[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:23

Hedie schreef;
Citaat:
Wie weet, ga ik nog weleens om
Je moet helemaal zelf weten hoe jij je paard behandeld natuurlijk! Maar denk er wel aan dat alle kwaaltjes die je bij je paard ontdekt vaak dingen zijn van een achterliggende oorzaak. Paarden zijn heel goed in staat om medische gebreken te 'verbergen'. Ze passen hun lichaam er op aan. Ze moeten wel want het zijn kuddedieren en tonen ze zich zwak dan worden ze uit de kudde verstoten!

Wat ik ook vaak hoor van mensen die zgnmd. 'om gaan' is dat het dan eigenlijk al te laat is en de kwaal niet meer verholpen kan worden. Ze hebben alle klinieken al afgeklapperd in de hoop er nog iets aan te kunnen doen en dan als laatste strohalm ineens kiezen voor iets alternatiefs en dat vind ik jammer!

Ik zeg niet dat jij dat op deze manier doet maar zo gaat het vaak wel!

hedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 01:08

Singasong: Je hoort zoveel verschillende verhalen, ik weet het gewoon niet. Gewone dierenartsen laten het afweten, maar alternatieve artsen zijn ook niet allemaal even goed. Ik heb daar ook een paar slechte ervaringen mee. En bij hen is het moeilijker te bepalen hoe goed ze zijn.
Mijn paard heeft symptomen die lijken op die van Niek: schudden, dikke klieren, vieze koker. daarom zie ik toch wel wat in jouw verhaal. Wil je me de naam van die therapeute geven? En hoe gaat het nu met Niek?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:09

hedie schreef:
Singasong: Je hoort zoveel verschillende verhalen, ik weet het gewoon niet. Gewone dierenartsen laten het afweten, maar alternatieve artsen zijn ook niet allemaal even goed. Ik heb daar ook een paar slechte ervaringen mee. En bij hen is het moeilijker te bepalen hoe goed ze zijn.
Mijn paard heeft symptomen die lijken op die van Niek: schudden, dikke klieren, vieze koker. daarom zie ik toch wel wat in jouw verhaal. Wil je me de naam van die therapeute geven? En hoe gaat het nu met Niek?

Ik stuur je even een pb met haar gegevens!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:09

oeh al 2 weken niet gereageerd in dit topic!!! Knipoog

ap schudde afgelopen week weer even..dat was afgelopen zaterdag.
ben wel benieuwd hoe het dit jaar allemaal gaat

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:15

ellepel schreef:
oeh al 2 weken niet gereageerd in dit topic!!! Knipoog

ap schudde afgelopen week weer even..dat was afgelopen zaterdag.
ben wel benieuwd hoe het dit jaar allemaal gaat

O, wat vreemd eigenlijk. Wat was het toen voor weer? Vandaag was het best warm, 12 graden, echt zo'n voorjaarstemperatuurtje!
Voor mij mag dat 'schudweer' nog ff wegblijven!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:22

ik weet niet meer wat we zaterdag voor weer hadden.
ik zag het toen hij nog in de paddock stond,maar zou ook een stuk stress kunnen zijn geweest hoor.
van het lange stilstaan en apart staan van zijn groep vanwege zijn blessure

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:04

Ino had laatst ook een beetje een schuddag. Het was toen wel redelijk weer maar ik vond het wel wat vreemd. Ik heb ook meteen gekeken of ik weer ergens zwellingen op zijn lichaam zag maar dat was gelukkig niet het geval.
Hij krijgt nu pro-biotica. Ik ben beniewd of ik verschil ga merken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:15

ja hopelijk merk je daar verschil mee. Haha!

ap zijn probiotica is net vandaag op.
ik doe dat als kuur, nu geef ik het een tijd niet om te zien of er eventueel verschil is..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:01

Vandaag heerlijk schudvrij gereden Haha! . En dat terwijl ik vrij laat was met het opdoen van zijn field relief, dat is normaal met zonnig weer toch wel aanleiding voor een paar schudpartijen.
Ik ben nog maar 4 dagen geleden begonnen met de probiotica, het lijkt me sterk dat het nu al helpt.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:05

Mijn paard is geen headshaker, maar laatst een gecombineerd hoofdstel gebruikt, en hij was gigantisch aan het hoofdschudden. Hij lette niet meer op, was echt overstuur, het was echt heel erg. Ik heb snel het oude hoofdstel met alleen neusriem gepakt, en volgende ritten waren weer schudvrij. Zo zie je maar, zelf het meest simpele kan zorgen voor hoodschudden. Ik denk dat mijn paard er beslist niet tegen kan als hij niet ruimte heeft om zijn mond even open te doen. Mijn paard heeft ook vaak last van het zweet achter zijn oren, daar helpt een echt lamswollen bontje erg goed tegen !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:33

ja dat kan kloppen!!
daarom zeg ik ook altijd dat iedereen zijn hofodstel goed moet nakijken,want te strak of te los kan ook schudden veroorzaken

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:03

Sommige paarden kunnen ook absoluut niet tegen de olie of ledervet wat vrij komt bij wamrte. Dat zou je kunnen uitsluiten door ander materiaal te proberen dan leer. Ik vet om die reden, de binnenkant van hoofdstel zelden in.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 01:11

Ik las gisteren in de krant dat het hooikoorts seizoen al weer is begonnen Boos! .
Ik had dat helaas pas na het rijden gelezen anders had ik niet eens geprobeerd om zonder neusnet te rijden, hij werd zowat gek Ach gut . Het is lang geleden dat het zo erg was. Gelukkig had ik het netje in mijn zak zitten en toen ik het weer had opgedaan kalmeerde hij weer vrij snel Lachen .
Voorlopig merk ik dus niks van de probiotica maar waarschijnlijk moet ik daar nog wel geduld mee hebben voor ik wat merk. Heb ik alleen niet meer, Ik vind het zo k*t voor mijn ventje.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:10

Maak eerst die pot pro-biotica maar eens op en dan kun je mss pas zeggen of het helpt!

Maar als ik lees dat je paard nu al last heeft denk ik niet dat je aan de pro-biotica alleen genoeg hebt!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:23

Ik heb bij de stal eens rondgeken en er staan op ongeveer 100 meter van stal een aantal bomen fanatiek te bloeien. Ik heb geen idee wat voor bomen het zijn, het zijn iig geen wilgen.
Ik denk dat ik Eric Laarakker maar weer ga raadplegen. het enige probleem is dat de Bilt nogal ver weg is.
En het ging vorig jaar nog zo goed Verdrietig .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:24

wat dat betreft ben ik blij dat appie nu achter in de openwei staat niet meer tussen bomen en struiken in..
er staan nog wel wat hazelaars waar hij allergisch voor is,maar dat zijn er maar een paar gelukkig..

met die probiotica wel doorgaan hoor!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:46

Inoterry schreef:
Ik heb bij de stal eens rondgeken en er staan op ongeveer 100 meter van stal een aantal bomen fanatiek te bloeien. Ik heb geen idee wat voor bomen het zijn, het zijn iig geen wilgen.
Ik denk dat ik Eric Laarakker maar weer ga raadplegen. het enige probleem is dat de Bilt nogal ver weg is.

Heeft hij die pro-biotica voorgeschreven? Dit helpt echt pas na verloop van tijd hoor, daar kun je nu nog niets van verwachten.
En idd, hier staan ook al dingen in de bloei! Ik houd mijn hart ook vast voor het schudden van Niek.
Echt vervelend voor je dat je paardje er al weer last van heeft!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:39

Hoi,

Geven jullie inmiddels al de anti hooikoorts middelen ? Ze zeggen toch altijd dat je daar eigenlijk voor het seizoen mee moet beginnen ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:13

Maris schreef:
Hoi,

Geven jullie inmiddels al de anti hooikoorts middelen ? Ze zeggen toch altijd dat je daar eigenlijk voor het seizoen mee moet beginnen ?

Ik dacht zelfs dat je daar eigenlijk al mee in het najaar had moeten beginnen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:02

ik geef helemaal niks...ik wacht wel af hoe het dit jaar gaat.
sinds we verhuisd zijn schud ap praktisch niet meer Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:34

singasong schreef:
Inoterry schreef:

Heeft hij die pro-biotica voorgeschreven? Dit helpt echt pas na verloop van tijd hoor, daar kun je nu nog niets van verwachten.
En idd, hier staan ook al dingen in de bloei! Ik houd mijn hart ook vast voor het schudden van Niek.
Echt vervelend voor je dat je paardje er al weer last van heeft!

Nee, heeft de pro-biotica niet voorgeschreven, ik ben op dat idee gekomen om dat te proberen nav dit topic. En ik ga dapper door met het voeren, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik word er alleen soms zo moedeloos van, vorige zomer bleek dat hij naast alles wat hij al mankeert ook nog zomereczeem had, ik was toen erg blij dat het headshaken redelijk onder controle was. Vanmorgen stond hij in de bak al te schudden, en het is nog maar januarie. Vandaar dat het me een goed idee lijkt om hem eens goed na te laten kijken.
Maar ja, zo lang hij nog met een brutaal gezicht van me wegloopt als ik met een halster aankom is hij iig nog happy.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:43

Inoterry schreef:
Nee, heeft de pro-biotica niet voorgeschreven, ik ben op dat idee gekomen om dat te proberen nav dit topic. En ik ga dapper door met het voeren, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik word er alleen soms zo moedeloos van, vorige zomer bleek dat hij naast alles wat hij al mankeert ook nog zomereczeem had, ik was toen erg blij dat het headshaken redelijk onder controle was. Vanmorgen stond hij in de bak al te schudden, en het is nog maar januarie. Vandaar dat het me een goed idee lijkt om hem eens goed na te laten kijken.
Maar ja, zo lang hij nog met een brutaal gezicht van me wegloopt als ik met een halster aankom is hij iig nog happy.

Wat doe je nu aan dat zomereczeem? Had het er gisteren nog over met mijn therapeute!

Hem na laten kijken door Erik is natuurlijk hardstikke goed, ben benieuwd wat er uit gaat komen! Houd je ons op de hoogte?!

Paarden kunnen veel ellende/pijn doormaken zonder dat ze het laten blijken aan hun baasje hoor. Heb ik ook met Niek gezien! Dus dat vind ik niet echt een graadmeter!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:36

Ino heeft een eczeemdeken op en ik smeerde de aangetaste plekken in met AVS14, maar dat is nu nergens meer te krijgen. Ik ben het ZE topic trouw aan het volgen maar daar zie ik bijna door de bomen het bos niet meer wat ideeen aangaat.

Ik weet dat paarden veel ellende verbergen, daar heb je helemaal gelijk in, maar na ruim 9 jaar dagelijkse omgang met Ino heb ik gemerkt dat hij aanhankelijker en meer medewerkend word naarmate hij zich rotter voelt. Op dit moment wil hij nergens zomaar aan meewerken en alleen maar knuffelen op zijn manier Haha! (neus in mijn nek en dan zijn lip heen en weer friemelen Clown ) D , vandaar dat ik het idee heb dat hij verder wel happy is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:43

ap heeft ook zomereczeem he?

zomereczeem en hooikoorts/schudden zijn beiden het gevolg van een imuunsysteem wat te hoog staat afgesteld zeg maar Knipoog
reden waarom dat bij sommige dieren of mensen zo is is vaak niet of heel moeilijk te achterhalen.
uitproberen van van alles en nog wat is eigenlijk haast het enige wat je kunt doen.

ik ben ook heel benieuwd wat er eventueel uitkomt als je je dier laat nakijken inoterry Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:01

Vermijden jullie ook allebei suiker/melasse in de voeding van het paard?