Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elin_ schreef:Ik zag gisteren een quarter te koop op Facebook met zulke plekken . Toen ik vroeg wat dat was werd er sarcastisch op gereageerd met "nou eh z'n spieren?"
Foto kan ik niet plaatsen denk ik. Facebook pagina van EJ equine. Een vos
Sizzle schreef:Fybrotic myopathy is ook een erfelijke aandoening maar dan doorgaans beperkt tot de broekspieren en ik dacht voornamelijk bij Paints.
Maar inderdaad, dat geeft ook van die gekke deuken en strepen aan de achterkant.
Je krijgt dan deuken en klompen omdat het spierweefsel eerst afbreekt en dan fibreert (hard wordt dus).
Mijn laatste informatie is dat er geen genetische test voor is, enkel biopt. Maar dat kan inmiddels heel goed anders zijn.
Elin_ schreef:Hoe laten jullie de poeders plakken aan de brokjes?
Ik heb de balancer met timothee, maar daar plakt niks aan en nu doet de staleigenaar het met muesli maar ik wil hem eigenlijk puur op de balancer + poeders. (Gezien ik van Luzerne af wil)
Appelmoes lijkt me ook teveel suiker?
Ik heb de balancer met timothee, maar daar plakt niks aan en nu doet de staleigenaar het met muesli maar ik wil hem eigenlijk puur op de balancer + poeders. (Gezien ik van Luzerne af wil)
Sonja_vR schreef:Klein scheutje olie om te plakken?
Of gewoon een klein scheutje water (waterfles met sportdop er bij zetten/leggen?)
Zou met Esio idd even proberen de appelmoes te laten staan
Normaal zeg ik ook
Joh, dat trutbeetje appelmoes,boeiend .
Maar die van jou lijkt best gevoelig te zijn
(Weet niet hoeveel beter hij nu is op dit moment? Of stabiel?)
Hier gaat de hele bende poeders gewoon nog steeds met de spuit
Meng alles met een klets appelmoes en dan ala wormenspuit
Als ik het door haar voer meng eet ze het een week en dan krijg ik middelvingers en laat ze haar eten staan
Kim_97 schreef:Elin_ schreef:Hoe laten jullie de poeders plakken aan de brokjes?
Ik heb bij de mijne van enorm veel geprobeert, alles was maar voor even. Ik gebruikte de slobber Vitalbix, deed ik een beetje door de brokjes, waardoor het plakte, maar ook dat at ze na een tijdje niet meer. Ik geef het nu al weer een aantal maanden met een spuit rechtstreeks in haar mond. Dan krijgt ze wel 1x daags alles, ipv 2x daags, maar daardoor weet ik wel zeker dat ze alles binnen krijgt en ze doet het er goed op. Dus prima oplossing voor ons.