Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gowgirl schreef:Help!
Mijn pony staat 24/7 in een vrij nat land en ik heb mok geconstateerd. Ze staat samen met drie anderen en die hebben het niet.
Het is een kruising tinker en ze heeft lange sokken.
Er zitten verder geen voorzieningen bij het land.
Ik heb het gedesinfecteerd en met sudo creme ingesmeerd.
Maar ik raak hier wel lichtelijk van in paniek,
Ik kan het maar moeilijk schoonmaken en ze gaat natuurlijk steeds weer terug in de wei.
Ik wil mijn paardje zo natuurlijk mogelijk houden maar dat heeft dus ook weer nadelen.
Enige lichtpuntje is dat ze over een week ongeveer naar een ander stuk land gaan waar ook altijd een gedeelte droog is (hier blijven ze de hele winter).
Ik heb hier verder geen ervaring mee en vraag me af wat ik verder nog kan doen. Moet ik de onderkant v.d. benen scheren of juist niet? Ik kom er nu wel moeilijk bij met de creme.
Echt zielig vind ik het..
Sunny22 schreef:Ik weet het ook niet meer, mijn pony heeft sinds anderhalve week last van mok.
Als ik jullie verhalen lees valt dit dus nog wel mee maar ik maak me wel zorgen.
Heb gewassen met badedas en betadine zalf erop, volgende dag behandeld met mokzalf van de boerenbond. Dit doe ik nu zo'n 3 dagen en zie geen verandering.
Het ergste is dat ze een heel dik warm been en dit wordt ook maar niet minder! Ze loop t hier niet kreupel op maar het is wel erg gevoelig als ik eraan kom.
Mijn pony is een arabier dus geen last van extra lange haren op haar benen enz.
Wie heeft er tips?
LinZZZZ schreef:Je moet gewoon gaan smeren met Hydrocortiderm als het vast staat dat je pony mok heeft. Een ander middel/zalfje/droog houden hielp ook niet bij mijn pony. Het werd ook niet veel slechter maar ook niet beter. Ook mijn pony had een dik been. Voor mij was dit echt het wondermiddel tegen mok.Sunny22 schreef:Ik weet het ook niet meer, mijn pony heeft sinds anderhalve week last van mok.
Als ik jullie verhalen lees valt dit dus nog wel mee maar ik maak me wel zorgen.
Heb gewassen met badedas en betadine zalf erop, volgende dag behandeld met mokzalf van de boerenbond. Dit doe ik nu zo'n 3 dagen en zie geen verandering.
Het ergste is dat ze een heel dik warm been en dit wordt ook maar niet minder! Ze loop t hier niet kreupel op maar het is wel erg gevoelig als ik eraan kom.
Wie heeft er tips?
Sunny22 schreef:Ik weet het ook niet meer, mijn pony heeft sinds anderhalve week last van mok.
Wie heeft er tips?
Gowgirl schreef:Mijn paardje krijgt nu alleen gras en een heel klein schepje (laag eiwit) bix om wat kruiden door te mengen (foeneknofzeewier).
Naar de zee met haar is net even te ver weg. Of ik moet met een paardentaxi gaan.
Ik wil de benen af en toe goed gaan wassen/ontsmetten. Dan neem ik flessen water mee. Is zeewater dan beter of betadine schampoo?
Ik vind wel dat ik het met al dat haar slecht kan zien, ik doe het een beetje op de tast zeg maar.
Wie heeft er tips?