Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
darkadia schreef:Hier lijkt gek genoeg de eczeem steeds minder te worden sinds paardlief verhuisd is en nu 24/7 op de wei staat ipv een zandpaddock. Heel blij mee! Had ik totaal niet verwacht.
Hij Schuurt eigenlijk niet meer. Dus heb hem vannacht voor het eerst zonder deken gelaten. Smeer nog 2-3x per week wel zijn staart en hoofd in met eczem crème van stiefel en wel vliegenmasker op want sinds dit weekend ineens extreem veel vliegen.
Ook tijdens het poetsen, waar hij normaal echt stond te stampen en draaien, staat hij nu gewoon te slapen... reageert veel minder ook op dazen.
hij is nu sinds 1,5 maand dus van het voordroog af, wel op gras, en sinds een paar weken op VS200 vitabrok ipv de agrobs. Daarnaast krijgt hij wel nog ter ondersteuning gluco balance 3x Per week erbij.
Ik ben heel benieuwd hoe dit blijft gaan.
Caily schreef:Doorgaans moet een paard op de wei veel meer lopen en beweging doet ook heel veel
MarliesV schreef:Ik voer 25 gram Mariadistelzaad per dag, samen met probiotica en brandnetel.
Maal het even licht met de keukenmachine en zet het dan klaar op stal (meestal voor een dag of 4 maak ik de bakjes al klaar).
Koop het trouwens bij Pit-pit.com
Hier haal ik ook de gedroogde brandnetel (vind het uit de berm niet altijd even fris en niet altijd aanwezig dus haal gewoon zakken).
MarliesV schreef:Ik voer deze Henny
https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/m ... acc-ultra/
Voorgeschreven door de DA destijds. In de kliniek in Hellendoorn ook te koop. Maar via bovenstaande goedkoper.
Heb destijds gevraagd of er een alternatief was om te proberen, maar volgens de DA dit blijven voeren.
Ze krijgt 2 maatschepjes per dag.
Zijn begonnen met 4 en hebben dit afgebouwd na een half jaar.
Schadows17 schreef:Ja ik heb ook het idee dat het dit jaar veel minder is dan andere jaren, misschien toch minder beestjes? Die van mij zie ik eigenlijk niet schuren, terwijl normaal als ik de deken afhaal ging ze gelijk lekker haar nek tegen de stalwand aanschuren, heb de derfen pas 1x gebruikt dit jaar, normaal smeer ik gemiddeld 2x per week op de jeuk plekjes haha, en deken is ook nog heel, normaal heeft die flink te lijden als er weer eens tegen de bomen wordt aangeschuurdHopen dat het zo blijft!!!