ze had een band om bij de vorige eigenaar, die heb ik gelijk verwijderd.
paard ging wel meer luchtzuigen toen. ze werd mager en kreeg koliekaanvallen. (10 in 3 maanden tijd ongeveer)
ik heb haar helemaal laten onderzoeken, mest, urine, bloed, echoscopie van de maag/slokdarm. niks te vinden, ze is verder gezond. ik was er helemaal mee aan, want zo vaak koliek is voor haar natuurlijk vreselijk. ik ben andere voeding gaan proberen, hielp ook niks.
maar nu denk ik toch de oplossing te hebben.
ze staat overdag buiten, s'nachts binnen, krijgt onbeperkt hooi en ik voer haar s'morgens en sávonds muesli.
haar box is ingesmeerd met cribox en ze zuigt dus niet meer (sommigen zullen hier wel commentaar op geven, maar er is dus lichamelijk niks aan de hand). ze is enorm opgeknapt, ze is gegroeid en ziet er weer supergoed uit, en is geen ander gedrag gaan vertonen. dit doe ik nu zo sinds december, dus het gaat erg goed

ik longeer haar nu 4 keer per week(rij nu niet i.v.m. zwangerschap.) nu ben ik nog even in dubio of ik hiermee doorga, of haar toch wil gaan verkopen, anders word ze zolang niet gereden (weet ook niemand die haar kan rijden). en dat is zonde, ze is net 5 jaar en kan ontzettend goed lopen (merrie van gribaldi) alleen het nadeel is dat ze nu bijna een jaar heeft stilgestaan, omdat ze zelf eerst ziek was, en ik nu zwanger ben.
nou ja, ik moet er nog even goed over nadenken.