De referentiewaarden op mijn uitslag zeggen dat het tussen de 130 en 160 hoort te liggen en ze was 91.6.
De vitamine E was wel normaal en dat was een beetje vreemd, meestal als het ene niet goed is is het andere dat ook niet?
Citaat:
Essentiële rol
Selenium is een co-factor van het gluthathion peroxidase enzym dat, in synergie met vitamine E, de celmembranen beschermt tegen de schade aangericht door de peroxiden van de verzadigde vetzuren en van het geoxideerd water. Ook bij de synthese van het co-enzym Q10, een antioxidant, speelt selenium een rol, alsook bij de transformatie van het T4 en T3, de actieve vorm van het schildklierhormoon. Het komt tenslotte ook tussenbeide in het metabolisme van het arachidonzuur, bij de regulatie van de immuuncompetente cellen (versterken de weerstand tegen virussen), de gezondheid van de huid, beschermen de vetbestanddelen en werken als een filter ten aanzien van ultravioletstralen. Selenium is aanwezig in onze tanden, nagels, testikels en ... de spermatozoïden, waar het bijdraagt tot hun mobiliteit.
Ik weet niet precies wat het allemaal wil zeggen maar bij de nierfuncties scoort Ureum hoger dan de maximaal toegelaten waardes en bij lever-pancreas-hart en spier scoort AST (Transaminase GOT) maar liefst 112 waardes te hoog en de LDH maar liefst 1446.
Mijn VA heeft hier eigenlijk zelf niets over gezegd maar ik heb de uitslag wel meegenomen, ik wou graag vergelijken met andere zomer-eczeem lijders.