Hoe is het daar dan mee nu?
Je zou ons de uitkomst melden

Sterkte met jouw paard.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IMJ schreef:Marietje, ik meen me te herinneren dat je al een hele poos geleden in het andere topic had gemeld dat een vrijwilliger (nou ja, paard met cushing) zich gemeld had..
Hoe is het daar dan mee nu?
Je zou ons de uitkomst melden
Sterkte met jouw paard.
Meert schreef:Kan het geen kwaad om glucosamine te geven aan een paard met PPID? Ik ben al een paar keer tegengekomen dat glucosamine wordt afgeraden vanwege het kunnen doen stijgen van glucose in het bloed (en daarmee insuline). Of is dit meer iets waar je op moet letten als je paard IR is?
geerke schreef:dat kan ik mij nog herinneren!
Nou ja...nu kun je op je eigen paard het doen.Al met al niet leuk dat ze ook cushing heeft,maar goed.
Ik denk dat het net zo iets is als prostaatkanker bij mannen.Als je maar oud genoeg word krijg je het vanzelf.Geld ook voor cushing.
Komt het trouwens minder voor bij hengsten cushing?Dat heb ik ooit ergens gelezen.
Meert schreef:geerke schreef:dat kan ik mij nog herinneren!
Nou ja...nu kun je op je eigen paard het doen.Al met al niet leuk dat ze ook cushing heeft,maar goed.
Ik denk dat het net zo iets is als prostaatkanker bij mannen.Als je maar oud genoeg word krijg je het vanzelf.Geld ook voor cushing.
Komt het trouwens minder voor bij hengsten cushing?Dat heb ik ooit ergens gelezen.
Wat ik er zo snel over kan vinden heeft geslacht geen invloed op het wel of niet voorkomen van PPID.
Hier staat er een klein stukje over: http://www.prascend.com/Veterinarian
Bij dit onderzoek ook geen verschil: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.2042-3306.2012.00578.x/full
Citaat:Maris schreef:
Over kurkuma schrijft dr Kellon :
fargo schreef:Er zijn echt wel sites te vinden waarop staat dat het vaker bij merries voor (lijkt te komen) komt en dat het met name paarden zijn die gedurende hun leven te zwaar geweest zijn en van oorsprong sobere paarden(rassen) zijn die eigenlijk zich met weinig kunnen redden (en dus eigenlijk hun hele leven te veel binnen krijgen).
IMJ schreef:Reclame over bioresonantie hoef ik ook niet. Wel vind ik het prima jouw ervaringen te horen en ben ik benieuwd welke periode jouw onderzoek in zal gaan nemen.
Graag hoor ik je bevindingen over jouw paard.
Ben net als JP eigenlijk benieuwd hoe het geconstateerd is.
Pandora2 schreef:fargo schreef:Er zijn echt wel sites te vinden waarop staat dat het vaker bij merries voor (lijkt te komen) komt en dat het met name paarden zijn die gedurende hun leven te zwaar geweest zijn en van oorsprong sobere paarden(rassen) zijn die eigenlijk zich met weinig kunnen redden (en dus eigenlijk hun hele leven te veel binnen krijgen).
![]()
Hier ten huize 2 voorbeelden...2 merries .....alleen dat van die sobere rassen klopt hier niet...1 kwpn en 1 oldenburger
, maar goed, baas heeft het toch klaargespeeld om ze lange tijd te dik laten te zijn
fargo schreef:WEL LEZEN JONGENS ..
In haar post staat:
Bij beide is bloedonderzoek geweest om de ACTH vast te stellen (mijne 70,3, de ander 305).