Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:55

Vandaag is het zover Jollie!!!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:10

potverdikkie schreef:
uch, even geheel off topic... maar moet het even kwijt... Verdrietig

Vanavond werd ik geroepen door de campingbaas(in). Er was een paard ziek. (ja hier staan ook paarden).
Ik loop met haar mee, en zie een fjord in de weide liggen. Helemaal niet goed.
Ze vraagt wat ik denk dat het is, en ik heb haar eerlijk mijn mening gegeven. Leververgiftiging te samen met een koliek.
DA erbij gehaald (eerst die van hun, daarna maar die van mij) op mijn advies.
Blijkt dat ze inderdaad een leververgiftiging heeft opgelopen, nieren waren al kapot, ze was 4 maanden geleden geopereerd aan koliek, maar had nu alweer 2 slagen in haar darmen. Tijdens het wachten kon ik de eerste slag voorin eruit halen, maar achter kwam ik niet bij.

Leek even beter te gaan maar ineens stortte ze helemaal in, en hebben we moeten besluiten haar in te laten slapen. Daar stond ik met een 2 jarige Fjord op de camping, meeslepend naar een gedeelte waar ze veilig ter aarde kon storten zonder dat alle campinggasten het konden zien.
Marielle was erbij, ze kreeg de spuit, en 15 seconden later lag ze al.......

Ze vroegen waarom ik het zo goed door had....... omdat ik een zwaar verwaarloosde hengst heb staan, en ik herken zoveel van hem in haar. Alleen zij was niet mager zoals Canjer.
Maar dit was voor het eerst in mijn leven dat ik dit heb meegemaakt. Vooral het moment van haar uit de stal halen om haar mee te nemen naar de "plek". Jakkes.

Wat heeft Canjer dan toch een geluk gehad!!

Wat betreft de waarzegster... Ja ze had echt alles goed, echt heel indrukwekkend!

Ik moet hier toch even op reageren:

ik heb één en ander nagevraagd aan mijn dierenarts en aan 2 dierenartsen van buiten onze praktijk: je kunt nooit en te nimmer rectaal een slag uit de darmen van een paard halen! De DA wilde PVD onmiddellijk in dienst nemen als ze dat werkelijk zou kunnen. Ik vond het al een wonderlijk verhaal, maar het kan dus niet.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:28

Ik had je via PB al uitgelegd dat de voorste geen gehele slag was, maar geringe afsluiting. De achterste was een gehele afsluiting, oftewel een volledige draaiing.
Dus als jij tegen je dierenarts zegt dat ze 2 slagen in de darm had, ja dan heeft ie gelijk. Maar blijkbaar heb je het niet goed uitgelegd ondanks al het heen en weer ge-pb.
Bij een geringe slag waarbij passsage nog mogelijk is, is het zelfs mogelijk, al is het zeer zelden, dat na rollen van een paard de "slag" eruit gaat.

Ik zal er voortaan rekening mee houden dat ik ook als ik moe of emotioneel geraakt ben alles excact van A tot Z moet uitleggen hoe alles zat daar er blijkbaar toch nog steeds mensen zijn die graag alles helemaal uit willen pluizen waaronder jij dus.

Hoop dat je het nu wel begrijpt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:32

Jeetje, nu nog steeds mensen die je onderuit proberen te halen????

Nou, ik vind het nog steeds super wat je doet, en blijf een Canjer fan!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:32

Ik zit vanaf dag 1 dit (en het vorige topic) stilletjes mee te lezen, en vind het wel erg opmerkelijk dat mensen continu op zoek zijn naar iets om PVD zwart te maken... Word er een beetje moe van. Het lijkt wel alsof veel mensen standaard er vanuit gaan dat de mensheid slecht is en dat je dat moet bewijzen.
Ik heb verschillende dingen in dit topic met enig wantrouwen gelezen, omdat ik geleerd heb mensen te wantrouwen. En toch heb ik elke keer rustig afgewacht, en bleek er elke keer een goede verklaring te zijn of bleek het tóch waar te zijn. Zo kan je er dus ook mee omgaan, gewoon rustig afwachten!!! Een andere optie is natuurlijk om gewoon niet meer in dit topic te lezen.
Ik word er zo boos van dat iemand die zoveel voor een paard doet, constant gecontroleerd word door mensen die domweg op zoek zijn naar iets om haar op te pakken.
Ik zie nu het berichtje van PVD, en begrijp dat jullie er ook nog over gePMt hebben. Waarom dan dit berichtje in het topic? Waarom die drang om iemand constant voor leugenaar uit te maken?? Zelfs al zou ze dat zijn, so be it. Wat maakt het uit? Ze vraagt niks van ons, alleen adviezen.

PVD, het moet me nu toch van het hart, ik kon me nu toch niet langer stil houden: Ik vind het super wat je voor Canjer doet, weet dat er veel mensen zijn die het niet zouden doen. En ja, ik heb mijn twijfels over je gehad, maar die heb je allang weggenomen. Veel sterkte, zowel voor jezelf als voor Canjer, en hopelijk knapt hij snel zover op dat hij ook weer van het zonnetje kan genieten!!
Helpt de groene leem op zijn benen al tegen het bijten van hem?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:38

BitchyWitchy, en Lalidan@ Dank je wel!

Ja, de groene leem helpt wel. Hij vindt dat samen met de tt-oil en citroen niet echt lekker geloof ik. ROFL
Maar ik kan dat niet blijven smeren. Ik wacht nu totdat de grootste plekken dicht zijn, of beter gezegd de korsten verdwenen zijn, en dan ga ik alleen door met de honingzalf, propolis creme en aloevera.
Als ie dan nog steeds blijft knagen ga ik over naar de pvc buis indd.
Dus hij heeft de keuze Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:42

Ik heb gister het hele topic doorgelezen was er wel eventjes mee zoet maar het is het waard en ik wil toch mijn steun betuigen. Ik vindt het echt super om te lezen dat er mensen zijn die zoveel tijd en energie over hebben om een verwaarloosd paard weer een goed leven geven. Ik snap daarom ook niet dat er überhaupt mensen zo in het verweer gaan.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:44

Lalidan schreef:
Ik zit vanaf dag 1 dit (en het vorige topic) stilletjes mee te lezen, en vind het wel erg opmerkelijk dat mensen continu op zoek zijn naar iets om PVD zwart te maken... Word er een beetje moe van. Het lijkt wel alsof veel mensen standaard er vanuit gaan dat de mensheid slecht is en dat je dat moet bewijzen.
Ik heb verschillende dingen in dit topic met enig wantrouwen gelezen, omdat ik geleerd heb mensen te wantrouwen. En toch heb ik elke keer rustig afgewacht, en bleek er elke keer een goede verklaring te zijn of bleek het tóch waar te zijn. Zo kan je er dus ook mee omgaan, gewoon rustig afwachten!!! Een andere optie is natuurlijk om gewoon niet meer in dit topic te lezen.
Ik word er zo boos van dat iemand die zoveel voor een paard doet, constant gecontroleerd word door mensen die domweg op zoek zijn naar iets om haar op te pakken.
Ik zie nu het berichtje van PVD, en begrijp dat jullie er ook nog over gePMt hebben. Waarom dan dit berichtje in het topic? Waarom die drang om iemand constant voor leugenaar uit te maken?? Zelfs al zou ze dat zijn, so be it. Wat maakt het uit? Ze vraagt niks van ons, alleen adviezen.

PVD, het moet me nu toch van het hart, ik kon me nu toch niet langer stil houden: Ik vind het super wat je voor Canjer doet, weet dat er veel mensen zijn die het niet zouden doen. En ja, ik heb mijn twijfels over je gehad, maar die heb je allang weggenomen. Veel sterkte, zowel voor jezelf als voor Canjer, en hopelijk knapt hij snel zover op dat hij ook weer van het zonnetje kan genieten!!
Helpt de groene leem op zijn benen al tegen het bijten van hem?

Afgod Afgod

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:47

PVD, leuk dat je erbij was toen ik een en ander een de DA vroeg (...). Zoals gemeld in mijn bericht heb ik gevraagd of het überhaupt mogelijk was een slag uit de darmen te halen. Ik heb heb het nooit en te nimmer over 2 slagen gehad tegen mijn dierenarts.
Voorts lever ik geen commentaar op wat jij met Canjer doet. Ik lees kritisch en hou van duidelijkheid. Ik heb jou deze vraag inderdaad per PB gesteld en jij hebt daar antwoord opgegeven. Ik mag posten wat ik wil, net als jij. Maar waarom reageer je zo gebeten als iemand een vraag stelt die misschien niet helemaal in je straatje past? Ik val je niet aan, ik stel alleen maar dat dat je rectaal geen slag uit de darmen kunt halen, zoals jij wel vermeld hebt in je post in het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:49

capraibex70 schreef:
Ik val je niet aan, ik stel alleen maar dat dat je rectaal geen slag uit de darmen kunt halen, zoals jij wel vermeld hebt in je post in het topic.

Wijs 't eens aan, waar zegt ze dat dan? Ik heb het niet gelezen namelijk...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:51

Waarom ik zo gebeten reageer? Ik denk niet dat ik gebeten reageer, ik heb je nu heel direct en duidelijk zoals je graag wilt zoals je schrijft antwoord gegeven toch? Dan moet je dat niet als gebeten zien. Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:52

*zet de negeermodus aan*

Goed te horen dat het zo lekker gaat met Canjer Lachen

Moniek ga vooral zo door enne laat je niet gek maken he Ach gut

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:54

capraibex70 schreef:
PVD, leuk dat je erbij was toen ik een en ander een de DA vroeg (...). Zoals gemeld in mijn bericht heb ik gevraagd of het überhaupt mogelijk was een slag uit de darmen te halen. Ik heb heb het nooit en te nimmer over 2 slagen gehad tegen mijn dierenarts.
Voorts lever ik geen commentaar op wat jij met Canjer doet. Ik lees kritisch en hou van duidelijkheid. Ik heb jou deze vraag inderdaad per PB gesteld en jij hebt daar antwoord opgegeven. Ik mag posten wat ik wil, net als jij. Maar waarom reageer je zo gebeten als iemand een vraag stelt die misschien niet helemaal in je straatje past? Ik val je niet aan, ik stel alleen maar dat dat je rectaal geen slag uit de darmen kunt halen, zoals jij wel vermeld hebt in je post in het topic.

Citaat:
Ik had je via PB al uitgelegd dat de voorste geen gehele slag was, maar geringe afsluiting.

Moeilijk he........ zucht........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:55

*knip*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-08 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:58

tralalala......

Ik heb me aangemeld op de hyves Haha!

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:02

Zoi2003 schreef:
tralalala......

Ik heb me aangemeld op de hyves Haha!

Leuk!!

Het wordt al lekker druk daar he, al 91!!!!!!!!!!! leden.. Helemaal leuk!

Zoi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:05

Ja echt super leuk initiatief! Haha!

Kunnen we daar lekker verder kletsen en info voor Moniek en Canjer geven Knipoog

En foto's plaatsen is daar een stuk makkelijker

Hoop dat verder alles goed gaat met Canjer en dat Jolliegirl maar veel verslag gaat uitbrengen Kwijl

AmAndA1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:12

Beste Potverdikke, hier een stille meelezer, speciaal om te reageren op dit topic lid geworden van bokt... wil even zeggen dat ik het heel goed en knap van je vind wat je allemaal voor Canjer hebt gedaan en nog doet! RESPECT! OK dan!

Ja, ja, me toch maar aangemeld na tijden meelezen en ondanks de kinderachtige en achterbakse reacties van sommige bokkers... soms is een compliment geven belangrijker dan je daarvan te laten weerhouden door bepaalde reacties.... vraag me toch ernstig af wat sommige mensen hiermee proberen te bereiken... Blond Zoek een hobby!

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:31

capraibex70 schreef:
potverdikkie schreef:
uch, even geheel off topic... maar moet het even kwijt... Verdrietig

Vanavond werd ik geroepen door de campingbaas(in). Er was een paard ziek. (ja hier staan ook paarden).
Ik loop met haar mee, en zie een fjord in de weide liggen. Helemaal niet goed.
Ze vraagt wat ik denk dat het is, en ik heb haar eerlijk mijn mening gegeven. Leververgiftiging te samen met een koliek.
DA erbij gehaald (eerst die van hun, daarna maar die van mij) op mijn advies.
Blijkt dat ze inderdaad een leververgiftiging heeft opgelopen, nieren waren al kapot, ze was 4 maanden geleden geopereerd aan koliek, maar had nu alweer 2 slagen in haar darmen. Tijdens het wachten kon ik de eerste slag voorin eruit halen, maar achter kwam ik niet bij.

Leek even beter te gaan maar ineens stortte ze helemaal in, en hebben we moeten besluiten haar in te laten slapen. Daar stond ik met een 2 jarige Fjord op de camping, meeslepend naar een gedeelte waar ze veilig ter aarde kon storten zonder dat alle campinggasten het konden zien.
Marielle was erbij, ze kreeg de spuit, en 15 seconden later lag ze al.......

Ze vroegen waarom ik het zo goed door had....... omdat ik een zwaar verwaarloosde hengst heb staan, en ik herken zoveel van hem in haar. Alleen zij was niet mager zoals Canjer.
Maar dit was voor het eerst in mijn leven dat ik dit heb meegemaakt. Vooral het moment van haar uit de stal halen om haar mee te nemen naar de "plek". Jakkes.

Wat heeft Canjer dan toch een geluk gehad!!

Wat betreft de waarzegster... Ja ze had echt alles goed, echt heel indrukwekkend!

Ik moet hier toch even op reageren:

ik heb één en ander nagevraagd aan mijn dierenarts en aan 2 dierenartsen van buiten onze praktijk: je kunt nooit en te nimmer rectaal een slag uit de darmen van een paard halen! De DA wilde PVD onmiddellijk in dienst nemen als ze dat werkelijk zou kunnen. Ik vond het al een wonderlijk verhaal, maar het kan dus niet.

Misselijk

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:35

Hmm, ik snap niet waarom mensen nou weer iets moeten gaan navragen..

En al kan het niet, moet dit dan perse openbaar gemaakt worden? Kan dit niet even per PB? Het is immers niet bepaald ontopic om iemand tot op de schoenveters af te branden..

Maar goed, het zal een logica zijn die mij geheel ontgaat Clown

Ik zal van de week eens kijken op de canjerhyves Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:37

Tallie_Ho schreef:
Hmm, ik snap niet waarom mensen nou weer iets moeten gaan navragen..

En al kan het niet, moet dit dan perse openbaar gemaakt worden? Kan dit niet even per PB? Het is immers niet bepaald ontopic om iemand tot op de schoenveters af te branden..

Maar goed, het zal een logica zijn die mij geheel ontgaat Clown

Ik zal van de week eens kijken op de canjerhyves Haha!

volgens mij is het hele "probleem" van diegene die aan het navragen is gegaan dat er in de PM's over en weer geen antwoord van Potverdikkie is gekomen dat haar kon bekoren.
Ze probeert Potverdikkie via Pm klem te zetten, als dat niet blijkt te lukken wordt het hier in het topic gespuit... bah...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:37

Tja Moniek, weer iets om toe te voegen aan het lijstje.......hoe bestaat het Haha!

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Caresse07 op 18-08-08 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:49

BitchyWitchy schreef:
Vandaag is het zover Jollie!!!

Jaja ik ben er Haha!
Mo gaat an de koffie, en dan gaan we bij Canjer kijken of naar stal.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:00

In het eerste topic vol aandacht meegelezen, nadat sommige mensen vervelend begonnen te doen ben ik gestopt met lezen....Heel jammer dat mensen deze dingen verpesten.
Nu zag ik pas het nieuwe topic over Canjer en ben weer van het begin af gaan lezen hoe het met onze helden gaat! En wat lees ik.... Het gaat steeds beter!! Onwijs gaaf en wat een opluchting was het om dat te lezen! Ik ben erg blij dat er dappere mensen bestaan die dit aandurven te gaan en niet met 1 blik op een paard besluiten om het maar simpel weg in te laten slapen.
PVD ik vind je echt geweldig!!
EN wat vervelend dat er weer van die irritante gasten hier zitten om je weer eens onderuit te trappen! Vergeet aub niet dat er heeeeel veel mensen zijn die je willen steunen en haal daar ook je kracht uit!!
Heel veel succes!!!!
En een knuffel van deze kant!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:01

wouw ik volg dit al vanaf het begin en ik heb nu eindelijk een boktaccount zodat ik kan meepraten!
ik vind het echt geweldig wat je allemaal voor deze kanjer hebt gedaan! OK dan!
dat heb je natuurlijk al heel vaak gehoord maar ik wil het toch even kwijt Bloos
nog veel plezie mt hem