[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Madeliefjes

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:55

Ja antibiotica kan zeker een trigger zijn en ik zou als ik jou was zo snel mogelijk aan een drainage kuur beginnen. Eruit met die zooi en de organen weer allemaal lekker aan het werk zetten en laten herstellen.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:57

Oei oei, ik heb met derfen besteld.
Ik hoop echt dat het iets is want ik vind 50 euro toch best duur :=

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:57

50 euro?? Zeker inclusief verzendkosten??

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:58

Ja incl,
ik weet ook niet hoelang je ermee doet.
Maar als het werkt dan is het natuurlijk helemaal niet duur, als mijn paard zo goed als jeukvrij kan zijn dan ben ik happy

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:01

Ik denk dat je er best lang mee kan doen. Het hoeft er niet zo dik op zeg maar. Het is wel dun spul. En echt handschoentjes aan doen hoor. ANders wil niemand meer iets met je te maken hebben.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:03

:').
Gewoon van die plastic verfhandschoentjes goed?

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:04

Madeliefjes schreef:
Ja antibiotica kan zeker een trigger zijn en ik zou als ik jou was zo snel mogelijk aan een drainage kuur beginnen. Eruit met die zooi en de organen weer allemaal lekker aan het werk zetten en laten herstellen.

Helpen brandnetels ook, of is er toch een extra kuurtje nodig? Er staan best wat netels op de weide, we waren net van plan om ze af te maaien (we laten ze altijd drogen, dan eten de paarden ze op). Verder probeer ik alle tips door te nemen, middeltjes genoeg (helaas werken ze niet altijd bij elk paard). In elk geval zal ik het probleem van binnenuit moeten aanpakken.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:06

Ja brandnetels zijn ook goed met wortels en al, groene leem kan ook maar het beste is toch echt Drainage compositum te gebruiken. En eigenlijjk als ik jou was zou ik ook een kuur probiotica geven. Die van de Groene os is ook zeker ok!! Na antibiotica altijd doen. Draineren en probiotica!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:07

Kiim schreef:

Ja is ok. Als ze maar goed waterdicht zijn zeg maar. Die lucht gaat echt niet meer van je handen...... :P Ik kan er over mee praten!! Ondanks dat ik handschoentjes aan had.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:23

Kiim schreef:
Je kunt een proefflesje bestellen, is volgensmij niet zo gek duur..

Ah ik had begrepen dat die niet meer te krijgen waren, maar toch maar een mailtje aan wagen dan.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:23

O dan weet ik het ook niet hoor..
Ik heb er verder niet meer naar gekeken

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:48

Spannend Kiim!!!

Hoop voor je dat het goed werkt!

(mocht het niet werken, dan wil ik de fles wel voor een leuk prijsje van je overkopen ;) )

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:49

Haha vooral dat leuk prijsje zeker :)).
Nee ik zal het onthouden, ik ga er maar vanuit dat het gewoon werkt

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:56

Nou had eerst van die doktershandschoenen, maar dat was geen succes. Ga nu huishoud handschoenen gebruiken.

Al zit de geur toch overal hahahaha.

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:35

Sanet schreef:
Divoza heeft een mooie oplossing geboden. Ik mag de deken na het zomerseizoen komen brengen en dan zetten ze er netjes een nieuw stuk eroverheen. Top dus..! Ik heb wel bij Epplejeck een nieuwe RSIH besteld, nu met 20% korting. Dus dat was te mooi om te laten liggen.. :)

@ Sanet: wat een keurige oplossing en super dat je een tweede RSIH met korting hebt gevonden +:)+

Ik ben ook erg blij met mijn tweede exemplaar, dat scheelt een hoop met wassen, hoef je niet zo te haasten ;)

Algemene vraag over de Drainage Compositum, wanneer merk je hier iets van of merk je soms niets aan je paard? Ik geef het nu bijna 2 weken, maar vroeg me af of ik iets moet zien of dat gewoon de jeuk minder kan/moet worden na een tijdje.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:24

Ik ben inderdaad heel blij met de geboden oplossing door Divoza. Als het goed is, heeft een vriendin van mij de dekens opgehaald bij Epplejeck. Dus ik helemaal blij! Voor overige geinteresseerden. Bij Epplejeck nu dus 20% korting op alle zomer/vliegendekens.. dat maakt de normale prijs van 155 euro van de RSIH nu op 125 euro. Zelfde prijs waarvoor je hem uit het buitenland kunt halen. Boven de 60 euro bestellingskosten bij Epplejeck geen verzendkosten... dus kooopje!

Ik lees hierboven iets over brandnetels..
Ik heb altijd begrepen dat brandnetels vrij eiwitrijk waren?
Citaat:
Nog enige weetjes over de brandnetel. Brandnetel is ook rijk aan vitamine A, C, B2, B5 en eiwit.

Ik vraag me dus af, in afweging om of brandnetels of drainage te gebruiken, of brandnetels dan echt wel beter is.. ?

Ik ben inmiddels 3 dagen klaar met mijn 2e flesje Drainage. En hou het eerst hier even bij. Ik merk voornamelijk veel verschil (qua hardheid en diepte van de groeven) of ik wel of niet veel doe met Sybrich.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:31

hebben jullie ook filmpjes van het voelen aan de manenkam?
Ik vind het zo moeilijk te bepalen altijd of de manenkam nou hard is of niet. Heb gisteren even mijn hand bovenop gelegd en toen wat gewiebeld en alles wiebelde gewoon mee.
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet bij een paard met een harde manenkam?

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:48

Ik heb ondertussen dus een tijdje geprobeerd de manen van mijn paard in te vlechten (hij had erg last van haaruitval onder zijn RSIH). Het invlechten op zich beviel eigenlijk niet zo goed. Zijn manen zijn niet erg lang en op een plaats dus erg dun waardoor de vlechten niet goed bleven zitten en zelfs loskwamen. En dus vielen zijn manen nog steeds even hard uit.

Ik heb nu wel een product gekocht dat de haargroei zou moeten stimuleren en dat ook zou helpen tegen 'huidklachten'. Het is niet echt een middel tegen ZE, maar een gewoon verzorgingsproduct. De manen worden hierdoor erg vet en ik heb de indruk dat ze nu minder erg uitvallen. Hopen dat dat zo blijft! (En ook maar hopen dat het inderdaad de haargroei stimuleert.. al geloof ik daar niet zo heel erg in, ik kocht het meer om het eens uit te testen.)
Het middel heet overigens MTG, ik heb het vanuit een westernwinkel.

Ik zat er ook aan te denken om Cavalesse te gaan gebruiken. Ik las eerder in dit topic dat dit goed in de smaak viel bij verschillende 'gebruikers'. Toen waren ze er echter nog maar net mee begonnen. Heeft er inmiddels iemand langere ervaring met Cavalesse? Valt het nog steeds even goed mee?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:39

ik heb juist slechte ervaring met vette manen!

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:50

opisop_shop schreef:
ik heb juist slechte ervaring met vette manen!

Ja? Welke ervaring is dat dan?
Bij mij lijkt het goed te gaan. Ik heb mijn paard vanmorgen nog eens lekker gepoetst en er kwamen geen manen los. Dus ik was daar best blij mee! Hij heeft ook helemaal geen schilfertjes meer tussen zijn manen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:50

juleke schreef:
Ik heb ondertussen dus een tijdje geprobeerd de manen van mijn paard in te vlechten (hij had erg last van haaruitval onder zijn RSIH). Het invlechten op zich beviel eigenlijk niet zo goed. Zijn manen zijn niet erg lang en op een plaats dus erg dun waardoor de vlechten niet goed bleven zitten en zelfs loskwamen. En dus vielen zijn manen nog steeds even hard uit.

Maak je de vlechten niet te groot dan?
Toen ik begon met vlechten zag het er nog zo uit:
Afbeelding

Je moet het eigenlijk ook niet super strak vlechten, want dan trekt je paard met grazen of hooi eten de manen alsnog uit de vlechten.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:47

Zo vol zou ik mijn vlechtjes niet eens krijgen.. Ik maakte ze wel iets 'brederr', maar dat was meer omdat ik anders niet genoeg haar bij elkaar kreeg om een vlecht te maken. Op het uitgedunde stuk heeft hij nog wel enkele lange manen, maar wel slechts heel weinig. Ik zal straks eens proberen een foto te maken van hoe zijn manen er nu uitzien.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:11

Madeliefjes schreef:
Ik denk dat je er best lang mee kan doen. Het hoeft er niet zo dik op zeg maar. Het is wel dun spul. En echt handschoentjes aan doen hoor. ANders wil niemand meer iets met je te maken hebben.

volgens zeggen doe je een jaar met een fles. Is ook een jaar houdbaar.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:14

Madeliefjes schreef:
Kiim schreef:

Ja is ok. Als ze maar goed waterdicht zijn zeg maar. Die lucht gaat echt niet meer van je handen...... :P Ik kan er over mee praten!! Ondanks dat ik handschoentjes aan had.

tja maar dan gebruik je handschoentjes en dan aai je je pony en dan stink je nog een uur in de wind

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:10

Ja kom me ook hier melden. Ik heb vorig jaar een pony overgekocht van de manege hier in de buurt. Daar kwam ze alleen nooit buiten. We hebben haar op 31 December verhuisd naar een nieuwe stal en nou heeft ze gelukkig de mogelijkheid om op de wei te staan. Ik had haar naam al is hier op bokt ingetypt en toen kwam ik een post tegen dat toen ze op de manege kwam haar manen en staart helemaal weg waren. Toen heb ik al gelijk tegen mijn dochter gezegt dat we haar goed in de gaten moesten houden. Op de manege schuurde ze niet echt en ik heb wel gevraagd of ze last had, maar volgens de eigenaar had ze nergens last van. Helaas wel dus. Een week of 4 geleden is ze begonnen met schuren in haar stal. Ik ben toen gaan zoeken wat er behalve gelijk een deken nog meer aan te doen is. Ik kwam toen dode zee zout tegen. Ik heb bij het kruidvat een paar kilo gehaald. Nou hebben we met een plantenspuit haar manen en staart op de plekken ingespoten en wonderlijk schuurde ze niet meer. Om de 2 dagen herhalen en de dag erna uierzalf erop. Nou was vorige week de plantenspuit leeg en hebben we het even aangekeken hoe het ging en helaas heeft ze gisteren haar staart open geschuurd en ook weer aan haar manen geschuurd. We gaan vandaag weer beginnen met het dode zee zout. Maar waarschijnlijk als het erger gaat worden zal ik toch een deken voor haar gaan halen.

...............En zodra ik een deken moet gaan kopen, wat zijn goede dekens ?
Wat kan ik voor haar nog meer doen om te zorgen dat ze zo min mogelijk last ervan heeft?