Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:23

waar haal je dat vandaan? In die link staat niks nieuws?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:24

Wij zouden vandaag wedstrijd hebben in Monster (Westland) maar ook daar is de wedstrijd afgelast.

NienSCHaap

yvonnedv schreef:
De KNHS kan geen vervoersverbod opleggen, dat kan alleen de overheid.

Dat weet ik, zeg ook niet dat de KNHS dat moet doen ;)

_Aurora_

demo_love schreef:
_Aurora_ schreef:
ik snap niet dat alle wedstrijden gewoon worden afgelast.

en als je paard na een wedstrijd dood neervalt is dat de schuld van de knhs dat ze niet gewaarschuwd hebben zeker...

?? dit gaat wel over een iets andere situatie ;) zeker gezien het feit dat het zeeer snel opeens verspreid.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:25

Er gaan 1000 geruchten de rondte. Als je eerst eens dit topic wat door gelezen had staat er een paar pagina's terug een geluidsfragment wat al duidelijkheid geeft.

Dit is niet persoonlijk, maar ik word zo moe van al die mensen die hier binnen komen vallen en verder niet verder kijken dan hun neus lang is.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Veulen84

Snap wel dat ze nu geen plaatsen/bedrijven noemen. Dat kan een bedrijf stuk maken. Vanmiddag verwachten ze de uitslag. Dus vanavond zullen we het wel weten.

1 besmetting buiten het tot nu bekende gebied in de richting van de randstad. Centraal dus. Die andere in het gebied (volgens de knhs op de radio)

Science90

NienSCHaap schreef:
yvonnedv schreef:
De KNHS kan geen vervoersverbod opleggen, dat kan alleen de overheid.

Dat weet ik, zeg ook niet dat de KNHS dat moet doen ;)

De overheid gaat dat toch niet doen. :n

ivy_power89

poeh,
vraag me af, of er niet een kaart gemaakt kan worden waar alle bekende besmettingen op te zien zijn.
Net als een soort griep kaart

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:26

Dit weekend heb ik wedstrijd(noord brabant) en deze wedstrijd gaat tot nu toe gewoon door.

heb zojuist met verschillende mensen contact gehad en er is ook contact geweest met een da.
Deze vertelde dat het virus alleen verspreid kan worden via neus/neus contact of als het paard niest/hoest en dat slijm op een ander paard komt. Ook kan een mens die een besmet paard heeft aangeraakt een ander paard besmetten als zij het aanraken.
Dus volgens de da hoeft er niet zo gepaniekt te worden aangezien de meeste paarden op wedstrijd niet zo met elkaar in contact kunnen komen.
Dit stelt mij al een stuk meer gerust.
Ik wacht even het antwoord van de rijvereniging af maar als een da afkondigt dat een wedstrijd in principe door kan gaan als direct contact paard/paard of mens/vreemd paard vermeden word dan kunnen we dus wel op wedstrijd gaan zonder risico.

Het virus verspreid zich namelijk niet zomaar door de lucht zoals eerder beweerd werd; is dus een broodje aap verhaal.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:26

ben heeel benieuwt of er in NB al iets bekend is van besmettingen zo gauw niets over terug te lezen he?
stal waar ik normaal springles volg is in elk geval gesloten!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:27

ivy_power89 schreef:
poeh,
vraag me af, of er niet een kaart gemaakt kan worden waar alle bekende besmettingen op te zien zijn.

Ja, dat zou tenminste nuttig zijn, maar volgens mij is dat precies wat de knhs NIET wil!
Het zal me een zorg zijn wat voor reputatie besmette bedrijven krijgen, ik hoop toch dat de gezondheid voor duizenden paarden voor gaat?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:28

tamaramt schreef:
Dit weekend heb ik wedstrijd(noord brabant) en deze wedstrijd gaat tot nu toe gewoon door.

heb zojuist met verschillende mensen contact gehad en er is ook contact geweest met een da.
Deze vertelde dat het virus alleen verspreid kan worden via neus/neus contact of als het paard niest/hoest en dat slijm op een ander paard komt. Ook kan een mens die een besmet paard heeft aangeraakt een ander paard besmetten als zij het aanraken.
Dus volgens de da hoeft er niet zo gepaniekt te worden aangezien de meeste paarden op wedstrijd niet zo met elkaar in contact kunnen komen.
Ik wacht even het antwoord van de rijvereniging af maar als een da afkondigt dat een wedstrijd in principe door kan gaan als direct contact paard/paard of mens/vreemd paard vermeden word dan kunnen we dus wel op wedstrijd gaan zonder risico.

Het virus verspreid zich namelijk niet zomaar door de lucht zoals eerder beweerd werd; is dus een broodje aap verhaal.

En toch vind ik het onverstandig, waarom zou je op wedstrijd gaan als zelfs de KNHS het afraad?
waarom perse op wedstrijd moeten, kan het niet eventjes wachten?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:29

demo_love schreef:
ivy_power89 schreef:
poeh,

Ja, dat zou tenminste nuttig zijn, maar volgens mij is dat precies wat de knhs NIET wil!
Het zal me een zorg zijn wat voor reputatie besmette bedrijven krijgen, ik hoop toch dat de gezondheid voor duizenden paarden voor gaat?

Ja snap ook wel waarom ze het niet doen, is alleen maar extra paniek die je ermee zaait.
aan de andere kant, nu zijn we allen zo onwetend, want niemand weet nu precies waar het allemaal is

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:29

_Aurora_ schreef:
demo_love schreef:

en als je paard na een wedstrijd dood neervalt is dat de schuld van de knhs dat ze niet gewaarschuwd hebben zeker...

?? dit gaat wel over een iets andere situatie ;) zeker gezien het feit dat het zeeer snel opeens verspreid.

uhm... Ik snap je punt niet? Juist omdát het zo snel verspreid kun je beter alles thuis houden toch?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:30

tamaramt, en dan rijd je in de losrijbak en proest of briest er een paard net op het moment dat jij langs rijdt. Hoe ga jij dat voorkomen?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 03-03-12 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:31

demo_love schreef:

?? dit gaat wel over een iets andere situatie ;) zeker gezien het feit dat het zeeer snel opeens verspreid.[/quote]

uhm... Ik snap je punt niet? Juist omdát het zo snel verspreid kun je beter alles thuis houden toch?[/quote]

Ooh we begrijpen elkaar verkeerd haha. Ik bedoelde dat ik het niet begrijp dat ze niet gewoon bij voorbaad alles afzeggen. Ik zou gewoon alles hebben gedaan en niet de vereniging laten bepalen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:34

[/quote]

?? dit gaat wel over een iets andere situatie ;) zeker gezien het feit dat het zeeer snel opeens verspreid.[/quote]

uhm... Ik snap je punt niet? Juist omdát het zo snel verspreid kun je beter alles thuis houden toch?[/quote]

Ooh we begrijpen elkaar verkeerd haha. Ik bedoelde dat ik het niet begrijp dat ze niet gewoon bij voorbaad alles afzeggen. Ik zou gewoon alles hebben gedaan en niet de vereniging laten bepalen.[/quote]

Ohh, oké, dan snap ik het weer :Y) Het leek me al zo raar...

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:35

Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om even je verantwoordelijkheid te nemen. Niet alleen naar je eigen paard toe, maar ook naar andermans paard/bedrijf toe. Schijnbaar zijn een wedstrijdje en een paar winstpuntjes toch belangrijker dan het welzijn van een dier..... Ik vind het echt niet te geloven dat mensen gewoon naar wedstrijden toe gaan en de organiserende verenigingen de wedstrijden niet aflassen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:37

tamaramt schreef:

Ook ik zou dit heel onverstandig vinden!!
Het is overdraag baar. Het is binnen een paar dagen van Gelderland richting ZH gekomen.
Gaat behoorlijk snel dan.
Knhs geeft niet voor niets het advies om niet te gaan.

Waarom zou je zelf maar ENIG risico lopen?
Zijn die wedstrijden nou echt zo belangrijk?!
Ik start zeer fanatiek, maar mijn paard (+ de rest) blijft op het terrein.

Ik snap niet dat mensen toch gaan!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:37

The_Stig schreef:
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om even je verantwoordelijkheid te nemen. Niet alleen naar je eigen paard toe, maar ook naar andermans paard/bedrijf toe. Schijnbaar zijn een wedstrijdje en een paar winstpuntjes toch belangrijker dan het welzijn van een dier..... Ik vind het echt niet te geloven dat mensen gewoon naar wedstrijden toe gaan en de organiserende verenigingen de wedstrijden niet aflassen.

hier ben ik het totaal mee eens.
Voor sommige zijn er gewoon blind voor, zolang ze zich maar kunnen bewijzen op een wedstrijd.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:45

The_Stig schreef:

Nou, dat snap ik ook wel weer. Ik heb 17 maart mijn allerallereerste wedstrijd gepland. Ik heb hier weken naar uitgekeken, we hebben van de week een trailer gekocht, en allerlei spulletjes bij divoza. En dan gaat het niet door! Ik baal ook als een stekker hoor...

Daarom snap ik ook niet dat de overheid geen verantwoordelijkheid neemt, het is in principe logisch dat ruiters die verantwoordelijkheid niet zelf nemen, maar dat wil niet zeggen dat die ruiters allemaal niet om hun paard geven.

Gewoon vervoer verbieden, dan is het voor iedereen zo veilig mogelijk, iedereen uiteindelijk gelukkiger...

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:47

ik vond het ook heel moeilijk om vanmorgen de beslissing te nemen, vroeg mijn bed uit, paard wassen, in de knotten, al het werk voor nix, en ik had er zo veel zin in.
maar iid ik heb niet alleen naar me zelf maar ook naar de andere mensen op stal (en paarden natuurlijk) een verandwoordelijkheid.

en stal wat als er nu rhino op onze stal uitbreekt, wel of niet door mijn paard meegenomen, maar ik ben wel weggeweest, dat vergeef je jezelf toch niet, alleenmaar omdat ik er zo veel zin in had.

ik vind het nog staads erg jammer dat ik niet naar die keuring kan om mijn paardje te promoten, maar weet voor me zelf dat ik de juiste beslissing heb genomen, om niet te gaan

baal wel!

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:47

tamaramt schreef:

Je moet toch echt verder nadenken en je verantwoordelijkheid nemen!
Nee, het gaat niet via lucht, buiten niesen, proesten. Echter: jij kunt zelf ook het virus verder verspreiden, meeste ruiters komen nl wel op secretariaat en in de kantine, kan zelfs via prijsuitreiking (paard-mens-mens -paard). Daarna stap je in de auto en rijdt terug naar stal, met besmette handen, kleding etc, fijn voor evt. stalgenoten!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:48

Ik zou vandaag wedstrijd in Emmeloord hebben, maar ik heb mezelf afgemeld omdat mijn paard bronchitis heeft (ik kneep 'm wel even trouwens, maar gelukkig heeft 'ie geen dikke benen of koorts :+ ).

Maar de wedstrijd gaat gewoon door daar, is een groot concours met veel ruiters uit alle streken.. In het noorden zijn dan wel geen besmettingen gevonden maar toch, vind het wel een risico hoor!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:48

Brrrr ... Las op een ander paardenforum dat de neurologische vorm is uitgebroken in Zuid Holland. LET OP: Dit is godzijdank een gerucht en nog niet vastbesloten. Laat het asjeblieft een gerucht blijven.
Waar is het nu allemaal uitgebroken .. ? Want dit topic gaat zo hard, ik volg het allemaal niet meer. x'D