Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 13:27

Ik duim ook voor jullie dat het nu wegblijft

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:06

Vandaag was Ted in het land rustiger, stond best wel wat te grazen en toen kwam het volgende grazen is gewoon lastig. Zijn kaak speelt dan op.
Hij gaat staan herkauwen en word dan boos dat hij het niet goed kwijt kan.
Mijn vriend en ik zaten er lekker in het zonnetje naar te kijken en hebben besloten dat we stoppen. Inderdaad wat iemand hier al zei, beter een dag te vroeg , dan een dag te laat.
Morgen ga ik de DA bellen voor een afspraak.
Ben erg verdrietig maar het is goed.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:32

Och… heel veel sterkte :knuffel: :knuffel:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 07:44

Ja heel veel sterkte,zware beslissing :(:)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 07:53

Heel veel sterkte :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 07:59

Heel veel sterkte :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 08:58

@baudyh: moeilijke beslissing. Sterkte!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 10:10

Ja aan de ene kant is het heel moeilijk maar aan de andere kant is het ook goed. Maandag middag is het zover. Onze DA die eigenlijk alleen nog maar alles rond om merrie’s doet wil hier wel een uitzondering voor maken gelukkig.
Maandag ( ondanks dat het Pasen is) is het makkelijkste. Dan is onze winkel dicht en mijn vriend thuis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 11:12

Fijn dat de DA dat wil doen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 17:11

Heel veel sterkte Baudyh :(:)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 17:35

Hier voorzichtig positief nieuws. Schim staat sinds gisteren op een droog mini weitje waar hij eerder ook stond en dat vindt hij gelukkig oke. Vrijdag het verband eraf. Ben straks voor een ‘simpel sneetje’ op de kroonrand gewoon ruim over de 700 euro aan dierenarts en ‘materiaalkosten’ kwijt :+ en dan nog maar niet te hebben over wat ik in januari kwijt ben geweest voor zijn oogoperatie maargoed haha. Ben al blij dat hij weer enigszins tevreden buiten staat. Hij lijkt er vrede mee te hebben dat zijn vriendin nu in een ander weitje staat en zijn andere weidemaatje die is ingeslapen heeft vlak voor zijn weitje gelegen dus daar heeft hij ook afscheid van kunnen nemen. Nu op naar goed herstel en hopelijk komt er weer een keer een maatje voor hem. Maar voor nu gaat het goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 18:04

Goed bericht !
Ja, je wilt niet weten wat al die 'grapjes' je zo maar kosten ;(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 22:03

baudyh schreef:
Vandaag was Ted in het land rustiger, stond best wel wat te grazen en toen kwam het volgende grazen is gewoon lastig. Zijn kaak speelt dan op.
Hij gaat staan herkauwen en word dan boos dat hij het niet goed kwijt kan.
Mijn vriend en ik zaten er lekker in het zonnetje naar te kijken en hebben besloten dat we stoppen. Inderdaad wat iemand hier al zei, beter een dag te vroeg , dan een dag te laat.
Morgen ga ik de DA bellen voor een afspraak.
Ben erg verdrietig maar het is goed.

Heel veel sterkte :knuffel:

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:17

Heel veel sterkte alvast Baudyh. Ontzettend lastig lijkt me dat met alle laatste keren die eraan gaan komen. Heel erg moeilijk. Hopelijk hebben jullie nog een paar fijne laatste dagen!

Queelens, fijn dat hij nu beter in zijn hum is. Niet teveel stil staan bij die kosten inderdaad, want dat is huilen gewoon. Niet doen, betekent weer een heel ander traject waar je dan ingaat, dat is nog veel meer oliebol.

Hier heb ik toch maar hulp ingeschakeld om uit te vinden waarom mijn scheetje niet meer aankomt, terwijl r voor een kapitaal aan eten gaat. Mijn tandarts biedt daar nu een heel pakket voor aan en dus heb ik alles wat ze er moeten wegen en meten zodat er duidelijk is wat er nu ingaat en of dat dan ergens scheve verhoudingen in zitten waardoor het niet lukt. Het hooi gaat ook geanalyseerd worden. Ze gaan daarbij ook rekening houden met al haar kwalen (slokdarm, PPID, zomereczeem), maar ook niet haar zoveel energie geven dat ze mij eraf lanceert tijdens ons wekelijkse ritje, graag, alsjeblieft :D.

Want ik zie door de bomen het bos niet meer met alle opties die er zijn en alle leveranciers zijn van het type “Wij van WCeend…”.
Ik ben al maanden via websites aan het zoeken en voer aan het vergelijken en ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe, hoger in eiwit, hoger in energie, zijn die verhoudingen wel goed, mis is ergens iets. Dus ik ben benieuwd of we er zo uit gaan komen en weer een beetje spekjes op mijn meisje gaan krijgen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 07:14

Veel sterkte Baudy, nog een paar fijne dagen gewenst. :knuffel:

Veel gelezen over zorgen rondom eten, tanden, gras/geen gras en kwakkelende paarden. Hopelijk bij jullie alles snel weer onder controle. :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:11

@sanet , je mag me wel een pb doen. Ik adviseer en verkoop voeders. Geen wc eend want ik heb heel veel merken. Maar de basis begint wel met een ruwvoer analyse. En daar kan je je voer omheen berekenen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:35

baudyh schreef:
Ja aan de ene kant is het heel moeilijk maar aan de andere kant is het ook goed. Maandag middag is het zover. Onze DA die eigenlijk alleen nog maar alles rond om merrie’s doet wil hier wel een uitzondering voor maken gelukkig.
Maandag ( ondanks dat het Pasen is) is het makkelijkste. Dan is onze winkel dicht en mijn vriend thuis.

Wat 'fijn' dat het op een rustige dag kan plaatsvinden... heel veel sterkte :(:) :(:)

@ Queelens, fijn dat het oke lijkt te gaan! En ja, die kosten.... bizar altijd weer he. Eigenlijk vrij 'simpel' iets als een wondje, al zoveel kosten met zich meebrengt. Idd niet teveel over na proberen te denken :(:)
@ Sanet, lastig zo'n voerpuzzel! Fijn dat je TA mee kan kijken en denken. Denk dat we dezelfde TA hebben, of anders een die hetzelfde pakket aan kan (gaan) bieden :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:06

Heel veel sterkte Baudyh :(:)

Sanet, ik snap dat je eerst uit wil zoeken wat nog anders kan en misschien zit er wel een oplosbare reden achter (wat heel fijn zou zijn), maar soms is het ook wat het is.
Ik heb bij verschillende paarden gezien dat de eigenaar al het mogelijke deed, maar het paard toch niet meer aan kwam. Ik denk dat het lichaam de voeding dan gewoon niet meer correct kan verwerken/het niet meer goed wordt opgenomen, wat je er ook in stopt.
Het is geen fijn gezicht als ze mager worden, maar ze lijken dan toch nog genoeg op te nemen om er nog een hele tijd/jaren op door te leven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:15

Nou wat een puzzel is het soms om te kijken wat ze nodig zijn :j
Hou je ons op de hoogte Sanet hoe dat allemaal gaat?
Ik vind het altijd reuze interessant als het om voeding gaat.

Hier gaat het gelukkig allemaal weer goed.
Eten gaat prima, de slobberbakken zijn ‘s morgens eigenlijk wel leeg,soms zit er nog een hap grasbrok in.
Momenteel wel wat langer hooi op stal wat ik merk dat dat wat moeilijker gaat, moet wel vrij veel proppen steeds opruimen.
Maar als ze zo door blijft gaan ben ik blij <3

Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:22

Ze ziet er goed uit, ook zo'n grijs hoofd. <3

Herkenbaar Ellepel wat betreft langer/stugger hooi en proppen. Dat is bij Sakyr ook een probleem. Tijd voor vers groen gras.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Ja ik heb op het stuk waar ze lopen een hoek afgezet waar wel gras groeit.
Alleen is het nog wat te koud steeds,groeit nog niet hard.
Wil eigenlijk na het weekend beginnen dat Kelly er even tien minuten op kan.
Het is mooi kort,en dat kan ze nog wel een beetje kwijt.
Als zij dan eet kan ik met de ruin mooi even aan het werk in de bak,want dat is echt Hollands welvaren,die is wel echt te dik.

Ja mooi hè dat grijze hoofd.
Vind ik ook!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:20

Ik vind het ook wijsheid uitstralen ofzo. <3
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Hier is Jippe in elk geval tot nu toe redelijk zijn slobbers gaan eten en mag ik op klein stukje weiland grazen. We houden hoop dat ik hem goed hou tot ze echt de wei op mogen maar hou echt in mijn achterhoofd dat dat mogelijk niet gaat lukken. Want er mag eigenlijk niks meer gebeuren en hij moet voldoende blijven eten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

marleen_88 schreef:
Ik vind het ook wijsheid uitstralen ofzo. <3
[ Afbeelding ]

Indd heel wijs. Staat haar goed.
Die van mij is sowieso al grijs dus geen verschil _O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:10

De naam is misschien wat vrouwelijk, maar het is een ruin. ;)