Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaricoGraphy schreef:Hoi,
In welke mate is zomereczeem erfelijk?
Mijn twenter (nu officieel twenter) heb ik voorbije week een paar keer betrapt op het schuren van zijn staart als hij in de stal stond.
Nu weet ik wel dat zijn moeder een extreme vorm van ZE had, zij schuurde haar hele buik open aan het gras.
Hoe weet ik zeker dat Harley ZE heeft en wanneer zijn dekens een must?
Op de wei is ook een fjord die al zijn hele leven ZE heeft. Aangezien ik zijn manen op handlengte knip (rechtopstaande manen) schuurt hij beduidend minder. Af en toe zie je dat hij zijn staart heeft geschuurd omdat de staartmanen wat warrig zitten aan de basis. Maar verder is het eigenlijk goed onder controle sinds hij dag en nacht op de wei staat.
Toen de fjord snachts nog op stal stond schuurde hij namelijk constant overal tegenaan: hooirek, staldeur en een ijzeren baar tegen de stalmuur. Hij had dan ook meer kale plekjes op de hals en gezicht.
Maar in welke mate is ZE van moeder op veulen over te dragen en hoe erg zou mijn twenter het dan kunnen krijgen?
ellepel schreef:Nee teek heeft hij dit jaar al gehad,daar komt het niet van.
is denk ik combinatie van die al wat ontstoken plekjes met die huidolie er op. Is bio huidolie van leovet
lijkt naar he, hij had er ook best last van hoor![]()
daarom wil ik morgenvroeg op tijd heen, hopelijk is het dan wat afgezakt
ellepel schreef:Nee teek heeft hij dit jaar al gehad,daar komt het niet van.
is denk ik combinatie van die al wat ontstoken plekjes met die huidolie er op. Is bio huidolie van leovet
lijkt naar he, hij had er ook best last van hoor![]()
daarom wil ik morgenvroeg op tijd heen, hopelijk is het dan wat afgezakt
amie1965 schreef:Oja ellepel, mijn paard gaf ook allergische reactie op equiprotectazalf (op het salicylzuur). Voorzichtig met de lotion....