Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IMJ schreef:Marietje, Omdat we het nu steeds zo over de seasonal rise hebben vraag ik me af wanneer beide paarden getest zijn.
Hebben ze de uiterlijke kenmerken ook (of andere klachten zoals verlaagde weerstand, ontstekingen etc)?
fargo schreef:[
Tja zo kun je uiteindelijk niets meer geloven - ik geloof niet dat ik de trend waar dit topic heen gaat erg prettig vind.. Alles wordt in twijfel getrokken en opnieuw "uitgezocht". Terwijl er zoveel ervaring aanwezig is. Ik ben dan ook even wat minder actief hier (dat is verder no problem hoor)
Pergolide heeft zich al jaren als een werkzaam middel bewezen. Monnikspeper kan een zeer goed hulpmiddel zijn bij beginnende cushing en als ondersteuning naast pergolide kan het ook een zeer goed hulpmiddel zijn. Echinacea zal dan volgens onderzoek misschien niet helpen, ik heb er willy en andere paarden vaak mee door dipjes en problemen geholpen - bij dikke kaken, ontstekingen of gigantische olifantsbenen. En MSM heeft zich door de jaren heen ook al lang bewezen als een goed middel bij huid/hoef/long/peesproblemen en allergieën.
geerke schreef:dat kan ik mij nog herinneren!
Nou ja...nu kun je op je eigen paard het doen.Al met al niet leuk dat ze ook cushing heeft,maar goed.
Ik denk dat het net zo iets is als prostaatkanker bij mannen.Als je maar oud genoeg word krijg je het vanzelf.Geld ook voor cushing.
Komt het trouwens minder voor bij hengsten cushing?Dat heb ik ooit ergens gelezen.
geerke schreef:ze heeft wel de leeftijd....kun je echt ook waarden meten of alleen dat het hoog is of laag.Ik heb echt geen idee hoe dat werkt.Als je dit liever per PB wilt beantwoorden is dit ook goed.Ik post/vraag dit niet om je af te branden namelijk....gewoon nieuwsgierig.
Pandora2 schreef:fargo schreef:Er zijn echt wel sites te vinden waarop staat dat het vaker bij merries voor (lijkt te komen) komt en dat het met name paarden zijn die gedurende hun leven te zwaar geweest zijn en van oorsprong sobere paarden(rassen) zijn die eigenlijk zich met weinig kunnen redden (en dus eigenlijk hun hele leven te veel binnen krijgen).
![]()
Hier ten huize 2 voorbeelden...2 merries .....alleen dat van die sobere rassen klopt hier niet...1 kwpn en 1 oldenburger
, maar goed, baas heeft het toch klaargespeeld om ze lange tijd te dik laten te zijn
Jannepauli schreef:fargo schreef:WEL LEZEN JONGENS ..
In haar post staat:
Bij beide is bloedonderzoek geweest om de ACTH vast te stellen (mijne 70,3, de ander 305).
Okay, overheen gelezen. Maar voor het overige verander ik niks aan mijn tekst, hoe onaardig ook. Want: eerste vraag... je paard heeft een ACTH van 305 ... laat je je dan leiden door een persoon die beweert daar wel wat aan te kunnen doen dmv een volstrekt onbewezen therapie? Mijn haren staan al recht overeind.
marietje1000 schreef:geerke schreef:ze heeft wel de leeftijd....kun je echt ook waarden meten of alleen dat het hoog is of laag.Ik heb echt geen idee hoe dat werkt.Als je dit liever per PB wilt beantwoorden is dit ook goed.Ik post/vraag dit niet om je af te branden namelijk....gewoon nieuwsgierig.
Ik kan waarden vaststellen met de biotensor. Zelf kwam ik bij mijn eigen paard uit op ongeveer 80 (bloedonderzoek 70,3) en bij het andere paard op ongeveer 340 (was 305). Een afwijking van 10 tot 15% dus, er van uitgaande dat bloedonderzoek nauwkeurig is. Dat weet ik dus niet, maar dat is nu eenmaal wat men geloofwaardig vindt. Ik had eerst zelf gemeten en kreeg pas later de uitslag van het bloedonderzoek.
marietje1000 schreef:Dank Fargo voor je ondersteuning. Goed lezen is nu eenmaal niet iedereen gegeven, blijkt wel. Inderdaad is bij beide paarden vooraf bloedonderzoek gedaan, door een reguliere DA. Ik mag aannemen dat hierover verder geen strijd meer geleverd hoeft te worden met de vele sceptici, zoals JP?
Over de aanpak: het andere paard (met de ACTH van 305) werd verder niet behandeld voor Cushing. Bioresonantie is het enige wat er met het paard gebeurt. De eigenaar WIL verder ook geen behandelingen, medicijnen o.i.d.
En niet omdat ik dat tegen haar heb gezegd, ik ken haar verder nauwelijks.
Dus JP, als je haren recht overeind gaan staan, jammer.
Dit soort commentaar is nu net de reden dat ik een tijd heb geaarzeld om melding te maken van mijn aanpak.
geerke schreef:ik zou het ook niet aandurven om de prascend te stoppen....ik zou het wel als ondersteuning willen doen de bioresonantie.Maar ik denk dat de voorrij kosten ietwat hoog uitvallen in mijn geval
tylando schreef:iemand ervaring met de fiber force van cavalor?
met vidar gaat t ook weer beter nu hij prascend krijgt. zijn eetlust is gelukkig wat verminderd! en zijn benen hebben weer vorm. bollen boven ogen zijn al verminderd.
zag al paar in de rui, maar heeft hij nog geen last van! mss beter omdat er wss nog kou aankomt.
ohjajoh6 schreef:Sterkte met je paard marietje. En erg interessant hoor, jouw aanpak, maar een beter tijdstip om te beginnen met je therapie had je niet kunnen uitzoeken, want zoals je dan vast zelf ook al lang gelezen hebt , zullen de acth waardes alleen nog maar zakken, totdat het tijd is voor de volgende seasonal rise. Zo ken ik het ook, zelfs met 2 vingers in mijn neus...