Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fennadev schreef:Alex heeft zijn buikflap gescheurd. Nu wordt deze wel genaaid maar een nieuwe/ tweedehands zou wel handig zijn. Wie weet waar ze los te krijgen zijn in maat 115?
is dat maat 5 van Boett? Geen idee eigenlijk
[/quote]BravoT schreef:BravoT: had diegene het niet over Derfen? De eerste keer dat ik dat zag en rook moest ik ook heel sterk aan hoefteer denken
[/quote]Citaat:Nee want had het in plastic potten dan was het denk ik wel in de orginele verpakking geweest en volgens mij zelf gemaakt, is een dierenarts, weet niet of iemand Tiele kent weet zo niet meer waar ie woont maar werkt door heel de wereld en komt aan huis
Citaat:Tiele woont in omgeving Hilversum. Persoonlijk laat ik hem niet in de buurt van mijn paard komen, maar dat is mijn mening. Hij heeft tijdje bij mij op stal gestaan.[
Soof89 schreef:Dank voor de tips Safiera!
Een stalgenoot heeft een Pagony (wel in een maat kleiner). Ik zal die eens vragen of ik die mag passen.
Het innemen is misschien ook wel een idee, wist niet dat dat ook kon (had wel van borstverbreders etc. gehoord). Ik ga eens kijken of er in de buurt een reparatieservice zit.

Safiera schreef:Soof89 schreef:Dank voor de tips Safiera!
Een stalgenoot heeft een Pagony (wel in een maat kleiner). Ik zal die eens vragen of ik die mag passen.
Het innemen is misschien ook wel een idee, wist niet dat dat ook kon (had wel van borstverbreders etc. gehoord). Ik ga eens kijken of er in de buurt een reparatieservice zit.
Oh, ik weet niet of een maat kleiner passen zin heeft, Pagony valt al (bijna) 1 maat kleiner.
Zo past onze C-pony (die in de meeste dekens maat 165 heeft) perfect een Pagony maat 175, niks te groot
Onze pony's hebben gewoon met eczeem- en dazendeken op gestaan. Ze waren niet extreem bezweet.
's Avonds afgespoten en laten rollen. Ik gebruik niet eens een zweetmes, gewoon direct er na de bak in, en ze ploffen direct in het losse zand![]()
Vooral fijn om het zweet er een beetje af te spoelen. Shampoo gebruik ik alleen als ik de staart schoon wil hebben, of voor een proefje. En natuurlijk af en toe de eczemer met ZT.

over snuit van peerd trekken (stof bij elkaar houden) tot je niet meer verder kunt en dan vanaf bovenkant hoofd het halsdeel verder omhoog trekken over het hoofd heen. Zodra hoofd erdoor is deken alvast op de rug van peerd leggen. Nu heb je beide handen vrij om de boel verder te fatsoeneren
Buikflap vastmaken: aan rechterkant van paard gaan staan, riemen door de lussen halen van de band die over de ruggengraat loopt en deze omslaan richting jezelf, zo blijft de buikflap hangen. Naar de andere kant lopen en buikflap vastmaken

en dat deel dan over de nek, en dan kon ik zo de deken er af halen.Was wel meer statisch dan de rsih!

Safiera schreef:De merrie bij ons duikt inmiddels ook zelf in haar deken
Maar die staat ook gerust even met het halsdeel over haar gezicht. Maar ook als haar hoofdkap verkeerd zit zodat ze niet veel kan zien, komt ze heel rustig aan: ja, zou je dit niet even goed doen?
gelukkig vindt ze dat niet erg.
die heeft een zonnesteek denk ik
Safiera schreef:De merrie bij ons duikt inmiddels ook zelf in haar deken
Maar die staat ook gerust even met het halsdeel over haar gezicht. Maar ook als haar hoofdkap verkeerd zit zodat ze niet veel kan zien, komt ze heel rustig aan: ja, zou je dit niet even goed doen?
TinkerTreas schreef:Haha, die foto van Appie. Dan ben je blij dat je geen paniek zaaier hebt.
Ik was gisteren Sally aan het poetsen en tussen haar achterbenen en bij haar uier had ze veel korstjes en jeuk. Ik smeerde er een verkoelende verzorgende crème op. En toen tilde ze haar achterbeen zo op, dat ik er beter bij kon. Zo lekker vond ze het.
Dit heb ik nooit eerder gezien bij een paard. Doen jullie eczemers dit ook?