[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LanocaJarig

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 04:39

Ik lees ook nog steeds trouw mee, je zult zien dat de nieuwe weefsels op een gegeven moment de wondranden naar elkaar toe zullen trekken. Maar goed dat het naar buiten is gekomen, dat het zo groot is geworden, wie had dat kunnen weten.
Wat een bikkel is Kya.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:19

Zo dat is een serieuze buikwond.
Maar je ziet dat de huid nu mooi roze is en aan het genezen. Dit gaat goed komen en vooral met mesitranzalf.
De randen van de wond zijn ook rustig .
En de stoma ziet er ook top uit, zelf denk ik dat de rand nog wat gaat slinken dus niet zo dik meer blijft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:12

Mooie wond, wel enorm groot. Mij is het ontgaan waar dit nu vandaan kwam. Kan iemand dit nog verduidelijken (anders ga ik wel terug lezen hoor).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:28

pien_2010 schreef:
Mooie wond, wel enorm groot. Mij is het ontgaan waar dit nu vandaan kwam. Kan iemand dit nog verduidelijken (anders ga ik wel terug lezen hoor).

Bindweefselinfectie pien_2010!

Het is inderdaad een grote wond maar ziet er netjes roze uit. Ze geneest goed zo te zien.
Je krijgt het ook niet voor iets he TS!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:32

Het ziet er goed uit die wond! Moet je nagaan hoe goed haar lichaam verder nog functioneerd dat ze dit ook nog kan laten genezen.

Die vetjes zulllen ook komen als ze straks helemaal hersteld is hiervan. Kost ook allemaal energie.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:20

Het is maar goed dat ik dit gisteren niet meer heb gezien terwijl ik aan het eten was. Damn schrok mij een bult toen ik die foto's zag. Wat moet dit haar pijn hebben gedaan. :oo

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:36

goeiemorgen, ik zag een aantal pagina's erbij en schrok even maar gelukkig alles ok :D
heftige wond maar wat ziet het er al mooi uit ! twee weken tijd en dan al zo'n verbetering, super !
heel bijzonder om al die veranderingen te volgen, ook ik hoop dat je nog heel veel jaren plezier gaat hebben met je meisje <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:02

Stoma ziet er mooi en rustig uit.
De buik, zo dat is een beste wond, maar ook die lijkt al mooi te genezen op de foto's. Ik snap goed dat je ze eerder niet wilde plaatsen.
En ook snap ik je twijfel in alles bij elkaar heel goed hoor. Maar jullie hebben zelf altijd naar haar gekeken. Wat gaf ze zelf aan? Hoe was haar vechtlust nog?
Jullie zijn er nog lang niet, maar het gaat er wel steeds gunstiger uitzien allemaal.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:09

chanicha schreef:
pien_2010 schreef:

Het is inderdaad een grote wond maar ziet er netjes roze uit. Ze geneest goed zo te zien.

Ik bedoelde dat je het ook niet voor niets krijgt!
Iets met een versleten Ipad en niet meer kunnen wijzigen :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:21

Arme Kyara, wat een wond zeg.

Ja nu snap ik het vele slapen en het moeite hebben om overeind te komen.

De wond zelf zal ze niet voelen maar de (trekkende) huid er omheen wel.

De wond ziet er ontzettend goed uit. Dus dat komt wel goed nu.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 10:36

chanicha schreef:
pien_2010 schreef:

Inderdaad bindweefselinfectie. Doordat de hechtingen 2 dagen na de operatie waren losgekomen is er mest en troep haar buik ingelopen.
Het is dus helemaal naar voren gezakt, loopt natuurlijk ook af, zeker zo mager als zij is.

Lieve reacties allemaal. Vond het best eng om de foto te plaatsen.

Ja is heftig, we hebben ons ook vaak afgevraagd wat we haar toch allemaal aandoen. Maar dan kijkt ze je aan met die eigenwijze kop van "wat zeur jij nou weer" :roll:

Ze laat zich ook heel goed behandelen, wat het genezingsproces natuurlijk bevorderd.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:22

Heftige wonde, maar ziet er mooi uit.
Hier ooit een paard gehad met een opengehaalde buik (paard over weidepiket gelopen en buik opengehaald, darmen zelfs uit buikholte). Dat paard heeft er een jaar over gedaan om te genezen. Ook een infectie gehad.
Je zal niet anders kunnen dan het tijd geven en verder even goed te verzorgen zoals jullie bezig zijn. Je doet het prima, bewijs daarvan is een hele mooie wondgenezing!

Toendertijd moesten wij met dat paard iedere dag 3 kwartier wandelen aan de hand. Volgens de toenmalige dierenarts bevorderde dat de genezing (en nog iets, maar dat ben ik vergeten, is meer dan 20 jaar geleden). Paardje liet zich toen supergoed verzorgen, ook al was het een "zenuwpees" (koerspaardje).

We duimen voor je, maar weet dat je het prima doet! Ik begrijp je twijfels wel helemaal... is ook moeilijk voor jullie denk ik!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 12:18

Holy oliebol ze draaft door de wei en zelfs stukje galop. Haar grote vriend er maar bij gezet.
<3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 28-02-19 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:20

mirjamalvaro schreef:
Holy oliebol ze draaft door de wei en zelfs stukje galop. Haar grote vriend er maar bij gezet.
<3

Mooi toch!! Betekend geen pijn en nog beter in haar vel.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 12:21

*\o/*

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:27

Ooooo zo fijn, ze voelt zich goed!!!!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:46

Wat heerlijk om te zien dat ze weer echt blij is!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:49

Ik snap dat je de buikfoto's niet direct hebt laten zien, laatste foto vind ik er heel netjes uitzien. Snap nu wel dat je potten vol Mesitran nodig hebt om dat te behandelen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:53

Ik kan me ook nog een topic herinneren van een pony die heel erg gewond was geraakt met een natuurlijke dekking (als ik het me goed herinner en schimmeltje). Die wonden waren ook super geheeld met de mesitran. Je kunt nu bij Kya ook wel goed zien wat het effect ervan is, het heelt echt heel mooi.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:39

Ik ben ook wel benieuwd naar de verdere genezing van de buikwand TS, zou je daar af en toe een foto van willen plaatsen? Altijd wel interessant om te zien hoe zoiets nou geneest.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:02

Wat een heerlijk filmpje zo dravend door de wei. Ze voelt zich duidelijk een heel stuk beter *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 14:13

Mona81 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de verdere genezing van de buikwand TS, zou je daar af en toe een foto van willen plaatsen? Altijd wel interessant om te zien hoe zoiets nou geneest.

Dat durf ik nu wel aan na de "positieve" reacties. :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:16

Laurabram schreef:
Ik kan me ook nog een topic herinneren van een pony die heel erg gewond was geraakt met een natuurlijke dekking (als ik het me goed herinner en schimmeltje). Die wonden waren ook super geheeld met de mesitran. Je kunt nu bij Kya ook wel goed zien wat het effect ervan is, het heelt echt heel mooi.

Die merrie heft het uiteindelijk niet gered.

Maar dat kwam niet door de mesitran :+

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:24

Ze voelt zich duidelijk beter en heeft ook meer energie, heel fijn om te zien!
Ik snap ook dat je de buikfoto's niet meteen geplaatst heeft. Als je dat wel had gedaan had je een emmer met meningen over je heen gekregen en het was al lastig genoeg.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:26

Onali schreef:
Laurabram schreef:

Die merrie heft het uiteindelijk niet gered.

Maar dat kwam niet door de mesitran :+

O echt? Dat heb ik dan weer niet meegekregen. Maar die was ook wel echt serieus gewond toen.