Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ash_ schreef:_Saida_ schreef:In Zandweg zitten smaakmakers verwerkt, die suikers bevatten.![]()
Er is ook puur psyllium te koop, dat zou je dan beter kunnen geven om zand kwijt te raken.
Vwb gras; met een graaskorf om kunnen ook IR paarden de wei in.
Voor hoe lang is even aankijken hoe het lichaam erop reageert, maar het kan wel.
Helaas is dit bij die van mij niet mogelijk waar ik nu sta. Kennelijk is het gras zo rijk dat hij na 1 uurtje op het land al bevangen raakt helaas. Voorheen op een andere stal heeft hij wel op het lang gestaan maar toen was hij nog nooit bevangen geweest.
Ash_ schreef:Waarschijnlijk word er dinsdag bloed afgenomen voor de test. Laat ook gelijk een algemene bloedtest doen welke ook naar deventer word gestuurd.
jolin schreef:Is er hier iemand die dit onderzoek juist kan weergeven?
http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=20015
Jannepauli schreef:Ja, dat is zeker het geval.
Beweging is minstens even belangrijk als de juiste voeding geven.
Er is net een onderzoek gepubliceerd waarin vermeld wordt dat paarden tenminste 60 minuten volop moeten werken per dag en dat betekent stevig wandelen of stevige draf. Geen galop.
Wandelen|Draf telkens in periodes van 10 minuten, afwisselend. Liefst dagelijks!
Door deze intensieve beweging gaan de suikers glucose verbruiken waardoor ook het Insulinepeil in het bloed minder wordt.
jolin schreef:Ik kan dit wel openen maar ik zou graag een goede vertaling willen. Wat ik begrijp is dat training goed is, mits op een normale manier dus zeker niet "te".
jolin schreef:Had ik gelezen, toch vind ik je uitleg 10 min stap en 10 min draf afwisselen best pittige arbeid voor een IR-paard en dat een uur lang, dit onderzoek is wel gedaan bij gezonde paarden. Zo kan je IR misschien geheel voorkomen, maar als het er eenmaal is word het wellicht wat anders.
Ze hebben het dan ook over matige arbeid.