Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
potverdikkie schreef:uch, even geheel off topic... maar moet het even kwijt...![]()
Vanavond werd ik geroepen door de campingbaas(in). Er was een paard ziek. (ja hier staan ook paarden).
Ik loop met haar mee, en zie een fjord in de weide liggen. Helemaal niet goed.
Ze vraagt wat ik denk dat het is, en ik heb haar eerlijk mijn mening gegeven. Leververgiftiging te samen met een koliek.
DA erbij gehaald (eerst die van hun, daarna maar die van mij) op mijn advies.
Blijkt dat ze inderdaad een leververgiftiging heeft opgelopen, nieren waren al kapot, ze was 4 maanden geleden geopereerd aan koliek, maar had nu alweer 2 slagen in haar darmen. Tijdens het wachten kon ik de eerste slag voorin eruit halen, maar achter kwam ik niet bij.
Leek even beter te gaan maar ineens stortte ze helemaal in, en hebben we moeten besluiten haar in te laten slapen. Daar stond ik met een 2 jarige Fjord op de camping, meeslepend naar een gedeelte waar ze veilig ter aarde kon storten zonder dat alle campinggasten het konden zien.
Marielle was erbij, ze kreeg de spuit, en 15 seconden later lag ze al.......
Ze vroegen waarom ik het zo goed door had....... omdat ik een zwaar verwaarloosde hengst heb staan, en ik herken zoveel van hem in haar. Alleen zij was niet mager zoals Canjer.
Maar dit was voor het eerst in mijn leven dat ik dit heb meegemaakt. Vooral het moment van haar uit de stal halen om haar mee te nemen naar de "plek". Jakkes.
Wat heeft Canjer dan toch een geluk gehad!!
Wat betreft de waarzegster... Ja ze had echt alles goed, echt heel indrukwekkend!
Lalidan schreef:Ik zit vanaf dag 1 dit (en het vorige topic) stilletjes mee te lezen, en vind het wel erg opmerkelijk dat mensen continu op zoek zijn naar iets om PVD zwart te maken... Word er een beetje moe van. Het lijkt wel alsof veel mensen standaard er vanuit gaan dat de mensheid slecht is en dat je dat moet bewijzen.
Ik heb verschillende dingen in dit topic met enig wantrouwen gelezen, omdat ik geleerd heb mensen te wantrouwen. En toch heb ik elke keer rustig afgewacht, en bleek er elke keer een goede verklaring te zijn of bleek het tóch waar te zijn. Zo kan je er dus ook mee omgaan, gewoon rustig afwachten!!! Een andere optie is natuurlijk om gewoon niet meer in dit topic te lezen.
Ik word er zo boos van dat iemand die zoveel voor een paard doet, constant gecontroleerd word door mensen die domweg op zoek zijn naar iets om haar op te pakken.
Ik zie nu het berichtje van PVD, en begrijp dat jullie er ook nog over gePMt hebben. Waarom dan dit berichtje in het topic? Waarom die drang om iemand constant voor leugenaar uit te maken?? Zelfs al zou ze dat zijn, so be it. Wat maakt het uit? Ze vraagt niks van ons, alleen adviezen.
PVD, het moet me nu toch van het hart, ik kon me nu toch niet langer stil houden: Ik vind het super wat je voor Canjer doet, weet dat er veel mensen zijn die het niet zouden doen. En ja, ik heb mijn twijfels over je gehad, maar die heb je allang weggenomen. Veel sterkte, zowel voor jezelf als voor Canjer, en hopelijk knapt hij snel zover op dat hij ook weer van het zonnetje kan genieten!!
Helpt de groene leem op zijn benen al tegen het bijten van hem?
capraibex70 schreef:Ik val je niet aan, ik stel alleen maar dat dat je rectaal geen slag uit de darmen kunt halen, zoals jij wel vermeld hebt in je post in het topic.
capraibex70 schreef:PVD, leuk dat je erbij was toen ik een en ander een de DA vroeg (...). Zoals gemeld in mijn bericht heb ik gevraagd of het überhaupt mogelijk was een slag uit de darmen te halen. Ik heb heb het nooit en te nimmer over 2 slagen gehad tegen mijn dierenarts.
Voorts lever ik geen commentaar op wat jij met Canjer doet. Ik lees kritisch en hou van duidelijkheid. Ik heb jou deze vraag inderdaad per PB gesteld en jij hebt daar antwoord opgegeven. Ik mag posten wat ik wil, net als jij. Maar waarom reageer je zo gebeten als iemand een vraag stelt die misschien niet helemaal in je straatje past? Ik val je niet aan, ik stel alleen maar dat dat je rectaal geen slag uit de darmen kunt halen, zoals jij wel vermeld hebt in je post in het topic.
Citaat:Ik had je via PB al uitgelegd dat de voorste geen gehele slag was, maar geringe afsluiting.
Zoi2003 schreef:tralalala......
Ik heb me aangemeld op de hyves
capraibex70 schreef:potverdikkie schreef:uch, even geheel off topic... maar moet het even kwijt...![]()
Vanavond werd ik geroepen door de campingbaas(in). Er was een paard ziek. (ja hier staan ook paarden).
Ik loop met haar mee, en zie een fjord in de weide liggen. Helemaal niet goed.
Ze vraagt wat ik denk dat het is, en ik heb haar eerlijk mijn mening gegeven. Leververgiftiging te samen met een koliek.
DA erbij gehaald (eerst die van hun, daarna maar die van mij) op mijn advies.
Blijkt dat ze inderdaad een leververgiftiging heeft opgelopen, nieren waren al kapot, ze was 4 maanden geleden geopereerd aan koliek, maar had nu alweer 2 slagen in haar darmen. Tijdens het wachten kon ik de eerste slag voorin eruit halen, maar achter kwam ik niet bij.
Leek even beter te gaan maar ineens stortte ze helemaal in, en hebben we moeten besluiten haar in te laten slapen. Daar stond ik met een 2 jarige Fjord op de camping, meeslepend naar een gedeelte waar ze veilig ter aarde kon storten zonder dat alle campinggasten het konden zien.
Marielle was erbij, ze kreeg de spuit, en 15 seconden later lag ze al.......
Ze vroegen waarom ik het zo goed door had....... omdat ik een zwaar verwaarloosde hengst heb staan, en ik herken zoveel van hem in haar. Alleen zij was niet mager zoals Canjer.
Maar dit was voor het eerst in mijn leven dat ik dit heb meegemaakt. Vooral het moment van haar uit de stal halen om haar mee te nemen naar de "plek". Jakkes.
Wat heeft Canjer dan toch een geluk gehad!!
Wat betreft de waarzegster... Ja ze had echt alles goed, echt heel indrukwekkend!
Ik moet hier toch even op reageren:
ik heb één en ander nagevraagd aan mijn dierenarts en aan 2 dierenartsen van buiten onze praktijk: je kunt nooit en te nimmer rectaal een slag uit de darmen van een paard halen! De DA wilde PVD onmiddellijk in dienst nemen als ze dat werkelijk zou kunnen. Ik vond het al een wonderlijk verhaal, maar het kan dus niet.
Tallie_Ho schreef:Hmm, ik snap niet waarom mensen nou weer iets moeten gaan navragen..
En al kan het niet, moet dit dan perse openbaar gemaakt worden? Kan dit niet even per PB? Het is immers niet bepaald ontopic om iemand tot op de schoenveters af te branden..
Maar goed, het zal een logica zijn die mij geheel ontgaat
Ik zal van de week eens kijken op de canjerhyves
BitchyWitchy schreef:Vandaag is het zover Jollie!!!