[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:11

nou dan kun je het toch beter hier neerzetten?
scheelt je weer pb's beantwoorden Haha!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:14

je kan bellen naar: 0492-351140

dan kan het opgestuurd/opgehaald worden Knipoog

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:14

als je het zelf kunt maken waarom zeg je het dan niet gewoon ??

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:51

Ja inderdaad Knipoog
je kan ook de mensen hier helpen door het gewoon te plaatsen
Wat zit er in dan?

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:31

de eigenaar wil de paarden tot de volgende slechte periode buiten laten staan.. probleem is dat het super moderrig en nat is.. bij 1 van de paarden is de mok al weg, bij de ander nog niet. die wou ik nog een periode van 5 dagern smeren, maar dat gaat nu gewoon echt niet.. ik heb de modder al proberen weg te halen, maar dat lukt niet. en als ik de zalf eroverheen smeer heeft het al helemaal geen nut, en sluit het de viezigheid juist op. over 2 week word ik geopereerd, dus dan kan ik ook niet meer smeren..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:37

MaaikeMo schreef:
kingbilly, aan chronische mok kan je eigk niks doen, gaat nooit meer weg Knipoog

Wat een onzin Bloos
Het zal altijd terug blijven komen, dat is iets anders. Je kan ze ook periodes wel mokvrij hebben en met juiste behandeling misschien zelfs houden. Het is alleen heel erg arbeidsintensief en vaak kostbaar.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:38

aliesjeh schreef:
de eigenaar wil de paarden tot de volgende slechte periode buiten laten staan.. probleem is dat het super moderrig en nat is.. bij 1 van de paarden is de mok al weg, bij de ander nog niet. die wou ik nog een periode van 5 dagern smeren, maar dat gaat nu gewoon echt niet.. ik heb de modder al proberen weg te halen, maar dat lukt niet. en als ik de zalf eroverheen smeer heeft het al helemaal geen nut, en sluit het de viezigheid juist op. over 2 week word ik geopereerd, dus dan kan ik ook niet meer smeren..

Staan ze dag en nacht buiten?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:50

Limerick schreef:
Ja inderdaad Knipoog
Wat zit er in dan?

lijkt me niet.. het is hun recept.. en dan krijg ik die te weten.. en dan overal rond te vertellen? lijkt me ook best oneerlijk niet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:12

tja dat is het risico van recepten weggeven Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:30

MaaikeMo schreef:
Limerick schreef:
Ja inderdaad Knipoog
Wat zit er in dan?

lijkt me niet.. het is hun recept.. en dan krijg ik die te weten.. en dan overal rond te vertellen? lijkt me ook best oneerlijk niet?

Imo moet je het dan ook niet zelf maken en weggeven Bloos Verwijs mensen dan naar je kliniek.

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:13

Ik meld me trouwens ook nog even..
gelukkig heeft sueño al tijden geen mok meer, de laatste keer was in januari.
hij had het best erg, open in de holte en ook rasp.
DA is gekomen en heb vetaderm gehad wat bij mij super goed werkt!

dus even een tip: Vetaderm (let op mag niet op je handen komen)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:22

heb ik inderdad meer goede berichten ove gehoord,zou ook goed werken bij eczeemplekken.

bij appie is het nu weg gelukkig dus hoeft dit topic niet meer te bezoeken Haha!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:05

Richtje schreef:
aliesjeh schreef:

ja ze staan dag en nacht buiten.. als ze weer op stal gaan dan staan ze snachts op stal en overdag in de bak.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:32

aliesjeh schreef:
Richtje schreef:

ja ze staan dag en nacht buiten.. als ze weer op stal gaan dan staan ze snachts op stal en overdag in de bak.

Overdag buiten is niet zo'n probleem. Als je het dan 's ochtends met uierzalf insmeert en 's avonds goed droog maakt voor ze naar binnen gaan, komt dat wel goed.
En ik heb mijn merrie ook behandeld toen ze 24/7 buiten liep. Zeker met het weer zoals het nu is, gaat dat prima! Maar dat houdt wel in dat je er 2 of meer keer per dag er even tijd voor moet kunnen en willen maken.

dilaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:23

Hey hallo!
Aqita heeft ook last mok! Wij hebben de DA erbij gehad en heeft een goedje voor haar gemaakt. Dat spul werkte voor geen meter dus heb ik zelf wat bedacht. Ik werk zelf in de zorg en we gebruiken daar veel sudocreme. Dus heb ik eens geprobeerd om eerst haar been te laten weken in warm water om ze de kosten eraf te krijgen.Toen gewassen met betadine shampoo, Daarna ingesmeerd met sudocreme en daarover dik ingesmeerd met vaseline (waardoor er geen vocht bij kan komen, maar toch verzorgend voor de huid) Dat hielp meteen! Echt super!

Maar omdat het vaak (vooral bij dit weer) terug komt is het gewoon rottig. Maar nu hoorde ik dat je je paard er ook tegen kan inenten?? Weet iemand daar wat van af? Het lijkt me sterk omdat het bacterieel is maar als het waar is zou dat geweldig zijn! dus Als iemand er wat van weet, laat me het alsjeblieft horen!!

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:48

Er schijnt een enting voor te zijn, maar als je paard daar allergisch voor is (weet je niet van te voren) kan je paard zomaar dood neervallen. Anders even erop zoeken, er was een tijdje terug nog een topic over!

dilaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:49

oh dan ga ik daar even op zoeken. Heel erg bedankt!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:36

Mijn paard heeft nu ook mok!
Op beide (witte) achterbenen. Vooraan geen last.
Ik heb het nu eerst ontsmet met Isobetadine en nadien heb ik er uierzalf opgesmeerd. Maar die zalf houdt het toch ook vochtig niet? Ik heb de benen niet gewassen met Isobetadine maar enkel ontsmet...Is dit ook goed of die ik er meer kwaad dan goed mee?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:21

lurax huidzalf van cavalor.
lichtjes inmasseren de dan loskomende korsjes weghalen, dat wat nog blijft zitten niet forceren, maar laten zitten.. dit doordoen totdat alles weg is.
duurde bij mij toen nog geen 2 weken dacht ik

zo ziet het er uit
Afbeelding

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:27

MaaikeMo schreef:
Limerick schreef:
Ja inderdaad Knipoog
Wat zit er in dan?

Iets op mn paard smeren waarvan ik niet weet wat erin zit lijkt me iets oneerlijker
Dus ik pas voor jouw geheime receptje Knipoog

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:06

pff mag ik me ook weer melden? na echt een periode van mokvrij (sudocrem mijn wondermiddel) patsboem in 1 klap weer mok, benen weer dik enzovoorts..

gelukkig nog geen dierenarts met AB nodig gehad maar ben bang voor wat komen gaat Knipoog november was ik een jaar dierenarts af wat betreft mok :'(
nu maar weer gelijk sudocrem erop! goed soepeltjes houden in die holte en hopen dat ik weer mokvrij wordt!

maare een middel zonder te weten wat erin zit op mijn paard smeren (en dan op het kwetsbare gedeelte) lijkt me idd niet tof!
en we zitten idd in dit topic om mekaar tips te geven en te helpen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:40

als het dan weer terugkomt is de afweer van je paard niet zo denderend?

ik geef mijn pony nu een dranaige kuur van de paardendrogist,dat helpt het lichaam te zuiveren

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:42

*klopt af*

Maar hier lijkt de mok eindelijk op te knappen Pling We zijn er nog niet, maar de huid wordt steeds rustiger en de periodes dat ze een terugval heeft worden korter en minder heftig.
We zijn ook al weer ruim 11 weken aan het smeren en behandelen. Dus mag ook wel eens!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:55

Mijn lieve orchidee heeft sinds vorige week mok op beide voorbenen.
Eerst waren het de droge korstjes die ik meteen heb behandeld met mokzalf. Echter is het totaal niet beter geworden en is 1 voet
natte mok geworden. Beide benen zijn dik en ze is stijf tijdens het lopen en kreupelt tijdens de draf in de weide.
Ze ontlast echter de voorbenen niet want als ze vast staat staat ze achter op rust dus met de druk op de voorbenen.

Vandaag heb ik haar kootholtes eerst goed afgespoten met koud water en een redelijke harde straal. Vervolgens haar voeten 5 minuten in lauw water met soda gezet om zo de mok te desinfecteren.
Vervolgens de holtes goed afgedroogd met een zachte handdoek en toen deze droog waren deze ingesmeerd met groene zeep. Volgens mijn schoonvader zou dit desinfecteren, de rommel naar buiten laten komen maar de viezigheid weer buiten laten.
Heeft iemand ervaring met deze methode of nog tips en adviezen..

Ik heb op bokt heel veel gelezen over verschillende methodes maar op zondag had ik geen biotex, sudocreme o.i.d bij de hand.
Als het dinsdag niet beter is schakel ik de DA in.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:01

De behandeling met groene zeep ken ik wel, maar op een iets andere manier. Ik moest van de VA de mok insmeren met groene zeep, een half uur in laten trekken en dan afspoelen waarbij de korstjes als het goed is zo week zijn dat ze ook meekomen. Om het dan daarna goed droog te maken en met een mokzalf oid in te smeren.