Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BigBen schreef:Mizora schreef:@BigBen: Glucobalance is een kruidenmengsel dat als volledig mengsel niet wetenschappelijk getest is, dat is iets anders dan kwakzalverij.
Glucobalance is niet wetenschappelijk getest, maar het wordt verkocht met de slogan "Het product is een aanvullend diervoeder dat ervoor zorgt dat de receptoren gevoeliger worden voor insuline waardoor de glucoseopname verbeterd wordt". Zo'n claim, zonder enig bewijs, is pure kwakzalverij.
BrittS schreef:Hoe lang duurde het bij jullie voor je de uitslag kreeg van de PSSM2 test? Ik weet toch vrijwel zeker dat ik 3 weken zag staan, dus ik heb elke dag 3x ingelogd om te kijken deze week, maar nog niks
Mac schreef:Niet fijn BrittS, maar ik kan me voorstellen dat het ook wel fijn is om het te weten.
Wat dingetjes bij elkaar over P4 (misschien voor anderen ook handig om bij elkaar te hebben staan)
Van PSSM.eu:
P4 is een mutatie van het MYOZ3 gen, een gen dat myozenine3 codeert. Myozenine is een component van de Z-disk die andere Z-disk eiwitten bindt en deze mutatie tast derhalve de integriteit van de Z-disk aan. In muizen is dit mechanisme al aangetoond; bij mensen zou dit tot op heden onopgeloste spierproblemen kunnen verklaren.
Van PSSM & MFM Awareness:
[ Video ]
Over P4 is dus helaas het minst bekend omdat dit niet een variant is die ook bij mensen voorkomt.
Je zou ook eens in de Facebook groep kunnen vragen naar ervaringen. Eén van de beheerders heeft ook een paard met P4 en heeft zich er goed in verdiept.
BrittS schreef:Duidelijk en interessant filmpje, klinkt toch wel heftig. Bedankt voor het delen! Ik heb al even zitten zoeken op de facebookpagina, maar over specifiek P4 is niet persee heel veel te vinden. Ga de komende tijd nog even verder spitten natuurlijk en anders zal ik haar eens vragen.
Ik merk trouwens niet heel duidelijk verschil op het dieet in de dagelijkse dingen. Hij krijgt het nu ruim een maand. Al duurde de aanval van laatst niet heel lang, de eerste aanval in 2017 duurde toen echt weken, toen kreeg hij dat dieet niet en wist niemand wat er mis was, dus wellicht heb ik hem er toch een soort van mee gered deze keer..