maikeltje schreef:Maaik, dat stro, hoe schoon ook, is echt een grote boosdoener. Hij krijgt dan toch schimmelsporen binnen. Kan hij niet op zaagsel met zijn hoefaandoening? Want nu worden toch zijn longen continue geprikkeld.
Als ik onze pony een half uur in een stal met stro parkeer, hoest ze gelijk de dag erna. Zelfs het voordroog in de winter moet ik weken. Sinds ik dit consequent doe, heeftze nooit meer last gehad. Ze krijgt de laatste 1,5 jaar zelfs geen supplementen meer. Ik zou echt kijken naar andere stalbedekking.
De betreffende da bij de kliniek gaf aan dat wanneer stro van de juiste kwaliteit is en er geen schimmel in zit er niks aan de hand is. Ik heb hier namelijk nog nadrukkelijk naar gevraagd. Ook een andere arts daar gaf aan dat het geen probleem is, hij stond voorheen namelijk op zaagsel. Hij kan in principe ook op zaagsel, maar dan is de kans dat de WLD weer erger wordt wel nadrukkelijk aanwezig.
Ik wil z'n voer wel weken, maar dan eet ie al helemaal niet. Je kan z'n voer besprenkelen (wat ook gedaan wordt indien het te droog is), maar niet weken. Ik waardeer het meedenken hoor!