Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Euh, waarom geef je hem precies sp als hij nog goed kan kauwen ?
Grasbrok hoeft niet veel eiwitten te bevatten hoor. Maar veel paarden vinden grasbrok niet zo heel lekker. In principe kunnen de eiwitten ook geen kwaad ( wel bij nierproblemen ), het zijn veel vaker de suikers/ koolhydraten/ zetmeel die niet goed zijn voor sommige paarden.
6 kg sp voor een paard van 600 kg is een gewone hoeveelheid. Die 6 kilo sp vervangt 9 kilo hooi. Dus ook logisch dat je een paard van 600 kg naast 6 kilo sp ook nog hooi voert. Zeker omdat je zo ook nog extra vezels voert ( die een beetje in de sp missen ).
Jannepauli schreef:Ik zou een hele andere keuze maken.. namelijk beginnen met Prascend en zo snel mogelijk. Spierverlies en afvallen zijn symptomen van PPID en ondanks dat ik de bloedwaardenuitslag niet in detail ken, is mijn mening dat het 'chronisch ontstekingsniveau' eerder veroorzaakt wordt door een te hoog of te laag cortisolniveau door de verstoorde hormoonbalans als resultaat van PPID. Prednison gaat daarbij niet helpen en maakt het paard niet beter, met een risico op hoefbevangenheid. Dus nee, wél Prascend, géén Prednison. (Prednison wordt m.i. net wat te vaak gegeven als 'redmiddel' als de dames en heren DA het ook niet weten). Daarnaast zou ik het menu van het paard verbeteren - liever geen lucerne, wel een goed hooi en een vitamine/mineralen product met een lager kh/suiker dan PV Pavo18+.