[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:35

Wel een gaaf ding!

Ik heb al een aantal dekens ( ook
Vliegendekens) geprobeerd maar steeds terugsturen gaat ook best oplopen in kosten..

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:03

Ik had de 115 Felix Buhler voor mijn merrie besteld, maar die was te klein. Ik ga dit weekend de 125 passen, ik zal jullie ook op de hoogte houden hoe die zit.

Hier blijft de deken ook op met nattigheid, ze is er zelf nog niet heel nat onder, maar heb ook het idee dat ze relatief veel in de schuilstal staat nu.

Shineon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:02

Bnet schreef:
Ik had de 115 Felix Buhler voor mijn merrie besteld, maar die was te klein. Ik ga dit weekend de 125 passen, ik zal jullie ook op de hoogte houden hoe die zit.

Hier blijft de deken ook op met nattigheid, ze is er zelf nog niet heel nat onder, maar heb ook het idee dat ze relatief veel in de schuilstal staat nu.

Ik heb die FB deken ook in een maatje groter moeten bestellen. Ben er erg tevreden over!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 23:13

N_eidshine schreef:
Bnet schreef:

Ik heb die FB deken ook in een maatje groter moeten bestellen. Ben er erg tevreden over!

Ik twijfelde al, want van de Epplejeck deken heeft ze ook de 175/125. Maar, daar staat bij dat die klein valt. Had haar dus voor de zekerheid opgemeten en kwam wel op 115 bovenlengte, met 168 onderlengte, dus zou toch net moeten passen. Niet dus. Hoop voor morgen op een droog moment, dan ga ik eens even rustig passen, maar heb goede hoop dat de 125 wel past!

NdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 00:24

Bij mijn 22 jarige merrie lijkt de zomereczeem redelijk onder controle dus ik wil voorzichtig gaan proberen haar eczeem deken af en toe af te laten. Bij welke weersomstandigheden zou ik dat het beste kunnen proberen denken jullie??

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:04

NdJ schreef:
Bij mijn 22 jarige merrie lijkt de zomereczeem redelijk onder controle dus ik wil voorzichtig gaan proberen haar eczeem deken af en toe af te laten. Bij welke weersomstandigheden zou ik dat het beste kunnen proberen denken jullie??

Ik zou de deken juist oplaten als het nu onder controle is. Het zou jammer zijn als je paard weer jeuk krijgt omdat de deken af is. En anders af doen als het flink waait en er geen beestjes rondvliegen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:22

De Felix Buhler heb ik ook een maatje groter moeten bestellen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:00

Ik kom weer even binnenvallen. Ik heb een fjord en die staat onder een eczeemdeken, maar vlak voor de schoft waar de hals overgaat in de normale deken zeg maar, zit zo’n naad en die drukt op zijn manen waardoor hij elk jaar het zelfde plukje manen eruit heeft. Staat een beetje dom een fjord met een fjordencoupe en dan zo’n kaal stuk ertussen. Nu dacht ik in het vorige topic gelezen te hebben dat sommige mensen op die plek een stukje stof naaiden? Wall of fleece of zo? Iemand die hier meer van weet?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:38

Trekt hij dan niet veel te strak op de schoft? Dat heb ik bij mijn fjord met sommige dekens wel eens. Zij heeft wel lange manen, maar ik heb nu de masters eczeemdeken en die trekt helemaal niet omdat er geen naad op die vervelende plek zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:04

Nee hij trekt niet echt strak, maar de naad schuurt wel over de manen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 06:41

Ik heb bij mijn paarden sinds twee dagen een ongevoerde regendeken over de eczeemdeken heen. Het miezert aan één stuk door en ze kunnen nergens schuilen. Snachts op stal weer af en in de ochtend weer op. Als ze wel kunnen schuilen zou ik het niet doen, het is immers niet koud.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:17

Ja kunt ook zo'n wollen neusbontje op de schoft naaien. Hebben wij ook met een aantal vliegendekens gedaan :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:01

Jets schreef:
Trekt hij dan niet veel te strak op de schoft? Dat heb ik bij mijn fjord met sommige dekens wel eens. Zij heeft wel lange manen, maar ik heb nu de masters eczeemdeken en die trekt helemaal niet omdat er geen naad op die vervelende plek zit.

Hoe bevalt jou die deken?
Ik twijfel om m aan te schaffen.
Mijne heeft normaal 191/195.. zal ik dan 195 kunnen bestellen?
Is het wel redelijk luchtige stof?
( lange dikke manen ook..)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:37

Heeft iemand hier nog interesse in 2 Zebra eczeem dekens van Master? Wegens dat mijn paard er niet meer is heb ik ze dus niet meer nodig..

Maatje 205 en 215. De 205 is nog helemaal heel, die andere zit een klein gaatje in. Zijn beide gewassen en mogen voor een zacht prijsje weg.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:42

Vallen ze groot klein?
Mijne heeft normaal 195.. maar denk dat 205 dan echt te groot is?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:10

Ze vallen normaal, maar zijn wel redelijk ruim in pasvorm.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:28

Muze schreef:
Jets schreef:

Hoe bevalt jou die deken?
Ik twijfel om m aan te schaffen.
Mijne heeft normaal 191/195.. zal ik dan 195 kunnen bestellen?
Is het wel redelijk luchtige stof?
( lange dikke manen ook..)

Hij bevalt heel goed. Haar manen blijven mooi, sommige dekens schuren ze aan de onderkant af, maar deze niet want de hals is mooi ruim. Hij is lekker luchtig en droogt snel. Mijne heeft meestal 185 en soms 195. Ik heb 195 besteld, maar had beter 185 kunnen nemen want hij valt inderdaad normaal. Zat al te twijfelen om deze te verkopen en een kleinere te kopen dus als je interesse hebt ;)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:43

Ja!
Als ie nog goed is wil ik evt de 195 wel!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:23

Kan iemand mij helpen met de maten van de Felix Buhler deken? Zou deze graag willen bestellen, maar ik snap de maten niet. Normaal heeft mijn merrie maat 175 van dekens. (Arabisch Volbloed)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:48

_Evelien schreef:
Kan iemand mij helpen met de maten van de Felix Buhler deken? Zou deze graag willen bestellen, maar ik snap de maten niet. Normaal heeft mijn merrie maat 175 van dekens. (Arabisch Volbloed)

175 = 125
Die van mij heeft normaal 185, bij Kramer 135. Ze rekenen met de bovenmaten ipv de ondermaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:52

Ik krijg vanavond de fibra anti itch binnen, ben heel benieuwd of dat wat voor mijn merrie gaat betekenen.

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:50

Mag ik hier ook mee praten?

We kochten onze pony met het idee dat ze zomereczeem had, ‘helaas’ was dat niet zo. Wel is ze heel erg allergisch voor gras, kruiden, pollen en voermijt.. en dat uit zich in hele erge jeuk :( Ze heeft vooral jeuk op haar oren, voorpluk, manen, staart en buik en schuurt tot flinke wonden aan toe.

We hebben al van alles geprobeerd, van zalfjes, eczeemdeken, ander voer tot desensibiliseren. Nu lees ik hier sinds een tijdje mee en vind het wel heel erg interessant om te lezen hoe jullie alles doen! We staan nu met eczeemdeken, de plekken smeren we tijdelijk even in met hydrocortiderm en sinds vandaag krijgt ze prednison, de dierenarts komt regelmatig langs om te checken maar we kwamen er met ‘gewone’ middeltjes helaas niet meer uit.

Ik denk dat er weinig mensen zijn met ervaring met deze gekke allergien, maar ik dacht ik stel ons even voor zodat we af en toe ook mee kunnen praten :)

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:09

Mijn dekens zijn verkocht! :)

@roslover: De mijne kreeg ook cortico’s maar die had echt eczeem. Onze haflinger daar in tegen is ook allergisch voor pollen. Dit hebben we na 2 jaar op kunne lossen met Puur pollen. Druppeltjes zijn dat, moet je wel even de tijd geven en optijd mee beginnen volgend jaar!

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:02

DiscoDipp schreef:
Mijn dekens zijn verkocht! :)

@roslover: De mijne kreeg ook cortico’s maar die had echt eczeem. Onze haflinger daar in tegen is ook allergisch voor pollen. Dit hebben we na 2 jaar op kunne lossen met Puur pollen. Druppeltjes zijn dat, moet je wel even de tijd geven en optijd mee beginnen volgend jaar!

Puur pollen hebben we anderhalf jaar gegeven, op een moment zelfs twee maanden maanden elke vijf dagen om te kijken of het dan wel zou werken maar helaas geen effect :( toch bedankt!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:44

Wat voer je nu?
Lastige combinatie van allergieën inderdaad.

Voeren meer mensen hier eigenlijk iets om de lever te ondersteunen? Werd mij ooit aangeraden omdat deze best belast wordt door de eczeem.

Ik voer daarom al jaren Mariadistel zaadjes bij. Als ik daar mee stop heb merkt ik gelijk reactie in de jeuk.