Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Niet verwacht maar helaas, op vakantie nu met mijn pony en hij heeft last van stof en/of pollen.
Hoe droger het hier is hoe erger, na regen heeft hij het niet ik houd het zelf op stofallergie.
Een neusnetje werkte wel maar niet genoeg, dus ik heb vanmiddag een vliegenkap met heeel fijn gaas gekocht en dat spul in zijn neusnetje genaaid.
Gelukkig werkt het!![]()
Ik heb ook Pulmar gekocht op advies van de winkel, een kruidenmix voor de luchtwegen..
Op stal hoest of proest hij niet maar in de paddock en buiten blijft hij maar blazen en proesten, zelfs met standaard neusnetje.
Iemand ervaring met Pulmar?
moonfish13 schreef:Nou mijn pony hoest nog steeds niet meer.![]()
Ondanks dat hij verdacht werd van stofallergie gaat het op stal met stro prima.
Nu is hij verhuisd naar een grote stal met grote uitloop met een deel beton met toegang tot de wei met twee andere paarden.
Mazzel dus, hij staat zonder deken en dat wil ik zo laten.
Syrianda schreef:Mijn pony is onlangs verhuisd naar een andere stal.op de vorige stond hij onder de winter voorraad hooi. Nu heeft hij er frisse en ruime stal op vlas. Hij krijgt voorlopig kuil.
Hij ging hoesten door het hooi. Hij stond op vorige stal ook al 2 jaar op vlas. In hoeverre kun je ervan uit gaan dat zijn reactie enkel komt door het hooi? Iemand ervaring dat stro wel gaat maar hooi niet?
Ik ban stro nu ook. Maar ik vraag me af of dit ook moet.
Mijn dierenarts geeft aan dat je beide moet vermijden. Ben vergeten te vragen of het paard ook puur alleen op 1 van de twee kan reageren.
Syrianda schreef:moonfish13 schreef:Nou mijn pony hoest nog steeds niet meer.![]()
Ondanks dat hij verdacht werd van stofallergie gaat het op stal met stro prima.
Nu is hij verhuisd naar een grote stal met grote uitloop met een deel beton met toegang tot de wei met twee andere paarden.
Mazzel dus, hij staat zonder deken en dat wil ik zo laten.
Hoe lang staat ze nu weer op stro? Hoe lang heeft ze al de allergie?
jobamara schreef:Dat is lastig, zowel stro als hooi bevatten schimmelsporen en stofmijten. Als het nu goed gaat zou ik het eerst een maandje zo houden. Daarna zou je het voorzichtig kunnen proberen, zelf kijk ik vaak naar de kleur van het neusslijmvlies, zodra dat rood wordt is het foute boel, kijk maar eens bij paarden die geen last hebben voor een kleur vergelijk.
Top dat je een fijne plek gevonden hebt, hele goede keus zo te lezen, succes.