ondernomen om het paard naar buiten te krijgen, desnoods 24 uur op de wei. Maar goed dat ik de namen van die artsten niet heb, want ik gaf ze aan wegens dierenmishandeling. Zij hadden jou fatsoenlijk moeten voorlichten.
skippy1 schreef:Nee hoor, is niet raar. Dan treedt de verzurign van de maag op en had/heeft je paard pijn... Het overgrote deel van de luchtzuigers zuigt tijdens/na het eten.