[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:28

ik heb sowieso nog een bruine Boett buikflap, hoort bij een maat 7 deken. Waarschijnlijk ook nog wel een (ooit) witte variant.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:57

Fennadev schreef:
Alex heeft zijn buikflap gescheurd. Nu wordt deze wel genaaid maar een nieuwe/ tweedehands zou wel handig zijn. Wie weet waar ze los te krijgen zijn in maat 115?

Ik heb meerdere buikflappen liggen, ook Boett.
is wel maat 165 :j is dat maat 5 van Boett? Geen idee eigenlijk
Maar ik had die al eens omgenaaid voor appie omdat appie maar een kort buikje heeft..
bij mij komt er niet mer zo'n soort eczeem deken op.Mocht je er belang bij hebben dan geef je maar een gil,en kan ik die wel naar je toesturen,maak ik er ff foto's van zodat je weet dat het de goede is.

Bij ons vandaag geen laxt van de warmte, ik blij en poown ook *\o/*

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:22

[/quote]BravoT: had diegene het niet over Derfen? De eerste keer dat ik dat zag en rook moest ik ook heel sterk aan hoefteer denken :)[/quote]

Nee want had het in plastic potten dan was het denk ik wel in de orginele verpakking geweest en volgens mij zelf gemaakt, is een dierenarts, weet niet of iemand Tiele kent weet zo niet meer waar ie woont maar werkt door heel de wereld en komt aan huis

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:49

Ik antwoord ff snel omdat het onweer me wakker houdt.
Hoe klein valt de s variant van de bucas? Want maat 165 is een beetje erg aan de grote kant. Inmiddels is de oude buikflap genaaid en nu hopen dat ie het drie weken blijft volhouden want ga volgende week maandag op vakantie.
mijn pony valt in maat 00

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 05:01

BravoT schreef:

BravoT: had diegene het niet over Derfen? De eerste keer dat ik dat zag en rook moest ik ook heel sterk aan hoefteer denken :)[/quote]

Nee want had het in plastic potten dan was het denk ik wel in de orginele verpakking geweest en volgens mij zelf gemaakt, is een dierenarts, weet niet of iemand Tiele kent weet zo niet meer waar ie woont maar werkt door heel de wereld en komt aan huis[/quote]

Tiele woont in omgeving Hilversum. Persoonlijk laat ik hem niet in de buurt van mijn paard komen, maar dat is mijn mening. Hij heeft tijdje bij mij op stal gestaan.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:35

Citaat:
Nee want had het in plastic potten dan was het denk ik wel in de orginele verpakking geweest en volgens mij zelf gemaakt, is een dierenarts, weet niet of iemand Tiele kent weet zo niet meer waar ie woont maar werkt door heel de wereld en komt aan huis

Citaat:
Tiele woont in omgeving Hilversum. Persoonlijk laat ik hem niet in de buurt van mijn paard komen, maar dat is mijn mening. Hij heeft tijdje bij mij op stal gestaan.[

Ik kon hem niet maar kwam bij mensen waar ik sinds paar maanden een paard voor rij, zijn dingen die ik goed vind en dingen waarbij ik denk ja ja, zoals bovenstaande, ben wel benieuwd naar je bevindingen , misschien via bp , had wel meerdere mensen over hem gehoord en die waren wel tevreden en gingen naar hem toe als een andere/gewone dierenarts niets opschoot zeg maar/niet werkte, vind oa zijn borstbeen tacktiek omhoog brengen 10x niks , hou ik het Ff bij anders wijk ik teveel van topic af denk

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:51

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:31

ik dacht al…waar ken ik dat van :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:57

Soof89 schreef:
Dank voor de tips Safiera!

Een stalgenoot heeft een Pagony (wel in een maat kleiner). Ik zal die eens vragen of ik die mag passen.

Het innemen is misschien ook wel een idee, wist niet dat dat ook kon (had wel van borstverbreders etc. gehoord). Ik ga eens kijken of er in de buurt een reparatieservice zit.

Oh, ik weet niet of een maat kleiner passen zin heeft, Pagony valt al (bijna) 1 maat kleiner.
Zo past onze C-pony (die in de meeste dekens maat 165 heeft) perfect een Pagony maat 175, niks te groot :)

Onze pony's hebben gewoon met eczeem- en dazendeken op gestaan. Ze waren niet extreem bezweet.
's Avonds afgespoten en laten rollen. Ik gebruik niet eens een zweetmes, gewoon direct er na de bak in, en ze ploffen direct in het losse zand :P

Vooral fijn om het zweet er een beetje af te spoelen. Shampoo gebruik ik alleen als ik de staart schoon wil hebben, of voor een proefje. En natuurlijk af en toe de eczemer met ZT.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:12

Ik heb ook maar een deken besteld want ze had allemaal open plekjes bij de manen,rug,kont en buik. Nu hopen dat de deken heel bljft. Ze vond het zelf wel eerst raar en eng maar het went wel.

Afbeelding

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:28

Safiera schreef:
Soof89 schreef:
Dank voor de tips Safiera!

Een stalgenoot heeft een Pagony (wel in een maat kleiner). Ik zal die eens vragen of ik die mag passen.

Het innemen is misschien ook wel een idee, wist niet dat dat ook kon (had wel van borstverbreders etc. gehoord). Ik ga eens kijken of er in de buurt een reparatieservice zit.

Oh, ik weet niet of een maat kleiner passen zin heeft, Pagony valt al (bijna) 1 maat kleiner.
Zo past onze C-pony (die in de meeste dekens maat 165 heeft) perfect een Pagony maat 175, niks te groot :)

Onze pony's hebben gewoon met eczeem- en dazendeken op gestaan. Ze waren niet extreem bezweet.
's Avonds afgespoten en laten rollen. Ik gebruik niet eens een zweetmes, gewoon direct er na de bak in, en ze ploffen direct in het losse zand :P

Vooral fijn om het zweet er een beetje af te spoelen. Shampoo gebruik ik alleen als ik de staart schoon wil hebben, of voor een proefje. En natuurlijk af en toe de eczemer met ZT.

De pagony is inderdaad veel te klein voor haar in 195. Maar dit model trekt ook bij de schouders. Ik laat haar nu nog even met deze deken staan en probeer als het wat minder warm is de RSIH die ik heb liggen in de hoop dat die minder schuurt. Vorig jaar is dat muv de laatste twee weken de hele zomer goed gegaan. En anders toch maar een andere nieuwe kopen...

Afspuiten en rollen vinden ze hier nu ook heerlijk!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:33

Hier heb ik de giga gok genomen om toch de deken overdag af te doen en niks geen gejeuk of de stal in vluchten end.
Ben echt zo blij voor mn fjordje!!!
Ze staat gewoon bloot buiten in het zonnetje terwijl dat voorheen echt niet ging.

Op hoop van zege dat het zo blijft. _/-\o_

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:47

ik heb mijn oogst weer binnen welteverstaan brandnetels. Pluk ze langs de berm bij ons pad en droog ze onder de kapschuur. Paardjes vinden ze heerlijk en het is ook nog een goed voor ze. En dan vooral voor aura. het is nu wat minder warm? Of wen ik eraan ( ben geen zonnemens :(

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:40

Afbeelding

Afbeelding

Fin heeft ook weer een nieuw deken, vond het op tweedehands voor een prikje, dus ik dacht; laten we deze dan maar eens proberen alvoor ik zoveel geld tegen een rambo of boett aangooi.
Het was nogal een bedoening om die hals over het hoofd te krijgen, wist niet dat het hele deken over zijn hoofd moest, gelukkig is hij braaf en liet hij het allemaal goed doen :)

Hoevaak halen jullie dit soort deken eraf? Want het is niet op een twee drie aan, en dus ik vermoed dat uitdoen ook wel een karwei is :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:54

nee joh, dat stelt niks voor. Mijn merrie dook er op een gegeven moment zelf al in. Aantrekken: Zorg dat de deken al een beetje netjes over je onderarm hangt, met je rechterhand trek je het halsdeel zoveel mogelijk bij elkaar zodat het zo kort mogelijk is, dus alle stof wel vast blijven houden met je rechterhand. Naast peerd gaan staan, linkerhand is handig om ook het bij elkaar gehouden deel vast te houden :) over snuit van peerd trekken (stof bij elkaar houden) tot je niet meer verder kunt en dan vanaf bovenkant hoofd het halsdeel verder omhoog trekken over het hoofd heen. Zodra hoofd erdoor is deken alvast op de rug van peerd leggen. Nu heb je beide handen vrij om de boel verder te fatsoeneren :D Buikflap vastmaken: aan rechterkant van paard gaan staan, riemen door de lussen halen van de band die over de ruggengraat loopt en deze omslaan richting jezelf, zo blijft de buikflap hangen. Naar de andere kant lopen en buikflap vastmaken :D

uittrekken: buikflap losmaken en eraf halen. Bilkoorden etc. losmaken. Deken voorzichtig (statische electriciteit) omvouwen richting schoft. Deken optillen en richting oren paard doen en daarbij ook de stof van het halsdeel zoveel mogelijk weer erbij pakken zodat je zo weinig mogelijk stof hebt waar het hoofd nog doorheen moet. Sommige paarden vinden het nl. griezelig dat de stof over hun ogen gaat.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:00

Het is idd even een handigheidje. In het begin liep ik er ook mee te stuntelen, maar het went snel genoeg.

Ik doe de deken eigenlijk iedere dag even af. Ook als ik niets ga doen met Sally. Ik laat het in ieder geval even luchten.
En Sally vindt het ook heerlijk om even zonder deken te rollen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:49

Oké dankje voor de reacties :)

Vanmiddag het deken toch weer even afgehaald en zijn oude deken erop gelegd, hij stond helemaal te zweten... Vond het echt zielig.

Hij laat het gelukkig wel braaf toe zo over zijn hoofd, voor een tweejarige vind ik dat echt top! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:51

Er staan wel filmpjes van op youtube hoe je die aan en uit moet doen.
nette deken,ruime hals ook :j

Af doen was makkelijk bij de Boett die ik had.
alle riemen los, buikflap er af.
dan het staart /achterste deel over de rug gooien en ik gooide vanwege de statische kriebels :P en dat deel dan over de nek, en dan kon ik zo de deken er af halen.Was wel meer statisch dan de rsih!

Vandaag had ap het wel warm onder de rsih.
maar dat was nog minimaal gelukkig.nou dan gaat het de rest van de zomer ook vast wel goed.
temperaturen gaan wat omlaag na morgen,dus dan komt het goed :D

Hij heeft wel nog steeds mriebel bij zijn staartaanzet,
snap dat eigenkijk niet zo goed,maar zal wel te maken hebben met gras

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:31

De merrie bij ons duikt inmiddels ook zelf in haar deken :j
Maar die staat ook gerust even met het halsdeel over haar gezicht. Maar ook als haar hoofdkap verkeerd zit zodat ze niet veel kan zien, komt ze heel rustig aan: ja, zou je dit niet even goed doen? :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:40

Zo trof ik appie ooit zo aan

Afbeelding

:')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:57

Haha, die foto van Appie. Dan ben je blij dat je geen paniek zaaier hebt.

Ik was gisteren Sally aan het poetsen en tussen haar achterbenen en bij haar uier had ze veel korstjes en jeuk. Ik smeerde er een verkoelende verzorgende crème op. En toen tilde ze haar achterbeen zo op, dat ik er beter bij kon. Zo lekker vond ze het.
Dit heb ik nooit eerder gezien bij een paard. Doen jullie eczemers dit ook?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:19

Ah wat lief ook he, die eczemers zijn zo gewend aan al dat gefrutsel aan hun lijf dat ze lekker mee werken :D

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:30

Safiera schreef:
Maar die staat ook gerust even met het halsdeel over haar gezicht. Maar ook als haar hoofdkap verkeerd zit zodat ze niet veel kan zien, komt ze heel rustig aan: ja, zou je dit niet even goed doen? :+

Haha ja mijn fjord ook, stak haar snuit maar al te graag in de deken. Ik ben echt een kneus dus die deken zit altijd nog over haar ogen en zo als ik de rest naar achter gooi :') gelukkig vindt ze dat niet erg.

Arme beest werd hélemaal lek gestoken door de dazen. Op haar hoofd en tussen de benen allemaal bloed... Ikzelf bij het borstelen ook..
Gelukkig stond er nog anti-muggenspray dus dat heb ik snel opgedaan, was gelijk een heel stuk minder. Ik zet het paard op de wei, gaat gewoon in de volle zon gras staan eten -O- die heeft een zonnesteek denk ik :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:35

Safiera schreef:

Mijn Fries vond dat ook allemaal prima. Maar mijn huidige Spaanse dame…daar heb ik dus een eczeemdeken voor aan moeten schaffen die niet over het hoofd gaat

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:03

TinkerTreas schreef:
Haha, die foto van Appie. Dan ben je blij dat je geen paniek zaaier hebt.

Ik was gisteren Sally aan het poetsen en tussen haar achterbenen en bij haar uier had ze veel korstjes en jeuk. Ik smeerde er een verkoelende verzorgende crème op. En toen tilde ze haar achterbeen zo op, dat ik er beter bij kon. Zo lekker vond ze het.
Dit heb ik nooit eerder gezien bij een paard. Doen jullie eczemers dit ook?

Cherise trekt altijd een hele gekke-geniet-snuit als ik haar buik insmeer. Hals lang en neus in de lucht met een soort fleem lip.