[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:13

Ik ben naar zoiets op zoek Marlies, interessant dus? En gemalen of hele? Hoeveel gram voor hoeveel kilogram paard?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:43

ik ben net weer begonnen met de glucobalance ,daar zit ook mariadistel in.
of los bestellen?
ik heb het hier wel besteld.

https://www.makana.de/leber-

wat ook zeker een aanrader is is de darmen ondersteunen.
eczemers hebbend aar vaak problemen zitten, iets van een mycotoxinebinder kan ook vaak wel helpen.

de test lotion gaat retour, appie is daar volgens mij allergisch voor,hij kreeg allemaal huidontstekingen aan zijn staart -O-
we zijn dus gewoon ouderwets aan het smeren met zinkzalf.
en hij krijgt zijn voer met wat glucobalance en ik zie hem met de dag weer opknappen..

rosslover, ik heb ook zo’n multiallergie pony.
allergisch voor vliegjes, heeft pollenallergie.
kan niet tegen granen, en nog van alles en nog wat andere dingen.
smeersels op zijn huid mogen geen olie bevatten, want dat gaat ook mis.
en hij heeft copd, dus op de luchtwegen ook nog allergie .

hij eet weinig gras, we hebben echt heel veel onkruiden staan, ze snoepen van bomen en struiken.
hij heeft altijd een deken op.
en wat ik merk wat enorm goed ondersteund bij hem is zwarte kummel.
en dus de glucobalance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:52

Oh mag ik de testlotion van je overnemen :)). Hier heeft er iemand een fles leeggeknepen omdat ie dacht dat het eetbaar was >;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:58

je had het mogen hebben, maar het moest retour.
dus helaas.

haha, leek wel wat op een saustube _O-

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:06

Hier bevalt de test lotion erg goed! Paard heeft in de zomer vaak veel plekjes op haar hoofd, nu met de lotion te smeren is het al bijna zo goed als weg! Erg blij mee. Ook smeer ik het bij haar navel, de huid is daar nu ook veel rustiger. De brokjes vind ik lastig te beoordelen, ik heb geen extreme schuurder, maar ik krijg niet het idee dat ze veel jeuk heeft.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:07

Hier lijkt gek genoeg de eczeem steeds minder te worden sinds paardlief verhuisd is en nu 24/7 op de wei staat ipv een zandpaddock. Heel blij mee! Had ik totaal niet verwacht.
Hij Schuurt eigenlijk niet meer. Dus heb hem vannacht voor het eerst zonder deken gelaten. Smeer nog 2-3x per week wel zijn staart en hoofd in met eczem crème van stiefel en wel vliegenmasker op want sinds dit weekend ineens extreem veel vliegen.
Ook tijdens het poetsen, waar hij normaal echt stond te stampen en draaien, staat hij nu gewoon te slapen... reageert veel minder ook op dazen.
hij is nu sinds 1,5 maand dus van het voordroog af, wel op gras, en sinds een paar weken op VS200 vitabrok ipv de agrobs. Daarnaast krijgt hij wel nog ter ondersteuning gluco balance 3x Per week erbij.

Ik ben heel benieuwd hoe dit blijft gaan.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:45

Pff nou ik wilde vandaag de masters Zebra eczeemdeken in 185 ophalen omdat 195 net te groot was. Dus besteld via de site om zeker te weten dat hij er was, maar toen we bij Hypostore aankwamen hadden ze hem niet. Levertijd is ook enorm lang, zou dit seizoen niet meer lukken. Echt balen dit..

Ik heb losse kruiden besteld. Brandnetel, kleefkruid en mariadistel. Nog zoekende hoeveel ik moet geven, maar ben benieuwd of ik verschil merk. In ieder geval fijn dat ik nu niet druk hoef te maken om kruiden plukken. Mijn stalgenoten hebben ook eczemers, maar vinden me maar raar _O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:04

heb je op marktplaats gekeken?
soms staat daar ook wel wat op.
of anders de zebradeken van QHP?
die heb ik ook, bevalt echt goed :j

ik ben de enige met een zomereczemer op stal :D

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:29

Ja hou marktplaats steeds in de gaten. Wil juist wel bij die masters blijven omdat die elastisch materiaal heeft op de schoft. Heb een vrij brede fjord die daar anders te veel druk krijgt door de naad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:35

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:01

Ja de master was er ook nog in grijs, maar ik wil nu persee zebra :’) Heb m’n zebra uitrijvliegendeken al 5 jaar en heb echt het idee dat dat super goed werkt.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:02

darkadia schreef:
Hier lijkt gek genoeg de eczeem steeds minder te worden sinds paardlief verhuisd is en nu 24/7 op de wei staat ipv een zandpaddock. Heel blij mee! Had ik totaal niet verwacht.
Hij Schuurt eigenlijk niet meer. Dus heb hem vannacht voor het eerst zonder deken gelaten. Smeer nog 2-3x per week wel zijn staart en hoofd in met eczem crème van stiefel en wel vliegenmasker op want sinds dit weekend ineens extreem veel vliegen.
Ook tijdens het poetsen, waar hij normaal echt stond te stampen en draaien, staat hij nu gewoon te slapen... reageert veel minder ook op dazen.
hij is nu sinds 1,5 maand dus van het voordroog af, wel op gras, en sinds een paar weken op VS200 vitabrok ipv de agrobs. Daarnaast krijgt hij wel nog ter ondersteuning gluco balance 3x Per week erbij.

Ik ben heel benieuwd hoe dit blijft gaan.

Wat goed zeg! Ik zal je vertellen, ik ervaar precies hetzelfde! Paard stond tot 2 weken geleden op een pensionstal met paar uurtjes op zandpaddock, nu thuis de hele dag op de wei (en gluco balance) en 's nachts op stal en de eczeem lijkt wel weg. Nu was het dit jaar al veel minder erg dan vorig jaar, maar ik weet niet wat ik meemaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:51

Is dat niet toeval? Er hebben enorm veel paarden nu geen last namelijk.. ken meerdere erge eczemers die nu geen last hebben en zonder deken staan. Mijn paard staat normaal van mei tot september in deken maar liep de laatste weken gewoon naakt hoor. Er zitten ook echt veel minder insecten dan vorig jaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:44

nou, hier juist wel veel meer last.
maar misschien komt dat dus van die testlotion plus korrels die ik had?
maar het heeft ook genoeg geregent,en er zijn vliegjes genoeg.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:57

Doorgaans moet een paard op de wei veel meer lopen en beweging doet ook heel veel

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:32

Ik voer 25 gram Mariadistelzaad per dag, samen met probiotica en brandnetel.

Maal het even licht met de keukenmachine en zet het dan klaar op stal (meestal voor een dag of 4 maak ik de bakjes al klaar).

Koop het trouwens bij Pit-pit.com

Hier haal ik ook de gedroogde brandnetel (vind het uit de berm niet altijd even fris en niet altijd aanwezig dus haal gewoon zakken).

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:41

Caily schreef:
Doorgaans moet een paard op de wei veel meer lopen en beweging doet ook heel veel

Mijn paard staat al jaren 24/7 buiten, voordat hij op de paddock stond heeft hij ook eerder op gras gestaan. En toen kon hij echt niet zonder en had ie hele seizoen flink jeuk.
Dus het meer bewegen is het hier iig zeker niet.
Wat hier wel veranderd is, is dus het voordroog en andere vitabrok.

Dus hopelijk heb ik voor hem nu de combo gevonden tegen zijn jeuk.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:30

MarliesV schreef:
Ik voer 25 gram Mariadistelzaad per dag, samen met probiotica en brandnetel.

Maal het even licht met de keukenmachine en zet het dan klaar op stal (meestal voor een dag of 4 maak ik de bakjes al klaar).

Koop het trouwens bij Pit-pit.com

Hier haal ik ook de gedroogde brandnetel (vind het uit de berm niet altijd even fris en niet altijd aanwezig dus haal gewoon zakken).

Marlies, welke probiotica gebruik jij?

Ik voer ook al jaren Mariadistelzaad, bevalt heel goed en ik maal het elke ochtend even vers met zo'n oud koffiemolentje :) Ik merk het ook vrij snel als ik stop met Mariadistelzaad.
Ook hier krijgen ze geregeld brandnetels, die hier en daar bij ons in de wei staan. Even een dagje aan laten drogen en ze eten ze heel graag.
Ik geef ook mycotoxine binder bij. De FIR carbonclay. Die werkt ook op een veel betere vertering van bijv. eiwitten in de voeding. En ik geef nu al langere tijd ook gemalen hennepzaad bij.

Dit jaar voor het eerst sinds jaren verdraagt de ruin net als de drie merries 2x per dag een uur in het gras. Dat was de afgelopen jaren onmogelijk. Alles staat nog steeds dekenloos alleen de ruin gaat voor de avond en nacht onder een eczeemdeken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:39

Ik voer deze Henny
https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/m ... acc-ultra/

Voorgeschreven door de DA destijds. In de kliniek in Hellendoorn ook te koop. Maar via bovenstaande goedkoper.

Heb destijds gevraagd of er een alternatief was om te proberen, maar volgens de DA dit blijven voeren.

Ze krijgt 2 maatschepjes per dag.
Zijn begonnen met 4 en hebben dit afgebouwd na een half jaar.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:09

MarliesV schreef:
Ik voer deze Henny
https://sportpaardenarts.nl/nl/winkel/m ... acc-ultra/

Voorgeschreven door de DA destijds. In de kliniek in Hellendoorn ook te koop. Maar via bovenstaande goedkoper.

Heb destijds gevraagd of er een alternatief was om te proberen, maar volgens de DA dit blijven voeren.

Ze krijgt 2 maatschepjes per dag.
Zijn begonnen met 4 en hebben dit afgebouwd na een half jaar.

Dank je Marlies :)

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:24

Ja ik heb ook het idee dat het dit jaar veel minder is dan andere jaren, misschien toch minder beestjes? Die van mij zie ik eigenlijk niet schuren, terwijl normaal als ik de deken afhaal ging ze gelijk lekker haar nek tegen de stalwand aanschuren, heb de derfen pas 1x gebruikt dit jaar, normaal smeer ik gemiddeld 2x per week op de jeuk plekjes haha, en deken is ook nog heel, normaal heeft die flink te lijden als er weer eens tegen de bomen wordt aangeschuurd :O Hopen dat het zo blijft!!!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:19

Schadows17 schreef:
Ja ik heb ook het idee dat het dit jaar veel minder is dan andere jaren, misschien toch minder beestjes? Die van mij zie ik eigenlijk niet schuren, terwijl normaal als ik de deken afhaal ging ze gelijk lekker haar nek tegen de stalwand aanschuren, heb de derfen pas 1x gebruikt dit jaar, normaal smeer ik gemiddeld 2x per week op de jeuk plekjes haha, en deken is ook nog heel, normaal heeft die flink te lijden als er weer eens tegen de bomen wordt aangeschuurd :O Hopen dat het zo blijft!!!

Ik heb ook de indruk dat er dit jaar minder beestjes zitten. Sowieso zitten hier dit jaar veel minder dazen. Ik sla er per dag 2 of 3 dood, dat is zo weinig daar ga ik ze niet voor onder een vliegendeken zetten. Normaal rond deze tijd lopen ze al al een week of 4 onder die dekens alleen vanwege die dazen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:57

niu, het testproduct is hier uit het systeem hoop ik want de rust is wedergekeerd.
en geen jeuk meer, de huid is ook al mooi geheeld :j

ik denk dat er nog van alles komt als het droog blijft hoor, het heeft veel geregent en daar hebben vliegen een hekel aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:02

Hier wordt het schuren helaas wel erger. Nu met een deken op blijft ie toch wat meer heel.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:04

hier zijn er juist meer insecten, en dus meer irritatie bij de paarden.