Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:26

Mijn paard gaat voorlopig niet meer mee naar de orun. Risico is te groot voor de stal waar we komen en voor andere paarden. We zien wel even hoe het uitspeelt over een maand.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:26

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:29

Helder stukje van Bierling.
Idd worden de geruchten dus nu wat concreter.
Goed dat de NK is afgelast

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:32

Somebody_ schreef:
barbara28 schreef:
gelukkig :-) voelde me al slecht dat ik baalde van als het niet doorgaat. Wat betreft starten, het is volgende week, ik volg nog even de ontwikkelingen voor ik knopen doorhak

Ik mag hopen dat jou staleigenaar zo verstandig is om de stalling dicht te gooien, zoals dat momenteel op veel plaatsen gebeurd. Zelfs de KNHS en sectorraad adviseren het en die doen dat niet snel!

Wat is nu 1 wedstrijd ten opzichte van een paardenleven? Stel je voor, je gaat en 1 week later hangt je paard in de touwen om 'm nog overeind te houden/te wachten totdat ie ingeslapen wordt. Is het het dan waard geweest?

Dit gebeurt momenteel nog niet op ons stal (stal dicht). Uiteraard zal ik mijzelf nooit vergeven als mijn paard door die wedstrijd RHino op zou lopen. Maar ik heb nu gewoon nog een beetje zoiets van dat ik denk dat ik op wedstrijd minder riscio loop dan op stal waar een hoefsmid komt, een dierenarts, vreemde paarden etc.

1 weekje later is niet mogelijk. Dan wordt het voor mij pas weer najaar dat ik kan starten. Daarom is het voor mij ook best een domper als ik niet kan. Ik leeft hier al maanden naar toe. Kan helaas door omstandigheden maar een paar keer per jaar. Maar zoals gezegd, ik volg gewoon de ontwikkelingen even en neem volgende week de beslissing.. En natuurlijk is voor mij mijn paard mij meer waard als alles, maar daarom kan het nog wel een teleurstelling zijn als ik niet ga starten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:35

catalyst1 schreef:
De DRHA wedstrijd in oirschot is ook afgelast.Enorm balen maar wel een goede beslissing van de organisatie

Is datvanwege mensen die uit het hele land komen of omdat er in Brabant ook al meldingen zijn?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:37

Indoor de Meierij gaat gewoon door. Terwijl dat gehouden wordt op een manege/pensionstal.
Deze stal ligt een 35km van een getroffe plek.

Gelukkig heeft de stal waar mijn paard staat de deuren gesloten. Da,hoefsmid en dergelijke mogen alleen fris gewassen met schone kleding de plak op. Zelfs een buitenrit is verbode! Heb volgend weekend eigenlijk ook wedstrijd,maar al zou ik mogen dan ging ik niet. Zou niet kunnen leven met de gedachte dat Rhino bij ons op stal komt door mijn schuld.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:41

Ik heb mijn stal ook dichtgegooid :+

IJp

Doubtless schreef:
catalyst1 schreef:
De DRHA wedstrijd in oirschot is ook afgelast.Enorm balen maar wel een goede beslissing van de organisatie

Is datvanwege mensen die uit het hele land komen of omdat er in Brabant ook al meldingen zijn?

http://www.drha.nl/News/3279.html

Daar staat de uitleg van de DRHA.

Science90

In Heeten is ook alles afgelast, moet je eens kijken hoe ver dat uit de buurt ligt...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:42

demo_love schreef:
In Heeten is ook alles afgelast, moet je eens kijken hoe ver dat uit de buurt ligt...

Nou dat valt wel mee hoor ;)

DCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:43

malloesje schreef:
Er zou gewoon niet meer gegist moeten worden door veel mensen hier. In plaats van naar anderen wijzen waar het virus misschien zou KUNNEN zijn moet je zelf je verantwoordelijkheid nemen. Paarden bij huis houden, evt. andere mensen er op aanspreken en vooral niet meewerken aan het roddelcircuit. Ik wordt er zo langzamerhand een beetje moe van :o

Alleen de neurovariant is echt gevaarlijk en die zou gemeld moeten worden. De abortusvariant vind ik voor mijn paarden niet spannend omdat ik hier geen drachtige merries heb. De merriehouders zelf moeten hun eigen maatregelen treffen.

Je hebt gelijk. Ik had misschien beter niet een voorbeeld geven maar...

Het kan zijn dat de merries die hun voelen hebben verworpen een toeval was??? maar het is wel een feit dat de merries hun veulen hebben verworpen en de paarden zijn NIET getest.

Ik ben ook niet van de rodelcircuit

Naar dit bericht stop ik hiermee heb je je eigen tekst gelezen voor mijn gevoel zijn er teveel IK, IK, IK.

Mijn merrie is ook niet drachtig, maar die van andere mensen wel!

De andere variant is ook niet prettig voor een paard.

Ik ga vanuit dat je en staleigenaar bent........

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:45

catalyst1 schreef:

Jammer maar heel verstandig met 400 starts.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:46

Ik snap niet dat mensen nu op wedstrijd willen gaan!.... pff stel je voor dat het toch daar uitbreek! kan je misschien nooit meer starten, was is nu 4 weken op jaar basis......
Door mijn gezondheidredenen heb ik al vanaf augustus niet meer gereden,en vanaf oktober al niet meer op mijn paard gezeten ja 4 x misschien! Nou.... dan kan dit er nog wel effe bij.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:47

Als je kijkt op de wedstrijdkalender van de knhs valt het me ook erg tegen hoeveel stallen er zelfs vandaag en morgen nog doorgaan met wedstrijden organiseren. Laat staan als je naar het weekend erna kijkt.
Best wel heel onverschillig.

Sannnn

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:49

Voor het weekend erna kan er nog aangekeken worden. Kan begrijpen dat ze dat nu nog niet aflassen, dat duurt nog een week. Laat eerst maar eens meer duidelijkheid komen over waar wanneer en welke variant.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:51

rowo schreef:
demo_love schreef:

Nou dat valt wel mee hoor ;)

én Den Ham, én Saasveld, én Bathmen... Ze pakken het wel grondig aan :Y)
Maar ik denk dat ze dan werkelijk ieder vervoer moeten verbieden, nu zijn er vast ook wel weer eigenwijzen die hun paard gewoon in Groningen opgeven en verkassen...

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:52

DCS schreef:
malloesje schreef:
Er zou gewoon niet meer gegist moeten worden door veel mensen hier. In plaats van naar anderen wijzen waar het virus misschien zou KUNNEN zijn moet je zelf je verantwoordelijkheid nemen. Paarden bij huis houden, evt. andere mensen er op aanspreken en vooral niet meewerken aan het roddelcircuit. Ik wordt er zo langzamerhand een beetje moe van :o

Alleen de neurovariant is echt gevaarlijk en die zou gemeld moeten worden. De abortusvariant vind ik voor mijn paarden niet spannend omdat ik hier geen drachtige merries heb. De merriehouders zelf moeten hun eigen maatregelen treffen.

Je hebt gelijk. Ik had misschien beter niet een voorbeeld geven maar...

Het kan zijn dat de merries die hun voelen hebben verworpen een toeval was??? maar het is wel een feit dat de merries hun veulen hebben verworpen en de paarden zijn NIET getest.

Ik ben ook niet van de rodelcircuit

Naar dit bericht stop ik hiermee heb je je eigen tekst gelezen voor mijn gevoel zijn er teveel IK, IK, IK.

Mijn merrie is ook niet drachtig, maar die van andere mensen wel!

De andere variant is ook niet prettig voor een paard.

Ik ga vanuit dat je en staleigenaar bent........

Zei zegt het anders wel correct, misschien had ze er bij moeten vermelden dat zij ook gewoon veiligheid voorop stelt en maatregelen neemt door niet op pad te gaan. Maar de abortusvariant komt elk jaar overal voor. Daar maak ik mij dus ook geen zorgen om.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:53

zijn de grenzen eigenlijk dicht gemaakt ?

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:54

Daar ga ik niet vanuit gezien het nog steeds om een advies gaat.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:54

ajockeydream schreef:
zijn de grenzen eigenlijk dicht gemaakt ?

Nee volgens mij niet

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:55

Ik kan effe niet terug vinden welke plekken allemaal getroffen zijn, waar kan ik dat terug vinden

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:55

Veulen84 schreef:
Als je kijkt op de wedstrijdkalender van de knhs valt het me ook erg tegen hoeveel stallen er zelfs vandaag en morgen nog doorgaan met wedstrijden organiseren. Laat staan als je naar het weekend erna kijkt.
Best wel heel onverschillig.

Bij ons gaan de wedstrijden ook door, alleen zijn alle mensen van buitenaf afgemeld. Ik hoop dat dat voor meer stallen opgaat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:56

jesito schreef:
Ik kan effe niet terug vinden welke plekken allemaal getroffen zijn, waar kan ik dat terug vinden

Vraag ik me ook af.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:56

Oke bedankt. Zondag namelijk koers in duitsland

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:57