[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:26

lieverd er moet echt eczeemdeken bij staan die kan je normaal heel de dag ophouden 24 uur lang en zorgt voor dat je manenkam geen schilvers krijgt oa

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:07

xTesske schreef:
is dit een eczeem deken? [ Afbeelding ]

Net zoals Zuma1 maar dan in andere woorden: Nee

kevje06

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:18

Ik heb hem ook voor onze fjord maar vind t geen fijne deken.
En is vliegen deken geen eczeem.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:24

Nivada schreef:
xTesske schreef:
is dit een eczeem deken? [ Afbeelding ]

Net zoals Zuma1 maar dan in andere woorden: Nee

ik heb de bucas buzz off full neck wel op mijn eczemer liggen.
Gaat prima.
Vooral op warme dagen is die fijn... dan heeft mijn pond het onder de rsih veel te warm.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:32

Voor degene die nog een regen liner zoeken in maat 175....

Heb er 1 liggen, voor 40,- mag hij weg, alleen gepast en er achter gekomen dat hij echt te klein is voor Nandeau.. en te laat gepast (pas met zijn nieuwe deken) en dus niet meer terug kunnen brengen..

Heb hem trouwens bij rambodeken.nl vandaan, goede service.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:10

oke omdat op zommige sites hij als eczeem deken wordt aangegeven

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:42

Derfen is binnen, ben benieuwd hoe de reactie erop is!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:02

Je had toch al eens een eczeemdeken op gehad?
Maar dat vond ze toch niet fijn?
Dan weet je toch hoe een eczeemdeken eruit ziet?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:44

Net de bestelling van EJ binnen gekregen, o.a. een EJ eczeemdeken voor Blacky.
Ik wil deze weleens vergelijken met de RSIH, stuk goedkoper.

Wat me nu, zonder pony, opvalt is dat de stof wat grover is en dat de deken bilkoorden heeft, dat is iets wat ik aan de RSIH een beetje mis.
Het koord achter is gewoon een touwtje, dat is dan weer wat minder. Edit: grover= minder glad, niet grotere mazen.

Als Blacky niet te vies is zal ik hem vanavond even passen en met een beetje geluk is Blacky dan EK-klaar. Leuke met oranje randjes aan zijn deken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:27

tiwi1969 schreef:
Net de bestelling van EJ binnen gekregen, o.a. een EJ eczeemdeken voor Blacky.
Ik wil deze weleens vergelijken met de RSIH, stuk goedkoper.

Wat me nu, zonder pony, opvalt is dat de stof wat grover is en dat de deken bilkoorden heeft, dat is iets wat ik aan de RSIH een beetje mis.
Het koord achter is gewoon een touwtje, dat is dan weer wat minder. Edit: grover= minder glad, niet grotere mazen.

Als Blacky niet te vies is zal ik hem vanavond even passen en met een beetje geluk is Blacky dan EK-klaar. Leuke met oranje randjes aan zijn deken. :D

Ik mis de bilkoorden bij de RSIH totaal niet. De deken verschuift namelijk totaal niet. Ik vind bilkoorden maar niks, mijn paarden zijn beide al eens met een been in een bilkoord blijven hangen na het liggen. En dat terwijl ik ze echt niet los heb hangen.
De goedkopere dekens heb ik weer de ervaring mee, dat ze meer schuren en meer manenuitval geven, er ook niet altijd een voering over die gebieden aanwezig. Na menig relatief goedkope dekens geprobeerd te hebben, heb ik maar gewoon 2 dure gekocht om toch wat meer seizoenen mee te kunnen doen.

Mijn regenliner is binnen!!!!!

Flint heeft zijn hoofd nog niet weer geschuurd en zijn manentop ook niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:28

xTesske schreef:
oke omdat op zommige sites hij als eczeem deken wordt aangegeven

Op welke site dan? Ik heb hem nog nooit als eczeemdeken zien staan. Als winkels het aangeven als eczeemdeken, kun je er gewoon een mailtje naar toe sturen, want het is eigenlijk misleiding.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:11

Mindim schreef:
Ik mis de bilkoorden bij de RSIH totaal niet. De deken verschuift namelijk totaal niet. Ik vind bilkoorden maar niks, mijn paarden zijn beide al eens met een been in een bilkoord blijven hangen na het liggen. En dat terwijl ik ze echt niet los heb hangen.
De goedkopere dekens heb ik weer de ervaring mee, dat ze meer schuren en meer manenuitval geven, er ook niet altijd een voering over die gebieden aanwezig. Na menig relatief goedkope dekens geprobeerd te hebben, heb ik maar gewoon 2 dure gekocht om toch wat meer seizoenen mee te kunnen doen.

Mijn regenliner is binnen!!!!!

Flint heeft zijn hoofd nog niet weer geschuurd en zijn manentop ook niet!

Van de goedkope dekens heb ik m.n. de Boett imitaties geprobeerd, verder een Bucas gehad maar die sluit i.d.d. niet genoeg af(ruitersportzaak hier verkocht ze ook als eczeemdeken :( een paar jaar geleden)

Schuurschade aan de manen heb ik nog niet gehad, met geen enkele deken. Wel had Blacky vorig jaar een stuk voor zijn schoft alle manen, met wortel en al eruit. Helemaal kaal, zonder korsten. Dit met de RSIH.
Lange manen heeft mijn dochter al uit haar hoofd gezet, zal naar alle waarschijnlijkheid toch niet gebeuren.
Was wel haar droom, maar ze is zo gek met Blacky dat het nu niet meer uitmaakt. <3

De EJ was nu zo goedkoop dat ik die wel een keer wil proberen. Als het wel bevalt scheelt mij dat in de toekomst een hoop :$ Twee eczemers die er ieder jaar toch wel een nieuwe deken bij nodig hebben. Bevalt het niet is het een niet zo dure maar wel wijze les.

Famke krijgt het voor elkaar om haar staart uit het elastiek te krijgen en dan waait de deken op, ligt dan dubbel over haar rug. Een aanval van knutten en een kapotte staart als gevolg. Daarom ben ik wel blij met de bilriemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:57

Zo zie je maar weer, dat ieder een andere ervaring heeft. Van mijn oude rsih is het staartelastiek (die op de staartflap zit) stuk, dus daar heeft ie de staart nooit door. De staartflap waait nooit op, is ook best lang. Het riempje achter de benen zit ook vast en zorgt dat de deken niet opwaait. Bedoel jij misschien dat riempje?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:05

Ik bedoel echt bilriemen die "in de liezen" zitten.
Dat achterste riempje, waar ze altijd overheen sch..., maak ik ook vast, maar als ze rollen helpt dat niet altijd afdoende.

Wij gaan nu even passen en een foto maken :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:20

ik merk het nauwelijks dat er geen bilriempjes aan zitten.. en dan rolt mijn paard zich minimaal 1x per dag met de deken om. en de deken verschuift nauwelijks. moet hem af en toe een beetje rechttrekken, maar valt reuze mee.niet meer als dat ik met andere dekens zoals bijv. regendeken heb moeten doen waar dus Wel de bilriemen aan zaten. Heeft dus voldoende aan t riempje wat achter de billen langs gaat. (in mijn geval dan) mijn staartelastiek was overigens ook al vrij snel stuk.. nja dan maar zonder staartelastiek, geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:56

Tiwi, helpt het niet als je dat riempje waar ze over heen sch..ten, wat strakker te doen?
Mijn paard bleef dus idd met de hoef soms zitten in de bilriemen die langs de liezen lopen, ik had er op een gegeven moment elastieken aan, maar ik heb er aardig wat versleten. Ik vond het soms maar gevaarlijk.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:30

Mijn pony had dat achterste koort al snel stuk en bij haar ligt hij nu dus ook geregeld op de rug gevouwen.. Zie je opeens van die bruine billen :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:31

Bij mijn ivanhoedeken zitten ook 2 riemen aan, elastische (die om achterbenen heen sluiten).
In nood knappen de sluitingen wel hoor, dat is me al een aantal keer gebeurd.

Denk dat een rsih wat stugger is en wat zwaarder en daardoor vrij goed blijft liggen, vergeleken met de echte pyjama's zeg maar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:36

ach ja.....

Afbeelding
dit kan ook! :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:43

hehe die appie hé.

1x die van mij zo aangetroffen.
Die beesten geven er ook niets om en gaan gewoon door waar ze mee bezig zijn hé, alsof het heel normaal is.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:45

Pff hier ook zo eens gehad haha :P Soms ook dat er van die prikpaaltjes in hingen (hoe flikt ze het?) Ze wennen er vanzelf aan.. en bij grote druk scheurt of knapt het wel! (lekker met dat elastiek :') )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:58

ik vind ze wel superbraaf dan hoor,moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als een paard dan in paniek raakt.

appie loopt nu zo:
Afbeelding
van deze deken was de hals kapot,dus heb ik er een hals van een oude deken aan gezet.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:58

Wat een soepjurk haha.

Niet dat de mijne er netter bij loopt ofzo :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:09

Mijn pony is gelukkig (nja) zo lomp als een koe en schrikt echt werkelijk niks van.. Hoe veel ik haar ook probeer te sensibiliseren.. echt je moet oppassen want of je krijgt een kopstoot of je krijgt een kont in je gezicht (die eerste omdat ze de wanneer ze omdraait te lui is een stapje om je heen te zetten gewoon haar hoofd omhoog over je heen te gooien, maar ze is niet zo hoog en dan krijg je dus een kopstoot. En die tweede omdat mensen zo lekker kunnen kriebelen op de staart.. Charming!) Nee echt.. lomper paard bestaat niet..

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:19

ik heb nu de bucus fly off, op de excemer liggen. volgens de winkel inderdaad exceem deken(grote winkel in nieuwegein??) Ik had zo mijn twijfels, maar ze hadden geen andere en mijn surogaat boett was toch echt op. maar tot nu toe gaat het prima. Nog geen schilfer of harde manekam te zien en te voelen.
De winkel vertelde dat de stof zo dicht is, dat er echt geen mugje doorkomt. ;) , dus ik wacht het nog even af.

Afbeelding