Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Auraenguus schreef:Ik heb zoiets al eens gevraagd en het duurt nog wel een poos. Maar wil aura straks geen winterdeken op doen. Met het idee dan heeft ze eens geen deken op. Maar dan wil ik haar laten scheren in de maand ???? En dan een dunne deken erop doen? En dan rond maart de Exceemdeken. Is dat wijsheid? Ik rij haar gemiddeld drie keer in de week.
Marjo89 schreef:_PatriciaH schreef:Hier mega veel dazen... Paarden rennen de weide door
Vreselijk. Ik vind zo'n val meer dan een uitkomst. Ik ben zelf allergisch voor die beesten.
Je ziet ze er allemaal rond zwerven. Die bal wordt warmer als de paarden.
Marjo89 schreef:Iris. Heb je een eigen plek ?
Misschien is een paddock Paradise een oplossing ? Dan kan ze nog wel bewegen. En toch van gras af.
Auraenguus schreef:Ojee, is ook niet mijn sterkste kanthet goed verwoorden.
Nog een poging. Straks als die ...vliegjes weg zijn dan gaat de Exceemdeken eraf. En eerder kreeg aura als het kouder werd een winterdeken op. Dit wil ik niet doen. Maar wat is dan wijsheid? Scheren en een deken opdoen in de maand februari bv. En de Exceemdeken een maand later. Of niet scheren en gelijk de Exceemdeken erop? Maar is de vacht dan niet te dik? Hoop dat het nu wat duidelijker is.
irisje2 schreef:Even een update van D'amour na haar homeopathische medicijnen.
Haar reactie was heel heftig op de medicijnen, dus een teken dat afvalstoffen los kwamen. Moest ze helemaal opmaken, 1 voor haar suikerspiegel en 1 voor haar vochtbalans. Ongeveer 5 weken meegedaan, 2 x daags 2ml. Na de medicijnen ging het echt zoveel beter.
Helaas is het vorig weekend weer heel heftig geworden. Ze had zowiezo al meer jeuk gekregen, maar we stonden 2 dagen op een evenement. Daar stond ze op productie gras. Dit heeft een hoge reactie bij haar gegeven, gelukkig werd het weer minder.
Maar moest nog bellen hoe ze het deed na de vorige medicijnen. Nu heeft ze er 1 voor allergische reacties gekregen. Heftige reactie is er weer gekomen en vanmiddag heeft ze de zijkant van haar hals tegen het hek geschuurd waardoor er nu een stuk vel weg is en wat los hangt.
Nu baal ik er gewoon ontzettend van dat ze in de zomer zoveel jeuk heeft en in de winter niks aan de hand is. Ik zit er nu over na te denken om een stuk wei om te ploegen en af te zetten, waarbij de ze hele zomer alleen maar hooi krijgt.
Graag ben ik benieuwd naar jullie mening en wat jullie zouden doen.
irisje2 schreef:Marjo89 schreef:Iris. Heb je een eigen plek ?
Misschien is een paddock Paradise een oplossing ? Dan kan ze nog wel bewegen. En toch van gras af.
Ja, ze staat bij mij aan huis. Het schiet me opeens binnen dat ik de kleine wei dicht doe (ze heeft nu nog een grote erbij aan) en dan kruidenhooi of iets in die richting bijvoer?
ellepel schreef:irisje2 schreef:Even een update van D'amour na haar homeopathische medicijnen.
Haar reactie was heel heftig op de medicijnen, dus een teken dat afvalstoffen los kwamen. Moest ze helemaal opmaken, 1 voor haar suikerspiegel en 1 voor haar vochtbalans. Ongeveer 5 weken meegedaan, 2 x daags 2ml. Na de medicijnen ging het echt zoveel beter.
Helaas is het vorig weekend weer heel heftig geworden. Ze had zowiezo al meer jeuk gekregen, maar we stonden 2 dagen op een evenement. Daar stond ze op productie gras. Dit heeft een hoge reactie bij haar gegeven, gelukkig werd het weer minder.
Maar moest nog bellen hoe ze het deed na de vorige medicijnen. Nu heeft ze er 1 voor allergische reacties gekregen. Heftige reactie is er weer gekomen en vanmiddag heeft ze de zijkant van haar hals tegen het hek geschuurd waardoor er nu een stuk vel weg is en wat los hangt.
Nu baal ik er gewoon ontzettend van dat ze in de zomer zoveel jeuk heeft en in de winter niks aan de hand is. Ik zit er nu over na te denken om een stuk wei om te ploegen en af te zetten, waarbij de ze hele zomer alleen maar hooi krijgt.
Graag ben ik benieuwd naar jullie mening en wat jullie zouden doen.
Hoelang staat ze op gras dan?
kun je het niet een aantal uur doen, of op een kale weide zetten?