Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

juleke schreef:Dus het smeren zal niets helpen als ik het zo lees..![]()
Dan kom ik terug op de andere vraag die ik gesteld heb. Hoe gaat het met de paarden die Cavalesse krijgen? Nog steeds goede ervaringen of is het toch geen aanrader?
) 

megahaf schreef:Kan antibiotica ook een "trigger" zijn? Vanochtend zag ik dat m'n ene hafje is beginnen schuren (staart en manen), terwijl ze vorig jaar niks had. Een paar weken geleden heeft ze een antiobioticakuurtje gehad (nageltred, met een flinke hoefzweer als gevolg). Dus ik vermoed dat ze hierdoor binnenin wel wat "stoornissen" gekregen heeft. Voelt niet echt leuk om dit topic te vervoegen, we hebben ooit al een ZE gehad, en ik had gehoopt om er geen meer op stal te hebben. Heb al wat middeltjes opgezocht, het smeren kan beginnen...
. Hopelijk wordt het niet "in de ergste graad".
_CS_ schreef:Ik zeg niet dat het niets zal helpen
Zeker niet.
Er zijn uiteraard dingen die de jeuk wel stillen of doen afnemen, maar dat is vaak tijdelijk, en vaak weet je ook niet wat het met de huid doet.
Maar je moet uitkijken met WAT je smeert, WAAR, HOEVEEL, en HOELANG, snap je?
opisop_shop schreef:zietm er goed uit allemaal zeg!
Staat er naast haar ook een paard op stal, zoja; gaat die dan niet aan dat vliegengordijn eten?!.
juleke schreef:Ik heb ondertussen dus een tijdje geprobeerd de manen van mijn paard in te vlechten (hij had erg last van haaruitval onder zijn RSIH). Het invlechten op zich beviel eigenlijk niet zo goed. Zijn manen zijn niet erg lang en op een plaats dus erg dun waardoor de vlechten niet goed bleven zitten en zelfs loskwamen. En dus vielen zijn manen nog steeds even hard uit.
Ik heb nu wel een product gekocht dat de haargroei zou moeten stimuleren en dat ook zou helpen tegen 'huidklachten'. Het is niet echt een middel tegen ZE, maar een gewoon verzorgingsproduct. De manen worden hierdoor erg vet en ik heb de indruk dat ze nu minder erg uitvallen. Hopen dat dat zo blijft! (En ook maar hopen dat het inderdaad de haargroei stimuleert.. al geloof ik daar niet zo heel erg in, ik kocht het meer om het eens uit te testen.)
Het middel heet overigens MTG, ik heb het vanuit een westernwinkel.
Ik zat er ook aan te denken om Cavalesse te gaan gebruiken. Ik las eerder in dit topic dat dit goed in de smaak viel bij verschillende 'gebruikers'. Toen waren ze er echter nog maar net mee begonnen. Heeft er inmiddels iemand langere ervaring met Cavalesse? Valt het nog steeds even goed mee?